Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 10 [ 226 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Efteling-show Raveleijn stilgelegd na protesten *Update

 
Profiel   

toevallig ben ik gister naar de efteling geweest en ook naar ravelijn om in het echt te kijken naar de paarden. Oortjes er op, stonden tussendoor met losse teugels rustig te kauwen (ook terwijl er vuur uit dat grote ding kwam en water).

Ze kunnen beter naar het dolfinarium gaan, daar mag zeker wel het een en ander verbeterd worden
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 12:46 



 
Profiel   

Als je ook naar het achter de schermen filmpje kijkt zie ik alleen maar happy paarden, het paard wat in de brand wordt gestoken knippert er nog niet van.

Ik begrijp ergens wel waarom mensen het schokkend vinden, maar het kan het paard zichtbaar niets schelen. Er wordt voldaan aan richtlijnen en er wordt met professionele mensen en professioneel materiaal gewerkt. Dus mijn oprechte vraag, wat is nu concreet het probleem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 12:48 



 
Profiel   

Volgens mij is het concrete probleem dat ze het überhaupt niet vinden kunnen om dieren te houden en er geld mee te verdienen.
Of die dieren het nou leuk vinden of niet. Want volgend mij vinden die paarden het idd prima :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 13:41 



 
Profiel   

wat mij betreft worden dit soort dingen heeeeeeel streng aangepakt...als in: laat die activisten alle schade maar vergoeden (Als in mensen geen show..geld terug) en wat mij betreft een gevangenisstraf erbovenop...als je dan zo nodig de orde wilt verstoren...laat dan maar zien dat je het ook ECHT belangrijk vindt…


wat er de laatste tijd gebeurt heeft niks meer met vrijheid van meningsuiting te maken...dat doe je nl. door anderen die andere beslissingen nemen ook in hun waarde te laten...en dat gebeurt steeds vaker niet.


daarbij...we hebben regelgeving in Nederland...ik stel voor om dit soort raddraaiers, gewoon eens een jaar op hun vrije dagen (als ze al werk hebben..zoniet, dan gaan ze maar lekker plastic van de straten scheppen voor hun uitkering) aan het werk te zetten...hebben ze tenminste geen tijd meer voor dit soort onzin...


ik ben nu natuurlijk een beetje onredelijk, maar ik word hier zoooo kotsbeu van, he....wat een hufters lopen er rond in de maatschappij zeg....

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 16:30 



 
Profiel   

Shaggy09 schreef
Ik denk ook dat we kritisch moeten zijn naar dit soort activisme die niet alleen de openbare orde verstoort, maar ook een hoop angst en woede aanwakkert onder de mensen.



Dit soort agressieve manier tegen demonstreren bereik je volgens mij ook het tegenovergestelde mee. Tegenwoordig lijkt het wel mode om als je je zin niet kunt krijgen om dan maar de openbare orde te gaan verstoren. Tegenwoordig lijkt bijvoorbeeld de sinterklaas intocht meer op een risico wedstrijd dan op een kinderfeest. Het is tegenwoordig normaal geworden dat een klein groepje mensen met schreeuwen hun mening op willen dringen.

Daar zou best eens een keer heel hard tegen opgetreden mogen worden. Demonstreren is een grondrecht. Maar rotzooi trappen heeft niets met demonstreren te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 18:18 



 
Profiel   

Loretta schreef
Shaggy09 schreef
Ik denk ook dat we kritisch moeten zijn naar dit soort activisme die niet alleen de openbare orde verstoort, maar ook een hoop angst en woede aanwakkert onder de mensen.



Dit soort agressieve manier tegen demonstreren bereik je volgens mij ook het tegenovergestelde mee. Tegenwoordig lijkt het wel mode om als je je zin niet kunt krijgen om dan maar de openbare orde te gaan verstoren. Tegenwoordig lijkt bijvoorbeeld de sinterklaas intocht meer op een risico wedstrijd dan op een kinderfeest. Het is tegenwoordig normaal geworden dat een klein groepje mensen met schreeuwen hun mening op willen dringen.

Daar zou best eens een keer heel hard tegen opgetreden mogen worden. Demonstreren is een grondrecht. Maar rotzooi trappen heeft niets met demonstreren te maken.


Van mijn part pakken ze de hardnekkige op en zetten ze die een periode vast.
Nogal heftig, I know, maar ik word schijtziek van die agressieve, lompe activisten. Ze verstoren niet alleen de openbare orde, maar ook een kinderfeest. Of in dit geval een stuntshow (die uiteraard ook vooral leuk is voor de kinderen)

Het lijkt helaas ook alleen maar erger te worden. Niet alleen wat betreft dit soort zaken, maar ook in de politiek. We staan allemaal steeds verder tegenover elkaar, en dat doen we naar mijn idee allemaal zelf. Omdat we niks meer goed kunnen doen, iedereen is op zijn tenen getrapt en empathie voor een andere mening ligt heel, heel ver weg de laatste tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 18:25 



 
Profiel   

Ik weet niet of het tegenovergestelde wordt bereikt. Ze krijgen (heel veel) aandacht, en daar gaat het om. Of het nu positief of negatief is, hun punt is weer gemaakt.

Wij boeren hebben al heel lang last van agressieve activisten. Inbraken in stallen gebeurt helaas heel vaak en wordt door sommige partijen aangemoedigd en gebruikt voor hun (politieke) campagnes. heel triest. De grenzen worden te vaak overschreden.

https://petities.nl/petitions/betere-be ... ?locale=nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 18:27 



 
Profiel   

Loretta schreef
Shaggy09 schreef
Ik denk ook dat we kritisch moeten zijn naar dit soort activisme die niet alleen de openbare orde verstoort, maar ook een hoop angst en woede aanwakkert onder de mensen.



Dit soort agressieve manier tegen demonstreren bereik je volgens mij ook het tegenovergestelde mee. Tegenwoordig lijkt het wel mode om als je je zin niet kunt krijgen om dan maar de openbare orde te gaan verstoren. Tegenwoordig lijkt bijvoorbeeld de sinterklaas intocht meer op een risico wedstrijd dan op een kinderfeest. Het is tegenwoordig normaal geworden dat een klein groepje mensen met schreeuwen hun mening op willen dringen.

Daar zou best eens een keer heel hard tegen opgetreden mogen worden. Demonstreren is een grondrecht. Maar rotzooi trappen heeft niets met demonstreren te maken.


Het is jammer, maar zo werkt het wel.
Het komt op deze manier onder de aandacht en dan worden er vraagtekens bij gezet. Negatieve aandacht is ook aandacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 18:29 



 
Profiel   

juval schreef
Ik weet niet of het tegenovergestelde wordt bereikt. Ze krijgen (heel veel) aandacht, en daar gaat het om. Of het nu positief of negatief is, hun punt is weer gemaakt.

Wij boeren hebben al heel lang last van agressieve activisten. Inbraken in stallen gebeurt helaas heel vaak en wordt door sommige partijen aangemoedigd en gebruikt voor hun (politieke) campagnes. heel triest. De grenzen worden te vaak overschreden.

https://petities.nl/petitions/betere-be ... ?locale=nl

Je petitie ondertekend.
Was zó boos toen ik tijdens de laatste vogelgriep, waarbij zelfs de particuliere dieren opgehokt werden, op facebook berichten tegenkwam van vega-terroristen die hadden ingebroken in meerdere stallen om aan te tonen hoe slecht de kippen het hadden... -O- |o Dat deze mensen zo meerdere stallen hadden kunnen besmetten met ruiming als gevolg...daar werd blijkbaar niet over nagedacht door de vega-achterban 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 19:23 



 
Profiel   

Juut schreef
juval schreef
Ik weet niet of het tegenovergestelde wordt bereikt. Ze krijgen (heel veel) aandacht, en daar gaat het om. Of het nu positief of negatief is, hun punt is weer gemaakt.

Wij boeren hebben al heel lang last van agressieve activisten. Inbraken in stallen gebeurt helaas heel vaak en wordt door sommige partijen aangemoedigd en gebruikt voor hun (politieke) campagnes. heel triest. De grenzen worden te vaak overschreden.

https://petities.nl/petitions/betere-be ... ?locale=nl

Je petitie ondertekend.
Was zó boos toen ik tijdens de laatste vogelgriep, waarbij zelfs de particuliere dieren opgehokt werden, op facebook berichten tegenkwam van vega-terroristen die hadden ingebroken in meerdere stallen om aan te tonen hoe slecht de kippen het hadden... -O- |o Dat deze mensen zo meerdere stallen hadden kunnen besmetten met ruiming als gevolg...daar werd blijkbaar niet over nagedacht door de vega-achterban 8)7

Of juist wel......

Als je nog meer stallen besmet, worden er nog meer dieren geruimd, die dan dus niet (meer) gebruikt/gegeten kunnen worden.

Spijtig genoeg is mijn oudje niet meer (op de respectabele leeftijd van 29 heengegaan), zij had wel raad geweten met dit soort lieden }:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 19:40 



 
Profiel   

Wat een debielen inderdaad. Ik denk ook eerder dat het mensen er van weerhoudt om vegetarisch/veganistisch te gaan eten, wie wil nou geassocieerd worden met dat tuig :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 08:54 



 
Profiel   

Aan de andere kant: Rare snuiters heb je in elke groep, als je je daardoor laat weerhouden om iets "goeds" te doen dat toevallig binnen 1 of andere stroming valt, of je gaat er vanuit dat iedereen die iets doet dat binnen zo'n groep past, meteen ook zo extreem is.... dan ben je wel extreem beïnvloedbaar hoor :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 09:04 



 
Profiel   

Ik denk wel dat mensen hierdoor sowieso een afkeer krijgen naar de pvdd en haar aanhangers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 10:20 



 
Profiel   

pmarena schreef
Aan de andere kant: Rare snuiters heb je in elke groep, als je je daardoor laat weerhouden om iets "goeds" te doen dat toevallig binnen 1 of andere stroming valt, of je gaat er vanuit dat iedereen die iets doet dat binnen zo'n groep past, meteen ook zo extreem is.... dan ben je wel extreem beïnvloedbaar hoor :P


Correct. Zoals de rare en zelfs asociale snuiters in deze groep die hun knuistjes niet thuis konden houden: https://www.ad.nl/binnenland/efteling-a ... ~a706ee2a/

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 11:40 



 
Profiel   

Cowboy55 schreef
pmarena schreef
Aan de andere kant: Rare snuiters heb je in elke groep, als je je daardoor laat weerhouden om iets "goeds" te doen dat toevallig binnen 1 of andere stroming valt, of je gaat er vanuit dat iedereen die iets doet dat binnen zo'n groep past, meteen ook zo extreem is.... dan ben je wel extreem beïnvloedbaar hoor :P


Correct. Zoals de rare en zelfs asociale snuiters in deze groep die hun knuistjes niet thuis konden houden: https://www.ad.nl/binnenland/efteling-a ... ~a706ee2a/



Ja wel vreemd dat er in eerdere berichten werd aangegeven dat de acteurs de demonstranten overleverden aan de beveiliging.
En daar vandaan aan de politie.

Maar nee nu ineens zijn zij het slachtoffer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 13:53 



 
Profiel   

Ik wist niet van de mooie show. Heb nu kaartjes besteld voor de Efteling :+ . Bedankt voor de tip VeganStreakers *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 13:59 



 
Profiel   

Cowboy55 schreef
pmarena schreef
Aan de andere kant: Rare snuiters heb je in elke groep, als je je daardoor laat weerhouden om iets "goeds" te doen dat toevallig binnen 1 of andere stroming valt, of je gaat er vanuit dat iedereen die iets doet dat binnen zo'n groep past, meteen ook zo extreem is.... dan ben je wel extreem beïnvloedbaar hoor :P


Correct. Zoals de rare en zelfs asociale snuiters in deze groep die hun knuistjes niet thuis konden houden: https://www.ad.nl/binnenland/efteling-a ... ~a706ee2a/


Het zijn gewoon idioten die andere idioten slaan.
Treurige maatschappij leven we eigenlijk waarin niets meer op een fatsoenlijke en rustige manier kan verlopen.
Zelfs een leuk dagje Efteling moet weer zo nodig verziekt worden door een paar rotte appels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 14:11 



 
Profiel   

Cowboy55 schreef
pmarena schreef
Aan de andere kant: Rare snuiters heb je in elke groep, als je je daardoor laat weerhouden om iets "goeds" te doen dat toevallig binnen 1 of andere stroming valt, of je gaat er vanuit dat iedereen die iets doet dat binnen zo'n groep past, meteen ook zo extreem is.... dan ben je wel extreem beïnvloedbaar hoor :P


Correct. Zoals de rare en zelfs asociale snuiters in deze groep die hun knuistjes niet thuis konden houden: https://www.ad.nl/binnenland/efteling-a ... ~a706ee2a/

8)7
En dat soort volslagen idioten krijgen waarschijnlijk geen enkele straf.
Ik begrijp écht niet hoe het mogelijk is dat mensen met een bordje voor vanalles en nog wat worden uitgemaakt, en dat agressie en zelfs mishandeling gewoon wordt weggewuifd als ‘verdiende loon’..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 14:44 



 
Profiel   

Ik snap niet dat als je dat soort dingen doet je zo geschokt moet reageren als je dan degene tegenkomt die net nog een tandje vervelender is dan jij. :+

Ik keur het (beide) absoluut niet goed, maar als je zelf dingen doet die niet mogen, waarom dan zo verbaasd zijn dat er mensen zijn die ook dingen doen die niet mogen?
Je doet beide in beginsel hetzelfde: iets doen wat niet mag, maar je vindt dat jij nu net de enige reden hebt waarom het nu wel mag.
Alsof schreeuwend en ongewenst een show onderbreken niet (passief) agressief is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 15:14 



 
Profiel   

Mazida schreef
Ik wist niet van de mooie show. Heb nu kaartjes besteld voor de Efteling :+ . Bedankt voor de tip VeganStreakers *\o/*


:')

Ik wist ook niet dat die show in de Efteling was. Ben er in september nog geweest :P

Maar hou ook meer van de attracties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 15:16 



 
Profiel   

Sunnda schreef
Ik snap niet dat als je dat soort dingen doet je zo geschokt moet reageren als je dan degene tegenkomt die net nog een tandje vervelender is dan jij. :+

Ik keur het (beide) absoluut niet goed, maar als je zelf dingen doet die niet mogen, waarom dan zo verbaasd zijn dat er mensen zijn die ook dingen doen die niet mogen?
Je doet beide in beginsel hetzelfde: iets doen wat niet mag, maar je vindt dat jij nu net de enige reden hebt waarom het nu wel mag.
Alsof schreeuwend en ongewenst een show onderbreken niet (passief) agressief is.

Inderdaad. Ik keur het absoluut niet goed, maar om nou verbaasd te zijn dat je klappen krijgt.. Blijkt maar weer dat ze aardig wereldvreemd zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 15:21 



 
Profiel   

Ik vind het wel verbazend dat ze klappen krijgen, alsof het een normaal gevolg is.. pfff. Gelukkig ben ik dan maar niet standaard en wereldvreemd. Of is België iets minder agressief :)F

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 15:32 



 
Profiel   

Met slaan wordt de chaos alleen nog maar groter. Bovendien is dit nu precies wat de vegan streakers graag willen. Chaos creëren. Dat moet je ze zo of zo niet gunnen.

Peter Jannsen heeft er zijn levenswerk van gemaakt om rotzooi te trappen. Die man heeft inmiddels een strafblad vol met dit soort domme acties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 16:09 



 
Profiel   

Furrow schreef
Ik vind het wel verbazend dat ze klappen krijgen, alsof het een normaal gevolg is.



+:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 21:40 



 
Profiel   

Janssen heeft hier in de buurt ook ooit bij een nertsenfokkerij zo'n 2500 nertsen los gelaten waarbij een heel aantal zijn overleden en de rest de buurt terroriseerde en kippen aanviel.
Echt een bizar onnozel type.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 22:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 10 [ 226 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen