Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

KWPN-Hengst Grappa verkocht naar Frankrijk

 
Profiel   

KWPN
Overig

De KWPN-hengst Grappa (Fidertanz uit Zazou ster prest pref PROK van Special D, fokker J. Woudsma uit Ruurlo), die Jean-René Luijmes sinds een jaar reed, is verkocht naar Frankrijk.

"Vier weken geleden is de nieuwe eigenaar hier geweest en is hij gekocht, maar hij moest natuurlijk eerst nog de keuringen door. Ik wist, het paard moet goed zijn, dus ik kon me er al wel op voorbereiden dat hij weg zou gaan. Aan de ene kant is het wel een teleurstelling, maar het is heel erg begrijpelijk. Hij krijgt het daar vast en zeker goed, we kunnen hem blijven volgen en ik wil er heel misschien een keertje heen. Het heeft natuurlijk twee kanten: het is niet leuk, maar zo is het leven.”

Richting Grand Prix
“Met zo’n KWPN-dekhengst maak je andere dingen mee dan met een gewone ruin of hengst die je op concours rijdt. Het was een super mooie tijd! Ik hoop dat er weer zulke paarden bij mij kunnen komen, en wie weet wat langer dan dat Grappa er was", gaat Luijmes verder. “Grappa begon alles op te pakken richting de Grand Prix. Er was nog wel een jaar aan afstemming en verfijning nodig geweest, je weet natuurlijk ook niet hoe snel dat zou gaan.”

Mooiste herinnering
Op de vraag wat nou de mooiste herinnering is met de hengst, antwoordt Luijmes: “Alle herinneringen hier op stal, hij was echt de man van stal. Hij was natuurlijk hengst en staat bij allemaal merries op stal. In het begin was hij druk, maar daarna werd het normaler voor hem en was het echt een fantastisch paard in de omgang. Jessica Bogerd, mijn schoonzus, en ik hebben samen veel tijd en energie in hem gestoken, want natuurlijk kon niet iedereen met zo’n hengst bezig zijn. Hij was het paradepaardje hier bij mij op stal.”

Complimenten
“Op een vrijdag werd ik gebeld of ik Grappa wou rijden. Ik antwoordde: “Ja, waarom ook niet?” Even later belde Aris van Manen mij terug, nadat hij overlegd had met de familie Woudsma: “Ik kom hem vanavond brengen!” Toen ineens stond hij hier op stal. Daar ben ik deze mensen ook beide heel erg dankbaar voor. Hij komt van Adelinde Cornelissen af, dus had ik wel een gevoel van: ‘Doe ik het wel goed?’ Maar hij heeft zich zó ontwikkeld. In Den Bosch kwamen mensen naar mij toe, ze zeiden dat ze hem niet meer terug kenden. Hij was zo veel ontwikkeld in een jaar en zo veel positiever geworden. Ik had ook niet verwacht dat dat verschil in een jaar tijd zichtbaar zou zijn."

Nakomelingen
“Ik had graag nog jaren met hem plezier willen maken en hem succesvol in de sport uitgebracht. Ik had gehoopt dat hij in de fokkerij nog wat merries kon dekken, vooral omdat hij zich in de sport zo mooi had laten zien. Ze hebben hem namelijk niet meer laten springen. Ik had ook een merrie die ik heel graag door hem had laten dekken. Ik wilde op haar graag een paard met een goed karakter hebben. Grappa kon heel veel in de fokkerij betekenen, al is het alleen al qua karakter. Voor zowel in de gewone fokkerij voor normale ruiters als voor de topruiters had hij veel kunnen doen. Ik weet niet of ze hem daar voor de dekdienst gaan gebruiken. Volgens mij is hij puur voor de sport gekocht. Als hij daar een beetje gaat dekken hoor ik het vanzelf wel denk ik.” Grappa heeft een totaalscore van 76,5 punten behaald in het verrichtingsonderzoek in 2015, waarbij de stap uitblonk met een 8,5.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 10:34 



 
Profiel   

Ik ken zijn volle zus en de fokkers. Vond het een erg leuke hengst, mooi beest ook.
Hoop dat we alsnog veel van hem horen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 10:37 



 
Profiel   

Ik vond het ook een fijne hengst, jammer dat hij weinig gebruikt is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 16:43 



 
Profiel   

Er staan bij het kwpn inderdaad maar 19 nakomelingen geregistreerd. Jaargenoot Glamourdale had er alleen in 2016 al 243.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 17:17 



 
Profiel   

jammer dat de hengst ondergewaardeerd is geweest in de fokkerij.

denk dat ie veel goeds had kunnen brengen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 19:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen