Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 10 [ 226 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Efteling-show Raveleijn stilgelegd na protesten *Update

 
Profiel   

precies horsetimexl ! zielig geheel !

paarden zien er happy uit hoor....beetje de boel verzieken daar bah
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 15:56 



 
Profiel   

Mijn handen jeuken, had ze aan mijn (nep) zwaard geregen of ze er met een zweep uitgeranseld. Je zal daar zitten met je (klein) kinderen die zich enorm verheugden op deze voorstelling. Hufters!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 16:10 



 
Profiel   

HorseTimeXL schreef
Heel triest idd. Net als een groep mensen die beweren dat een aantal poppen op de Efteling rasistisvh zijn. Alsjeblieft zeg..
nou dit het wordt echt steeds gekker! Ik ben zelf gemixed zuid amerika, , en in familie echt v alles ook half chinees en heel.
Eh wij gingen gewoon naar de Efteling, naar het Carneval Festival, deden thuis het melodietje na met mijn half chinese neefje. En het was gewoon zwarte piet en maakte mezelf zwarter als ik Piet na deed. En later v mijn werk ook zwarte piet geweest. Mijn Meer tinten donkerder neefjes ook zwarte Piet man waar maakt men zich toch druk om krijg sterk het idee dat dat een opgelegd gevoed idee is mbt dat als rascisme zien. En dieren activist dingen deed ik als kind en tiener absoluut! Handtekeningen ophalen voor transport rechten voor dieren naar het slachthuis. In demo gelopen voor straf baasje niet het dier. Maar wat ik nu zie dieptriest! En gekke is als je iets serieus aankaart maar tis te moeilijk of er zit iets v belang bij dan haken ze af. En de manier waarop er dan actie wordt gevoerd bizar. In dit geval springen ze een arena in. Met onderwerp als abortus gaan e vrouwen daar op de stoep lastigvallen. Ik vind zo een manier van doen egoistisch en respectloos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 16:14 



 
Profiel   

In het huidige klimaat van aanslagen zou je je eigen toch kapot schrikken met zulk soort mensen.

Is maar goed dat we niet in Amerika leven anders waren deze personen overhoop geschoten door het publiek :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 16:21 



 
Profiel   

Wauw. De show is er al jaren en nog nooit onvriendelijk tov de paarden geweest. Hoezo kan t nu ineens niet meer? :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 16:34 



 
Profiel   

friendly schreef
Wauw. De show is er al jaren en nog nooit onvriendelijk tov de paarden geweest. Hoezo kan t nu ineens niet meer? :roll:


Denk dat deze mensen vooral graag aandacht wilden voor zichzelf, en niet zozeer voor de paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 16:36 



 
Profiel   

Belachelijk zeg en wat kinderachtig van die activisten. Hoe kun je een kinder feestje verpesten. Ja met verhalen van aanslagen kan ook erg bedreigend over komen.

Zelf heb ik de show van Raveleijn ook gezien en vindt zelf super leuk een gaaf. Paarden zelf hebben ook hartstikke goed. Het enige wat ze hoeven te doen is wat heen en weer rijden en een stuk trick ridding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 16:59 



 
Profiel   

Clasical schreef
Wat blijven die ridders hilarisch in hun rol _O-
Ze worden nu vast aan de koning overgeleverd, die mag hun lot bepalen


_O- Ik dacht precies hetzelfde Clasicsal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 17:03 



 
Profiel   

Ik snap best dat demonstreren pas echt werkt als je ermee in de media komt, zoals met dit soort fratsen, maar had dan even gewacht tot het einde van de show ofzo..
Dit is dé manier om vegans/dierenliefhebbers een slechte naam te bezorgen.. zonde!

Verder denk ik dat er heel wat belangrijkere zaken zijn om tegen te demonstreren. Zo’n show is vooral makkelijk scoren, maar je bereikt er weinig mee aangezien de paarden het vast niet heel slecht hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 17:17 



 
Profiel   

Wat een sneue, aandachtswellustige types. Als ik vegan was zou ik spontaan weer leren schoenen kopen om me maar niet met dit stelletje te hoeven associëren, bah!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 17:21 



 
Profiel   

Ik heb het vermoeden dat het ze niet eens echt interreseert, waartegen ze protestereren. Dat het alleen maar om de aandacht voor hun naam gaat.
Hebben zo eerder een actie gehad die ik zo ontzettend van de pot gerukt vond...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 17:30 



 
Profiel   

Ze hadden ook voor ingang van de Efteling kunnen demonteren in plaats van show te verstoren?
En dan beter op de manier van we willen aandacht vragen of die show wel zo diervriendelijk is, in plaats van zo je mening te luchten. Daar jaag je alleen maar mensen het harnas in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 17:31 



 
Profiel   

Zoo sneu dit soort mensen.. en dan al die kinderen die je weg ziet lopen, balend dat deze mensen rond lopen en hun voorstelling verpest.

Waar moet het heen met deze wereld als je jezelf volwassen genoeg vind om kinderen te laten schrikken en ervoor te zorgen dat veel families dit meenemen in hun 'fijne dagje uit'.. echt bah.. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 17:35 



 

"Dierenactivisten".... :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 17:46 



 
Profiel   

Wat je er ook van vind.. Dit verzieken voor kleine Kids vind k echt te ver gaan. En dan voornamelijk het sfeertje wat erdoor ontstaat. Mensen die ze uitjouwen en schelden. Daar horen geen kinderen bij te zijn. Ik hoop dat ze zelf ook beseffen dat dit een hele domme actie Was!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 18:31 



 
Profiel   

OMG dit is echt te triest voor woorden. Zit je lekker naar een mooie show te kijken met je kids...Krijg je dit...

EN idd het welzijn voor deze dieren wordt echt wel gewaardborgd. Gelukkig is dat ook nu opnieuw gebleken. Van mij mogen ze die activisten wel een dikke boete geven en een nachtje houden op het bureau....

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 18:49 



 
Profiel   

Bizar.. Ga echt dierenleed aanpakken, geen show voor de ogen van al die kinderen verpesten. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 18:51 



 
Profiel   

Dit gebeurt nu bij de Efteling, maar in de toekomst ook bij bijvoorbeeld eventing-wedstrijden. Radicale dierenrechtenactivisten zijn namelijk tegen het gebruik van dieren en bijvoorbeeld ook tegen de paardensport als geheel, hoe goed paarden ook behandeld worden. Laat het een eye-opener zijn voor de vele Bokkers hier die PartijvoordeDieren stemmen.

Verder snap ik niet waarom de media Peter Jansen zoveel aandacht geven. Het is allang duidelijk dat deze veroordeelde inbreker knettergek is :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 19:17 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Vraag me af wat ze dan denken van politiepaarden?

ook sielughhhhh :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 19:46 



 
Profiel   

Juut schreef
Ik heb het vermoeden dat het ze niet eens echt interreseert, waartegen ze protestereren. Dat het alleen maar om de aandacht voor hun naam gaat.
Hebben zo eerder een actie gehad die ik zo ontzettend van de pot gerukt vond...


Klopt ik ook. Net als nu die pieten discussie. Dat loopt ook helema uit de hand. Dat degene die nu mee doen het puur doen om te demonstreren en niet omdat ze begaan zijn met het onderwerp... als je daarvan 1 van de oprichters opzoekt kom je er ook achter dat die een boek vol heeft van demonstraties die hij heeft opgericht..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 19:52 



 
Profiel   

Paarden in brand steken :')

Als je een paard in de hens steekt rent ie niet zo meer hoor...
die beesten hebben nergens last van.

Wat een mafketels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 19:57 



 
Profiel   

Natuurlijk is dit niet de manier. En natuurlijk staan er geen paarden in de fik.

Maar ik vind het wel frappant dat er juist op een paardenforum blijkbaar geen ruimte is om te discussiëren over de ethiek en de noodzaak van vuur op een vluchtdier. >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 20:33 



 
Profiel   

VogeltjeM schreef
Natuurlijk is dit niet de manier. En natuurlijk staan er geen paarden in de fik.

Maar ik vind het wel frappant dat er juist op een paardenforum blijkbaar geen ruimte is om te discussiëren over de ethiek en de noodzaak van vuur op een vluchtdier. >;)


Tja... wat is de noodzaak van paarden door de dressuurring sturen, wat is de noodzaak van een rondje over hindernissen springen?
Wat is de noodzaak van een paard voor een kar knopen en ermee gaan rijden?

Dat paard ziet het vuur niet eens, zit in z’n dode hoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 20:35 



 
Profiel   

Juut schreef
Ik heb het vermoeden dat het ze niet eens echt interreseert, waartegen ze protestereren. Dat het alleen maar om de aandacht voor hun naam gaat.
Hebben zo eerder een actie gehad die ik zo ontzettend van de pot gerukt vond...

Ik heb ook zo het vermoeden dat het sommige mensen ontbreekt aan een zinvolle levensinvulling.

We hebben onze gehele beschaving te danken aan dieren die we konden domesticeren, en nu moeten ze kennelijk op een zijspoor? Is geen respect aan, enkel een duidelijke muur in denken tussen de mens en de natuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 20:38 



 
Profiel   

verootjoo schreef
Tja... wat is de noodzaak van paarden door de dressuurring sturen, wat is de noodzaak van een rondje over hindernissen springen?
Wat is de noodzaak van een paard voor een kar knopen en ermee gaan rijden?

Dat paard ziet het vuur niet eens, zit in z’n dode hoek.


Ooit wel eens met een blusdeken oid gewerkt?

Ik denk dat we zouden schrikken als we de stress zouden meten van deze dieren.

De manier van actie voeren is niet in de haak, maar het is echt wel oké om bij dit soort dingen stil te staan en niet alles maar normaal te vinden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 20:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 10 [ 226 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen