Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Luiten naar hoogste score KNHS-Greenpoint Kostendrukkers Cup

 
Profiel   

KNHS
Dressuur

In Exloo is de laatste kwalificatiewedstrijd van de KNHS-Greenpoint Kostendrukkers Cup voor Junioren en Young Riders verreden. Met ruim 74% reed junior Marten Luiten afgetekend naar de overwinning en de hoogste dagscore. Zoe Kuintjes won de rubriek voor Young Riders.

Marten Luiten reed de aansprekende Fynona naar een pr in de competitie. “Eigenlijk liep alles zoals het was gepland”, vertelt Marten. “Samen met Christa Larmoyeur en bondscoach Monique Peutz hebben we hard getraind op de afwerking en het krijgen van nog wat meer gedragenheid in de draf, en dat kwam er in de proef ook goed uit. Exloo is een fantastische accommodatie met veel rust om de baan, dat kwam de ontspanning ook ten goede. Natuurlijk zijn er altijd nog wat kleine dingetjes die beter kunnen, de laatste uitgestrekte galop had bijvoorbeeld wat gedurfder gereden mogen zijn, maar ik was er heel blij mee. Het is een super competitie voor ons om te rijden. Je hebt altijd goede tegenstand, dus dan kun je ook meten waar je staat en de accommodaties zijn top. De laatste twee keer heb ik buiten gereden in Nispen en Exloo, veel mooier wordt het niet.”

Op naar het NK
In de relatief kleine rubriek bij de Young Riders reden de twee prijswinnaars naar een score boven de 70%. Zoe Kuintjes won nipt voor Kimberley Pap. Voor Kuintjes was het in Exloo de eerste competitie overwinning bij de Young Riders. “Ik rijd dit paard nu bijna drie jaar. Bij de Junioren hebben we mooie successen behaald, en ik ben blij dat het nu bij de Young Riders ook zo goed gaat. Vorige week hebben we in Saumur gereden en daar hebben we het losrijden een beetje anders gedaan. Ik heb daar iets gedurfder gereden, nu in Exloo konden we dat goed vasthouden. Primeval Brittsion is van zichzelf een heel sensibel paard en vlug voor het been. Hij is van Dirk Kat en ik heb het echt getroffen met dit paard. Hij is voor mij een ideale opvolger gebleken van de pony’s. We gaan ons nu focussen op het NK wat direct ook een observatiewedstrijd voor het EK is”, vertelt Kuintjes.

Uitslag KNHS-Greenpoint Kostendrukkers Cup Exloo 12 mei 2019:

Junioren:
1. Marten Luiten (Winschoten) – Fynona, 74,242%
2. Micky Schelstraete (Gemonde) - Grand-Charmeur, 71,263%
3. Pem Verbeek (Waalre) - Fernando Torres, 68,889%

Young Riders:
1. Zoe Kuintjes (Aalsmeer) - Primeval Brittsion, 70,735%
2. Kimberly Pap (Nunspeet) - Vloet Victory, 70,686%
3. Bo Oudhof (Nijeberkoop) - Colt Sollenburg, 69,608%

Klik hier voor meer informatie over de KNHS-Greenpoint Kostendrukkers Cup.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 10:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen