Circusdirecteur: 'Wie heeft onze dieren laten ontsnappen?'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Circusdirecteur: 'Wie heeft onze dieren laten ontsnappen?'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 23:54

rtv rijnmond
Overige


De politie in Hendrik-Ido-Ambacht gaat extra surveilleren rondom circus Bolalou. Aanleiding is dat er twee nachten op rij dieren zijn ontsnapt. Circusdirecteur Steffie Rutten denkt dat de dieren bewust zijn vrijgelaten. "Dit zijn levensgevaarlijke grappen", zegt ze boos.

In de nacht van zondag op maandag was voor het eerst een hek opengezet, vertelt Rutten boos. "Toen is een paard de stal uitgelopen. Daar sloeg mijn hond op aan. Dat dier was vrij snel weer in het verblijf."

In de nacht van maandag op dinsdag was het weer raak, maar dit keer ontsnapten vier lama's, zeven pony's en een paard. "En dat is levensgevaarlijk", gaat Rutten verder. "Het paard is in de sloot beland. Het lijkt goed te gaan met het dier, maar het zou zomaar een longontsteking kunnen krijgen. Dat is nu afwachten."

Rutten: "Daarnaast is het ook gevaarlijk voor anderen. Een paar van de lama's zijn de weg opgelopen. Dat kan voor automobilisten ook heel gevaarlijk zijn."

Volgens Rutten is er bij de tweede ontsnapping sprake van vernieling. "Een van de hekken is echt een halve meter naar beneden geduwd. Dit zijn geen grappen meer."

Circussen krijgen de laatste jaren steeds vaker kritiek van dierenactivisten. Toch denkt Rutten niet dat zij achter deze actie zitten. "We hebben nooit problemen gehad met activisten. Ik denk eerder dat plaatselijke jongeren erachter zitten."

Rutten heeft inmiddels aangifte gedaan van dierenmishandeling. Ook zijn er gesprekken geweest met de gemeente Hendrik-Ido Ambacht.

De voorstellingen van circus Bolabou zijn van woensdagavond tot en met zaterdagavond.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Circusdirecteur: 'Wie heeft onze dieren laten ontsnappen?'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 07:34

Hoe kan het dat mensen zo bij de dieren kunnen om ze te laten ontsnappen? Dan heb je gewoon je zaakjes niet op orde...

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 07:52

Billy schreef:
Hoe kan het dat mensen zo bij de dieren kunnen om ze te laten ontsnappen? Dan heb je gewoon je zaakjes niet op orde...


Dat geeft toch alsnog geen vrijbrief om ze dan maar te laten ontsnappen?

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 07:56

Billy schreef:
Hoe kan het dat mensen zo bij de dieren kunnen om ze te laten ontsnappen? Dan heb je gewoon je zaakjes niet op orde...


Wat is dat nou weer voor flauwekul. Ik denk dat maar weinig mensen een slot op hun wei of box hebben.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Circusdirecteur: 'Wie heeft onze dieren laten ontsnappen?'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:00

En circussen staan gewoon op openbare grond...

Dit zijn geen leuke geintjes, hopelijk gebeurd het niet meer voordat er ongelukken gebeuren.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:03

Billy schreef:
Hoe kan het dat mensen zo bij de dieren kunnen om ze te laten ontsnappen? Dan heb je gewoon je zaakjes niet op orde...


Ik heb hier nog nooit een paardenwei, kippenwei of koeienwei gezien wat je niet zomaar open kan maken...
Als het niet van jou is heb je er gewoon vanaf te blijven.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Circusdirecteur: 'Wie heeft onze dieren laten ontsnappen?'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:09

Natuurlijk moet je eraf blijven maar een tent is wel heel gemakkelijk toegankelijk.. Op andere evenementen loopt er ook bewaking rond..

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:10

Billy schreef:
Hoe kan het dat mensen zo bij de dieren kunnen om ze te laten ontsnappen? Dan heb je gewoon je zaakjes niet op orde...


Want ook ieder weiland is hermetisch afgesloten?

Nee hoor, iedereen moet gewoon van andermans eigendommen afblijven!

CoRiNa1983

Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:13

Dit circus heeft bij ons in het dorp gestaan in april en toen is er ook al wat gebeurd.
Afbeelding

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:13

Billy schreef:
Hoe kan het dat mensen zo bij de dieren kunnen om ze te laten ontsnappen? Dan heb je gewoon je zaakjes niet op orde...


Vind je? En vervolgens bij brand ben je 30 minuten bezig om alles open te krijgen? Lijkt me een slecht plan. Men moet gewoon met z'n takken van andermans spullen/dieren afblijven in plaats van te gaan bekritiseren of de zaakjes wel op orde zijn :=

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:21

Billy schreef:
Natuurlijk moet je eraf blijven maar een tent is wel heel gemakkelijk toegankelijk.. Op andere evenementen loopt er ook bewaking rond..


Tot het evenement voorbij is, dan is er niemand meer.

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Circusdirecteur: 'Wie heeft onze dieren laten ontsnappen?'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:24

Is het gewoon baldadigheid of is er weer zo'n gast bezig geweest die vindt dat alle dieren vrij los moeten lopen?

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:35

Billy schreef:
Hoe kan het dat mensen zo bij de dieren kunnen om ze te laten ontsnappen? Dan heb je gewoon je zaakjes niet op orde...


Dat kan heel makkelijk, ooit toen ik jonger was met een vriendin het terrein van een circus opgelopen, kon gewoon de olifanten aaien en bij de tijgers komen(dat laatste natuurlijk niet gedaan :') ) weet niet precies meer welk circus dat was maar kon zo bij alles komen.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:37

DarkCupid schreef:
Billy schreef:
Hoe kan het dat mensen zo bij de dieren kunnen om ze te laten ontsnappen? Dan heb je gewoon je zaakjes niet op orde...


Dat kan heel makkelijk, ooit toen ik jonger was met een vriendin het terrein van een circus opgelopen, kon gewoon de olifanten aaien en bij de tijgers komen(dat laatste natuurlijk niet gedaan :') ) weet niet precies meer welk circus dat was maar kon zo bij alles komen.


Ik heb vroeger bij ons in het dorp ook wel eens giraffen en zebras geaaid en gevoerd O:)

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Circusdirecteur: 'Wie heeft onze dieren laten ontsnappen?'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:43

Bij ons bij het circus liepen er ook geen bewakers hoor. Je hoort gewoon met je tengels vanaf te blijven. Zal wel weer een of andere op hol geslagen dierenactivist zijn geweest.

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:47

Wist nog niet eens dat er een circus hier in het dorp was. := :')

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:59

Whale schreef:
Bij ons bij het circus liepen er ook geen bewakers hoor. Je hoort gewoon met je tengels vanaf te blijven. Zal wel weer een of andere op hol geslagen dierenactivist zijn geweest.


Eens. Helaas wordt in onze regio ook geregeld bij mensen een weiland open gezet of zelfs open geknipt. Ga je paard dan maar in het bos zoeken/vangen of op de openbare weg... :\

deess

Berichten: 892
Geregistreerd: 26-09-07

Re: Circusdirecteur: 'Wie heeft onze dieren laten ontsnappen?'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:20

Ook goed kijken of het circus zelf de boel wel veilig heeft ! Ik heb ook wel eens 4 kamelen van de rondweg in Emmen gehaald op een zondag ochtend, weilandje stond geen stroom op en geen mens in de wagens kwam checken of kijken . Ik heb ze terug gezet en overal aangeklopt en geroepen maar ben uiteindelijk maar afgedropen .onveilig en ongeinteresseerd , wonder dat het goed gegaan is :(

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 00:00

Billy schreef:
Hoe kan het dat mensen zo bij de dieren kunnen om ze te laten ontsnappen? Dan heb je gewoon je zaakjes niet op orde...


Dat is hier ook niet moeilijk hoor, draad kun je hier gewoon doorknippen met een stevige tang. Als je een keer flink tegen een houten balk aan schopt ligt die ook in tweeen.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Circusdirecteur: 'Wie heeft onze dieren laten ontsnappen?'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 05:09

Hier zijn paar jaar terug een paar ponys dood gereden doordat mafkezen de stallen hadden opengemaakt.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Circusdirecteur: 'Wie heeft onze dieren laten ontsnappen?'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 07:07

Ik ben de dag erna even met mijn kinderen er langs gelopen. Maar het was duidelijk dat ze erg veel moeite hadden gedaan om een hek zwaar te ontwrichten. Dat is niet makkelijk open te maken.

F_OrumsterJarig

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 07:12

Sizzle schreef:
Billy schreef:
Hoe kan het dat mensen zo bij de dieren kunnen om ze te laten ontsnappen? Dan heb je gewoon je zaakjes niet op orde...


Wat is dat nou weer voor flauwekul. Ik denk dat maar weinig mensen een slot op hun wei of box hebben.

En dat moet je ook niet willen in geval dat de brandweer de deuren openen moet.

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Re: Circusdirecteur: 'Wie heeft onze dieren laten ontsnappen?'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 19:36

Vast weer van die hersenloze dierenactivisten die met die ene hersencel niet denken aan de mogelijke gevolgen.

Ze willen een statement maken maar dat het paard In de sloot kon belanden met alle risico’s van dien beseffen ze niet.

Kansloos volk!!