NVWA controle bij Efteling show Raveleijn na klacht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
R_oo_s
Berichten: 224
Geregistreerd: 26-08-18
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 08:42

Rizette schreef:
Duurt niet zo lang meer dan zijn er zoveel aanhangers dan mag er niemand meer op een paard zitten of een kar er achter hangen. Dan mogen paarden niet meer werken. Is best wat voor te zeggen, een hond mag het ook niet meer. Hondenkarren zijn al lang verboden. Laten we er ons van bewust zijn dat de rest van de wereld het niet zo normaal vindt dat we met sporen en zweep en kloppende onderbenen en onrustige handen op een paard zitten. Met een slof- of hulpteugel omdat we anders het beest niet in de krul kunnen houden of er op straat vandaar gaan of het paard opzij springt en we niet kunnen blijven zitten.Het paard voeding geven of onthouden puur omdat we denken dat we er dan beter op kunnen blijven zitten. En dat we het 24 uur per dag of bijna 24 uur per dat opsluiten in een hokje met niet zo heel veel ruwvoer want anders wordt de buik te dik! En dat we op de weg vaak een gevaar voor onszelf en anderen zijn. Vergeet niet zo nu en dan eens van de andere kant naar onze sport te kijken, dat is ook helemaal niet erg voor het paarden welzijn. Zoals ik al zei voor we het weten staan we ernaast. Circus, koetsjes Amsterdam, kermis is ons al voorgegaan. Wij denken stuk voor stuk dat we het heel anders doen. Maar dressuur is voor een leek nog steeds domme rondjes die misschien iets groter zijn dan dat de paarden in het circus lopen. We hebben 1 groot voordeel en dat is dat meerdere rijksten der aarde en veel vorsten ook paardrijden. Betere beschermers van de sport kun je niet treffen.

Overdrijven is ook een kunst _/-\o_

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 08:47

Inderdaad, veel dingen die je noemt vind ik namelijk ook niet kunnen en niet van deze tijd en toch vind ik paardrijden niet perse zielig. Honden voor een slee of lichte kar ook niet trouwens.

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:40

Nies_ schreef:
Dit had natuurlijk niemand kunnen bedenken. Worden de kosten nu verhaald op de PvdD? :D



laten we het hopen..

Benzz
Berichten: 2886
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:45

linnie050 schreef:
https://www.destentor.nl/binnenland/die ... ~a541ab98/

Demonstranten sprongen over de hekken de arena in en riepen leuzen. Kinderen schrokken en begonnen te huilen.
( stukje stond op fb als kop)


Als ze dat nou eens op de tuigpaardendag doen, dan kan het best "grappig" worden :+ :+ :+

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Re: NVWA controle bij Efteling show Raveleijn na klacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 14:06

Worden dan die domme demonstranten ,een kopje kleiner gemaakt op een tuigpaardendag

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 14:20

Rizette schreef:
Duurt niet zo lang meer dan zijn er zoveel aanhangers dan mag er niemand meer op een paard zitten of een kar er achter hangen. Dan mogen paarden niet meer werken. Is best wat voor te zeggen, een hond mag het ook niet meer. Hondenkarren zijn al lang verboden. Laten we er ons van bewust zijn dat de rest van de wereld het niet zo normaal vindt dat we met sporen en zweep en kloppende onderbenen en onrustige handen op een paard zitten. Met een slof- of hulpteugel omdat we anders het beest niet in de krul kunnen houden of er op straat vandaar gaan of het paard opzij springt en we niet kunnen blijven zitten.Het paard voeding geven of onthouden puur omdat we denken dat we er dan beter op kunnen blijven zitten. En dat we het 24 uur per dag of bijna 24 uur per dat opsluiten in een hokje met niet zo heel veel ruwvoer want anders wordt de buik te dik! En dat we op de weg vaak een gevaar voor onszelf en anderen zijn. Vergeet niet zo nu en dan eens van de andere kant naar onze sport te kijken, dat is ook helemaal niet erg voor het paarden welzijn. Zoals ik al zei voor we het weten staan we ernaast. Circus, koetsjes Amsterdam, kermis is ons al voorgegaan. Wij denken stuk voor stuk dat we het heel anders doen. Maar dressuur is voor een leek nog steeds domme rondjes die misschien iets groter zijn dan dat de paarden in het circus lopen. We hebben 1 groot voordeel en dat is dat meerdere rijksten der aarde en veel vorsten ook paardrijden. Betere beschermers van de sport kun je niet treffen.

Ik omring mij vast met hele bijzondere mensen dan dat ze als paardenleken altijd gewoon vragen alz ze iets niet begrijpen
'Dat paard heeft een muilkorf om, is dat niet zielig?' :+ (graasmasker)

De meeste mensen zijn nog steeda hartstikke normaal en gemiddeld.
Helaas is het als koekiewous tegenwoorsdig met (social) media gewoon heel makkelijk om aandacht te krijgen waardoor een probleem heel groot lijkt en veel mensen er mee bezig lijken, terwijl dat niet persee zo hoeft te zijn.

Deze mensen zijn gewoon aandachtsg**l, niet meer of minder.
Als je echt wat wilt betekenen, en je denkt dat de oplossing is om het op deze manier te doen..heb je ergens wel een paar verbindingen zoek. :P

Ik ben niet bang dat er meer mensen bijkomen, wel dat een klein groepje bij gebrek aan betere dagbesteding en die toch wel leuke aandacht de media gebruiken om steeds maar weer aandacht te krijgen..

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 14:24

purny schreef:
Misschien is het aantal dode dieren die bij stalbranden vallen een belangrijker onderwerp dan dit?


Bij de laatste boer bij wie dat is gebeurd hebben ze zeker actie gevoerd hoor. Het boerengezin is met de dood bedreigd, hun adres werd openbaar gemaakt op internet met verzoek hen iets aan te doen en hun huis is beklad. Ze hadden politiebewaking nodig. Gaat om een gezin met jonge kinderen. Is dat actie voor je genoeg :( ?

Verder willen boeren heel graag actie ondernemen tegen stalbranden, helaas stelt de overheid luchtwassers verplicht. Dit soort dingen zorgen ervoor dat een stal bij één vonkje binnen een paar minuten in lichterlaaie staat en dat een hele stal zo in de hens staat. Daar helpen geen sprinklers bij... Als de overheid eerst iets aan die rotluchtwassers doet, gaan er geen duizenden dieren meer dood in een stal, omdat boeren dat soort installaties moeten installeren...

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 14:29

Volgens mij kunnen ze dan beter de politiek met in bijzonder Groenlinks bedreigen aangezien de ventilatoren die de stalbranden heel snel doen verspreiden toch echt niet het idee van de boeren zelf was.. Eerder een kostenpost waar ze toch al niet op zaten te wachten.

Maarja enige kennis is vaker ver te zoeken bij dit soort lui. Die willen vooral gewoon heel hard schreeuwen dat ze ergens tegen zijn, verder komt het niet.

* Ik zie nu dat jij dit ook aan je post hebt toegevoegd. Inderdaad.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 14:32

Mazida schreef:
purny schreef:
Misschien is het aantal dode dieren die bij stalbranden vallen een belangrijker onderwerp dan dit?


Bij de laatste boer bij wie dat is gebeurd hebben ze zeker actie gevoerd hoor. Het boerengezin is met de dood bedreigd, hun adres werd openbaar gemaakt op internet met verzoek hen iets aan te doen en hun huis is beklad. Ze hadden politiebewaking nodig. Gaat om een gezin met jonge kinderen. Is dat actie voor je genoeg :( ?

Verder willen boeren heel graag actie ondernemen tegen stalbranden, helaas stelt de overheid luchtwassers verplicht. Dit soort dingen zorgen ervoor dat een stal bij één vonkje binnen een paar minuten in lichterlaaie staat en dat een hele stal zo in de hens staat. Daar helpen geen sprinklers bij... Als de overheid eerst iets aan die rotluchtwassers doet, gaan er geen duizenden dieren meer dood in een stal, omdat boeren dat soort installaties moeten installeren...

Schandalig..
Die varkens hebben meer iq dan dat soort tuig.
(Ik ben overigens ook tegen varkens op zo'n schaal en op die manier houden, maar ben 100% tegen dit soort acties)

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Re: NVWA controle bij Efteling show Raveleijn na klacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 14:48

Ik denk dat we zeker mogen openstaan voor de mening van andere.

En hopen dat ze op minder veilige plaatsen komen, maakt je gedrag even marginaal als de betogers.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:58

Mazida schreef:
purny schreef:
Misschien is het aantal dode dieren die bij stalbranden vallen een belangrijker onderwerp dan dit?


Bij de laatste boer bij wie dat is gebeurd hebben ze zeker actie gevoerd hoor. Het boerengezin is met de dood bedreigd, hun adres werd openbaar gemaakt op internet met verzoek hen iets aan te doen en hun huis is beklad. Ze hadden politiebewaking nodig. Gaat om een gezin met jonge kinderen. Is dat actie voor je genoeg :( ?

Verder willen boeren heel graag actie ondernemen tegen stalbranden, helaas stelt de overheid luchtwassers verplicht. Dit soort dingen zorgen ervoor dat een stal bij één vonkje binnen een paar minuten in lichterlaaie staat en dat een hele stal zo in de hens staat. Daar helpen geen sprinklers bij... Als de overheid eerst iets aan die rotluchtwassers doet, gaan er geen duizenden dieren meer dood in een stal, omdat boeren dat soort installaties moeten installeren...


Kan je mij uitleggen hoe die luchtwassers ivm staat met een stal snel in brand? Ik weet dat ze moeten dienen om de geur naar buiten tegen te houden maar verder weet ik er niets vanaf.

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Re: NVWA controle bij Efteling show Raveleijn na klacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:22

Ik vermoed dat het bijna hetzelfde is als in een woning, een ventilatie kanaal.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: NVWA controle bij Efteling show Raveleijn na klacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:37

Klopt. Die dingen zuigen lucht aan en eens het vuur in de kanalen komt staat zo het hele gebouw in de hens. Er is dan geen houden meer aan.

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Re: NVWA controle bij Efteling show Raveleijn na klacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:47

die kanalen moeten eens in de 2 jaar gereinigd worden, ivm brand gevaar

Tenminste in woningen dan

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 08:15

Ik schrik van de haatvolle en agressieve reacties hier. Is dit wel bokt? Een forum waar mensen van paarden houden? Toch?!
Had hier op zijn minst begrip verwacht voor deze groep die het opneemt voor dieren.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 08:28

Furrow schreef:
Nuja, het kinderen trauma zal echt wel meevallen. Dat vind ik zo overdreven!


Het trauma voor de kinderen is vooral de mensen op de tribune die beginnen te schelden. :+

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 08:57

BarbaLala schreef:
Ik schrik van de haatvolle en agressieve reacties hier. Is dit wel bokt? Een forum waar mensen van paarden houden? Toch?!
Had hier op zijn minst begrip verwacht voor deze groep die het opneemt voor dieren.

Ohja? Voor een groep die onze sport het liefst gisteren had verboden?

pien_2010

Berichten: 43230
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:04

Het is goed vind ik, dat dit soort groepen ons laten nadenken hoe we bezig zijn met onze dieren. Voor dat ik heel Bokt over me heen krijg, ik ben het niet eens met de manier waarop deze actie is gevoerd. Ik denk namelijk dat de paarden door die rennende mensen meer stress hebben gehad (als ze daar al gevoelig voor zijn) als zonder dat geren tijdens die act en voor de aanwezigen vind ik het heel erg sneu.

Ik vind dit wel een belangrijke uitspraak. Hiermee wordt aangegeven dat onder bepaalde voorwaarden paarden (ea dieren) wel degelijk ingezet mogen worden voor shows en zoals ik dan bij mezelf het lijstje afmaak→ wedstrijden, rijden, etc etc. Bij mezelf merk ik altijd als dit soort actie er zijn, dat ik voor hier op het terrein even een extra check doe. Kijken naar voedsel, omgang etc etc . Ik weet heus wel dat we hier goed bezig zijn. Maar het kan vaak nog leuker en fijner voor de dieren.

Dus die antipathie deel ik zelf absoluut niet als het om dit soort actie groepen gaat, ook al vind ik zelf dat deze groepen vaak veel en veels te ver gaan met hun acties. Ik ben er van overtuigd dat als deze groepen er niet waren we geen veganisten/ vegetariërs hadden of mensen die minder vlees eten. Het heeft altijd een functie. Goede manier van aandacht krijgen is vaak ook erg moeilijk. Dat hadden ze nooit gehad als ze waren gaan flyeren buiten. Dus het is altijd een lastig dilemma, hoe goed actie te voeren om je punt te maken.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:23

pien_2010 schreef:
Het is goed vind ik, dat dit soort groepen ons laten nadenken hoe we bezig zijn met onze dieren. Voor dat ik heel Bokt over me heen krijg, ik ben het niet eens met de manier waarop deze actie is gevoerd. Ik denk namelijk dat de paarden door die rennende mensen meer stress hebben gehad (als ze daar al gevoelig voor zijn) als zonder dat geren tijdens die act en voor de aanwezigen vind ik het heel erg sneu.

Ik vind dit wel een belangrijke uitspraak. Hiermee wordt aangegeven dat onder bepaalde voorwaarden paarden (ea dieren) wel degelijk ingezet mogen worden voor shows en zoals ik dan bij mezelf het lijstje afmaak→ wedstrijden, rijden, etc etc. Bij mezelf merk ik altijd als dit soort actie er zijn, dat ik voor hier op het terrein even een extra check doe. Kijken naar voedsel, omgang etc etc . Ik weet heus wel dat we hier goed bezig zijn. Maar het kan vaak nog leuker en fijner voor de dieren.

Dus die antipathie deel ik zelf absoluut niet als het om dit soort actie groepen gaat, ook al vind ik zelf dat deze groepen vaak veel en veels te ver gaan met hun acties. Ik ben er van overtuigd dat als deze groepen er niet waren we geen veganisten/ vegetariërs hadden of mensen die minder vlees eten. Het heeft altijd een functie. Goede manier van aandacht krijgen is vaak ook erg moeilijk. Dat hadden ze nooit gehad als ze waren gaan flyeren buiten. Dus het is altijd een lastig dilemma, hoe goed actie te voeren om je punt te maken.

Natuurlijk hadden we dan vegatariers en veganisten.
Ze probeerden het dan alleen niet bij anderen door hun strot te duwen. :)
Want dat is waar dit over gaat.
Dit is geen vraag voor extra aandacht voor het welzijn van het paard,(dan had ik ook zeker een andere locatie gekozen). Deze mensen willen alles wat hun juist lijkt (vegetarier/veganist) verplichten voor anderen en alles wat ze niet zint (dieren houden) verbieden.
Ik vind dat eng.