Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Bijna twee paarden per week overlijden op Britse wegen

 
Profiel   

Bokt / Horse and Hound
Overige

[ img ]
Dartmoorpony's. Foto door andrew_j_w

Elke week overlijden er bijna twee paarden op de Britse wegen. Dat laten de nieuwste statistieken van de British Horse Society (BHS) zien. Vorig jaar werden er meer dan 845 incidenten gemeld die te maken hadden met paarden. Hierbij ging het om 5 personen die overleden ten gevolge van het ongeluk en 115 mensen die gewond raakten, terwijl er 87 paarden kwamen te overlijden en 117 paarden gewond raakten. Dit is een stijging van 109% ten opzichte van het vorige jaar.

Het gaat trouwens niet alleen om aangespannen paarden of paarden onder het zadel. Ook half-wilde paarden in natuurgebieden overlijden of raken gewond in het verkeer. Van alle gemelde incidenten ging het in 73% van de gevallen om bestuurders die de paarden niet genoeg ruimte gaven.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-19 21:10 



 
Profiel   

Die Engelsen rijden ook als gekken op die kleine smalle weggetjes van het platte land. Wij reden zeer rustig toen we een amazone tegen kwamen en zagen tot onze schrik hoe ze toch nog eventjes ingehaald moest worden. Die vrouw was ons zo dankbaar, en mijn broer gaf toen aan dat hij zijn rij gedrag normaler vond als het gedrag van die tegenligger. De vrouw gaf aan dat er vrijwel altijd te hard gereden wordt zonder rekening te houden met amazones.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-19 21:28 



 
Profiel   

Blijft onvoorstelbaar zeker mbt de natuur gebieden; oa in Dartmoor Valley staan genoeg bordjes met Kill your speed , not a pony

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-19 23:12 



 
Profiel   

Altijd maar haast... zo triest... ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 15:52 



 
Profiel   

ja echt jammer had dat ook met mijn verzorg paard ik liep toen op de dijk in de berm en dan komen er altijd van die gekken die dan op volle snelheid langs mij rijden. ik heb geluk dat ze erg verkeersmak is want ze bleef rustig naast me lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 17:18 



 
Profiel   

In Engeland rijden ze inderdaad als gekken. Op buitenlandse excursie zaten we in gastgezinnen en echt joh die scheuren met 60 door zeer smalle landweggetjes (van die typische Engelse kronkelwegen met hoge stenen muurtjes) waar je eigenlijk met 30 langs moet := geen wonder dat daar zoveel ongelukken gebeuren, helaas :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 17:26 



 
Profiel   

Schrikbarende getallen! Heftig zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 12:58 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Altijd maar haast... zo triest... ;(

Ik snap dat niet, ga dan 10 min eerder van huis...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 13:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen