Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Oranje ruiters in topvorm bij Special Olympics

 
Profiel   

KNHS
Sportevenement


Bij de Special Olympics in Abu Dhabi hebben de Nederlandse ruiters het uitstekend gedaan. De equipe keert met heel veel eremetaal huiswaarts.
De Special Olympics is een sportevenement voor mensen met een verstandelijke beperking. In Abu Dhabi waren maar liefst 170 landen vertegenwoordig met een afvaardiging. In totaal kwamen 7000 sporters in actie verdeeld over 24 sporten. Het was voor het eerst dat dit enorme evenement in het Midden Oosten werd georganiseerd.

De Nederlandse paardensporters die in actie kwamen waren: Sabine Leek, Stefan Tettelaar, Xander Jansen, Simon Vreeken, Remy Treffers en Stephana Kregting. Er stonden verschillende discipline op het programma: dressuur, springen en trail. De ruiters reden het kampioenschap allen op paarden die door de organisatie beschikbaar waren gesteld.

Medailles
De ruiters van Oranje deden het goed. Onderstaand een overzicht van hun mooie medaille oogst.
Sabine Leek won 1 keer goud en 1 keer brons
Stefan Tettelaar won 1 keer goud, 1 keer zilver en 1 keer brons
Xander Jansen won 1 keer goud
Simon Vreeken won 1 keer brons
Remy Treffers won 1 keer goud
Stephana Kregting won 1 keer goud en 1 keer zilver
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-19 21:02 



 
Profiel   

Remy Treffers zit op bokt, Nobelremy.
Wij zijn er bij in Abu Dhabi, wat een spektakel !

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-19 21:29 



 
Profiel   

Mijn oude club! Super goede prestaties in zo'n ver en vreemd land op paarden die ze helemaal niet kennen! Van harte gefeliciteerd allemaal hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-19 22:26 



 
Profiel   

Heel goed gedaan allemaal! *\o/* *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-19 22:47 



 
Profiel   

Briljant gedaan! Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-19 23:39 



 
Profiel   

Het hele idee van de special olympics is juist dat er geen wedstrijdelement is, maar dat juist iedereen mee kan doen en iedereen wint.

Ik vind het bijzonder om te lezen dat en 1e, 2e en 3e plaatsen vergeven zijn.

Maargoed. Desniettemin wel een mooie prestatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-19 00:55 



 
Profiel   

Super Ruiters! Gefeliciteerd allemaal!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-19 08:52 



 
Profiel   

Wat jammer dat er helemaal geen overzicht van de onderdelen wordt gegeven, maar alleen een medaille oogst.
Deze ruiters werken ook hard en zijn heel trots dat ze uitgezonden worden door hun land.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 12:02 



 
Profiel   

De hele media aandacht is helaas laat op gang gekomen.
De Special Olympics zijn zoveel meer als alleen wat medailles. Wij waren er bij en ik heb nog nooit een evenement mee gemaakt waar zoveel saamhorigheid was als tijdens deze Special Olympics.
Alleen al de acceptatie van landen waar vroeger mensen met een beperking weg gestopt werden, de medische ondersteuning die aan alle sporters verleend is, de liefde waarmee ze ontvangen werden..
Er zijn hoortoestellen geregeld voor mensen die nu voor het eerst konden horen, er zijn hulpmiddelen verleend voor iedereen die het nodig had, de Sheikh van Abu Dhabi stond ze te omhelzen...
Ik kan niet anders zeggen dat het me diep ontroerd heeft, wat een PRACHTIG evenement.

En ja er zat een kleine vorm van wedstrijd element in, maar iedereen heeft gewonnen en zo voelde het ook. En trots zijn ze !
Kijk maar op Facebook, daar zijn prachtige beelden te vinden.
https://m.facebook.com/WorldGamesAD/

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 12:31 



 
Profiel   

Ik zag op Facebook voorbij komen dat een portugese de gouden medaille had gehaald in de BI en ging op Bokt kijken, niks te vinden, dus ik heb de redactie getipt. Anders was er dus helemaal geen aandacht aan besteed.
Dit moet een volgende keer echt anders, hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 20:14 



 
Profiel   

Ik had daar ook al aan gedacht, er is sowieso weinig ruchtbaarheid aan gegeven. Het is dat mijn oude clup meedeed, die heb ik op Facebook, dus zo kwam ik er achter en zag ik het, maar het is inderdaad erg jammer dat er verder geen aandacht voor geweest is, niet alleen op Bokt hoor, maar ook via andere media heb ik er weinig van vernomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 00:08 



 
Profiel   

Toen ik gister het nieuws hoorde dat we met 70 medailles naar huis zijn gegaan schrok ik mijn eigen rot. Dit met de reden omdat er zo weinig over bekend was. Het zou de Nederlandse media wat meer sieren dat er hier ook meer over bekend gaat worden. Ik mag dan toch hopen dat alle sporters geregeld worden door onze minister president. En natuurlijk van harte gefeliciteerd. Een hele topprestatie
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 00:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen