Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Het doorgeefstokje van maart: xxWienekexx

 
Profiel   

*Bokt.nl
Bokt community

[ img ]
XxWienekexx met haar paard.

Het 2e doorgeefstokje van maart alweer. De tijd blijft hard gaan, en het blijft ook ontzettend leuk om elke keer zulke diverse antwoorden te zien. Voor deze editie van het doorgeefstokje hebben we bokker xxwieneke benaderd. In het vorige doorgeefstokje kon je lezen hoe bokker peetje82 benieuwd was naar de beoordeling van een jong westernpaard. Wanneer weet je of het een 'echte' is? Benieuwd naar het antwoord hierop van Xxwienekexx? Lees dan gauw verder in het 2e doorgeefstokje van maart. Veel plezier!

1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Omdat ik graag de besloten gedeeltes wilde inzien en voornamelijk mee wilde praten en eens kijken wat bokt nou eigenlijk was.

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
xxwienekexx schreef
Hoi hoi allemaal,

Ik ben hier sinds 3 daagjes ook op t forum te vinden dus ik dacht ik stel mezelf ook eens even voor.
Ik ben Wieneke, 19 jaar en ik studeer Pedagogisch medewerker kinderopvang nv. 4.
Met deze studie ben ik bijna klaar en ik ga hierna HBO Pedagogiek doen in Rotterdam.

Zelf bezit ik 1 eigen paard en nog wat verzorgpaarden.
Mijn paard heet Zip me a note (we noemen dr mea), zij is een Quarter Horse van 15 jaar jong.
Met Mea heb ik afgelopen zondag mijn 2e WRAN wedstrijd gehad, was erg tevreden over het resultaat we waren eerste in de Western Pleasure en Western Pleasure Trophy.
Heb ook voor het eerst laarzen gewonnen tijdens een westrijd! Echt onwijs gaaf.

Verder fotografeer ik graag, dit is echt een hobby van me en verdien er een leuk zakcentje mee.
Ook jureer ik samen met mijn moeder FNRS wedstrijden tot de F20, ik ben vaak mee als schrijver en doe dit al vanaf mijn 12e jaar.

Sommige van jullie zullen mij misschien wel kennen van een paardenspel.
Nou hierbij nog een foto van ik samen met mn paard en ik hoop jullie gezellig terug te zien in een van de onderdelen op het forum.

[ Afbeelding ] [ Afbeelding ]

Groetjes, Wieneke en Mea


3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?

Sommige berichten vind ik wel een beetje pennyponymeisje achtig haha, maar niet beschamend. Ik denk dat iedereen die berichten wel heeft, en ik heb er geen last van om ze terug te zien. :) Laten we zeggen en 2 :D

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?

Ik denk van het westerngedeelte van mijn eerste quarter Mea, daarna van Grace en nu sinds een half jaartje ook van Joy. :D

5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?

Bokt is een gezellig forum waar ik een dagboek bijhoud van mijn paardjes wat ik zelf erg leuk vind om na te lezen. Daarnaast is het leuk om met nieuwe mensen in contact te komen die dan bijvoorbeeld een keer op show komen kijken.

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?

Nog steeds wel, ik zou het ideaal vinden om de hele dag met paarden bezig te zijn, niet alleen te trainen maar ook lekker te tutten en poetsen. Als ik daar m’n hele leven mee door kan komen ben ik helemaal in m’n pennytijd. :D

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?

Amerika, grote ranch, groep quarters, aantal merries, goede hengst, mooie veewagen, vriend mee, een groep honden en hele dagen genieten en trainen, shows. Hard werken, maar dat lijkt me heerlijk, wel altijd genoeg geld hebben om rond te komen, heb je daar geen zorgen meer over. <3 <3
Tegelijkertijd kies ik er wel voor om in Nederland te blijven i.p.v. een half jaar op een ranch te gaan werken, dus echt mijn eigen plekkie opgeven kan ik dan ook weer niet. :Y)


8. Hoe kijken jullie in deze tak van sport naar de jonge paarden? Wanneer weet je of het een "echte "is?

Dat vind ik een hele lastige, ik zit zelf pas een jaartje of 6 in de westernwereld en heb daarvoor altijd dressuur- en springpaarden gehad. Ik denk dat je weet wanneer het een ‘echte’ is echt afhangt van de takt binnen de western die je wilt beoefenen. Wil je een allrounder, dan zal je meer voor een allround bloedlijn gaan als dat je de reiningsport in wil, dan zul je eerder voor een reininggefokt paard gaan.
Ik vind goede bloedlijnen belangrijk maar het karakter en gevoel bij een paard vind ik veel belangrijker. Grace is bijvoorbeeld een reining x cowhorse lijn maar we hebben nu gigantisch veel lol in de trail en pleasure. Voor mij is een goed karakter, een klik en een will to please, een lot uit de loterij. Als ik op paardenzoektocht ga is dat toch echt de nummer 1.
Ik ben wat dat betreft ook geen fokker of iemand die veel quarters heeft gekocht, daarom dat ik de vraag waarschijnlijk lastig vind, ik heb tot nu toe alleen een zoektocht naar Grace gehad. Zowel Mea als Joy zijn op een geweldige manier op ons pad gekomen.

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?

Lau

10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?

Hoe ben jij begonnen in je fotografie? Op welke manier zou je jezelf graag nog willen ontwikkelen/wat zou je graag nog willen meemaken?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 23:28 



 
Profiel   

Ik vind dit een leuke serie, leuk om de bokkers een beetje beter te leren kennen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 08:46 



 
Profiel   

Leuk om op deze manier iemand centraal te zetten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 14:25 



 
Profiel   

Superleuk! Al heb ik al eens wat topics van deze bokker bekeken,vind het erg interessant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 23:32 



 
Profiel   

Wat superleuk om wat over jou te lezen na alle topics van Mea die ik gevolgd heb. Vind het tof om jou te volgen altijd :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 23:44 



 
Profiel   

Wat leuk om jullie reacties te lezen, bedankt! *\o/* *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-19 12:24 



 
Profiel   

Leuk om te lezen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 10:29 



 
Profiel   

Dit blijft zo'n leuke serie! *\o/* Ik volg hem elke keer. Ook deze weer heel leuk om te lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 21:52 



 
Profiel   

Dankjullie :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-19 20:01 



 
Profiel   

Citaat
Dit blijft zo'n leuke serie! *\o/* Ik volg hem elke keer. Ook deze weer heel leuk om te lezen.

+1 :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-19 20:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen