Maikel van der Vleuten: ‘Ik had het geluk aan mijn kant’

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14027
Geregistreerd: 20-04-16

Maikel van der Vleuten: ‘Ik had het geluk aan mijn kant’

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 00:26

persbericht
Springen

Afbeelding
Maikel van der Vleuten met Beauville Z. Foto: Eva van den Adel

“Ik had gedacht dat het sneller kon”, vertelt de winnaar van de twee ster Grote Prijs in de Peelbergen. Maikel van der Vleuten en Beauville Z finishte na een vloeiende barragerit in de snelste tijd. Met Marcus Ehning nog te gaan, was het even spannend, maar de Duitse geweldenaar kon het feest niet meer verstoren. “Ik had zelf Marcus als winnaar getipt. Maar ik had vandaag het geluk aan mijn zijde”.

Van de zestig combinaties geraakten er twaalf in de barrage van de 1.45m proef. Met daarin vier Nederlanders was de hoop op een topklassering niet ijdel, maar enkel Van der Vleuten schaarde zich bij de top vijf. Patrick Lemmen kreeg met Eline Maria M (v. Diamant de Semilly) een balk aan de benen, terwijl Mel Thijssen en Michael Greeve allebei niet ongeschonden uit de dubbel en de bocht naar de laatste steil kwamen.

Eigen manier
Met de negenjarige Bustique-ruin Beauville Z klaarde Van der Vleuten zijn huzarenstukje in 41.41 seconden. “Er stond een mooie proef”, gaat de Brabander verder. “Net aan de maat met een toegestane tijd om rekening mee te houden. Met die tijd in mijn achterhoofd waren de laatste twee sprongen in de basisproef wat hectisch. Dat had niet gehoeven, ik zat nog drie seconden binnen de tijd. Beauville springt de afgelopen vijf concoursen alleen maar foutloze rondes. Hij doet dat op zijn eigen manier, maar wel super!”.

Onnodige fout
De getipte winnaar, Marcus Ehning, kreeg een onnodige fout op de insprong van de dubbel met Calido I-merrie Calanda 42. De Duitster reed rustig door en klasseerde zich als negende. In 41.74 miste Ier Jack O’Donohue de zege nipt met Epleaser van’t Heike-merrie Kamara van’t Heike. Met SF-hengst Varihoka du Temple werd Patrick Stuhlmeyer voor Duitsland in 42.69 derde. Chanyon (v. Chacco-Blue) hielp zijn Japanse ruiter Daisuke Fukushima in 43.20 aan de vierde plaats. Deens amazone Maria Hjorth Frederiksen eindigde met Duble (v. Diamant de Semilly) als vijfde in 43.65 seconden.

Voor alle uitslagen: https://online.equipe.com/nl/competitions/29737

marietta
Berichten: 160
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 16:56

Mooie bescheidenheid. Er is veel aan zijn rijkunst te danken.