Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paardeneigenaren Vlaanderen tevreden met verbod op vuurwerk

 
Profiel   

atv.be
Overige

In Vlaanderen wordt het afsteken van vuurwerk overal verboden. De nieuwe regels moeten ongelukken met bange dieren vermijden. Gemeenten kunnen wel afwijken van de regel en vuurwerk toch toelaten, maar dan wel enkel op bepaalde plaatsen en momenten. In Zoersel zijn de eigenaars van honden en paarden alvast erg blij met het nieuwe decreet. Want tot nu toe mocht overal in de gemeente vuurwerk worden afgestoken.

Bekijk hier de video over dit onderwerp.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-19 22:26 



 
Profiel   

Top!! Nu Nederland nog!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-19 22:30 



 
Profiel   

Top!

Hopelijk volgt Nederland ook snel.
Maar ik ben bang dat het illegale vuurwerk (waar je veel meer last van hebt) niet minder wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-19 22:54 



 
Profiel   

Ah grappig, ik woon in Zoersel! Er wordt hier inderdaad veel afgestoken, paar jaar terug nog een paard overleden hier in het dorp door vuurwerk.

Hopelijk volgt NL heel snel, want daar knalt het altijd nog 20x zo erg.

Al betwijfel ik echt of de mensen zich daar iets van aantrekken. En vooral of de politie daar controles op voert en effectief ingrijpt :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 01:37 



 
Profiel   

In veel streken in België is het gelukkig niet zo een traditie om vuurwerk af te steken. In west Vlaanderen bvb echt niet ( veel boeren e :D ). Ik ben hier echt blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 01:40 



 
Profiel   

Oh wat zou het mooi zijn als Nederland volgde! :D

Illegaal vuurwerk is dan ook veel makkelijker aanpakken, alles wat afgaat is dan immers illegaal. Een paar jaar stevig optreden en dan is het feestje wel klaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 10:46 



 
Profiel   

julius_juut schreef
Oh wat zou het mooi zijn als Nederland volgde! :D

Illegaal vuurwerk is dan ook veel makkelijker aanpakken, alles wat afgaat is dan immers illegaal. Een paar jaar stevig optreden en dan is het feestje wel klaar.


Precies. Dan is al het vuurwerk illegaal.

hoop inderdaad dat NL snel volgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 10:48 



 
Profiel   

Ze kunnen nu al niet reguleren, terwijl het toch duidelijk is dat vuurwerk op bv 28 december verboden is. En dan denken ze nu dat ze het tijdens oud en nieuw zo kunnen reguleren dat er niks afgestoken wordt? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 13:43 



 
Profiel   

Dit gaat over België ApoCawlypse. Hier wordt normaal gezien enkel op 31 december vuurwerk afgeschoten.

Ben ook dolblij dat het nu verboden is. Er gebeuren elk jaar veel te veel ongevallen door vuurwerk en niet bij dieren maar bij mensen die het afschieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 14:25 



 
Profiel   

In mijn regio wordt niet zoveel vuurwerk afgestoken. Op 31 december om middernacht moeten we al echt gaan zoeken om iets te zien. Dit jaar amper iets gezien en we stonden achteraan in de paardenweide volledig out in the open. Ik kan me dus wel voorstellen dat in Vlaanderen dit decreet gemakkelijker te handhaven is dan in een 'vuurwerkgek' land als Nederland. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 14:28 



 
Profiel   

poes schreef
In veel streken in België is het gelukkig niet zo een traditie om vuurwerk af te steken. In west Vlaanderen bvb echt niet ( veel boeren e :D ). Ik ben hier echt blij mee.

Kom met nieuwjaar maar eens en nachtje in maasmechelen zitten... Hier is het al weken op voorhand gezeik en de nacht zelf zweer je dat je aan de frontlinies van een oorlog staat. :x :x

Ik hoop dat ze het ook gaan bekrachtigen. :x Afgelopen jaar was het echt belachelijk veel.
Voordeel van nee = nee is natuurlijk wel dat je de politie kan bellen nu. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 14:31 



 
Profiel   

FrNo schreef
Top!

Hopelijk volgt Nederland ook snel.
Maar ik ben bang dat het illegale vuurwerk (waar je veel meer last van hebt) niet minder wordt.

Daar ben ik ook bang voor maar als er een algeheel verbod is kan je ook veel makkelijker handhaven als er wel afgestoken wordt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 14:57 



 
Profiel   

Zeer goed nieuws dit, ik hoop dat er ook in Nederland naargekeken gaat worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 18:19 



 
Profiel   

petraaken schreef
Dit gaat over België ApoCawlypse. Hier wordt normaal gezien enkel op 31 december vuurwerk afgeschoten.

Ben ook dolblij dat het nu verboden is. Er gebeuren elk jaar veel te veel ongevallen door vuurwerk en niet bij dieren maar bij mensen die het afschieten.


Als het alleen op 31 december is, dus 1 nachtje, snap ik het nog minder, eigenlijk... Maar dan is de dagen ervoor beter reguleren inderdaad geen argument voor vuurwerk meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 18:29 



 
Profiel   

_/-\o_
Dit is voor het eerst dat ik dit hoor :') ! Blij mee ! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 18:31 



 
Profiel   

Betekend dit dat ik niet meer elk jaar mijn pony mee in huis moet nemen omdat ie anders uitbreekt en op de weg loopt van schrik? Toppie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 18:31 



 
Profiel   

Nu idd hier nog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 18:49 



 
Profiel   

Ik zou gelijk gaan verhuizen. := Ik vind vuurwerk net iets te leuk om daarmee te stoppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 21:18 



 
Profiel   

Je moet ook niet stoppen, wel eerst een aanvraag indienen bij de gemeente.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 20:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen