Paardendief Rowan S. brengt paard terug

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14036
Geregistreerd: 20-04-16

Paardendief Rowan S. brengt paard terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 18:44

omroep brabant
Overige


Rowan S. uit Eersel heeft weer een paard teruggebracht. Dat laat de eigenaar van het paard weten aan Omroep Brabant. Vorige week kwam aan het licht dat Rowan S. paarden had doorverkocht zonder hun eigenaars terug te betalen. Woensdagavond kreeg Hilde Bowe haar vermiste paard Dancing Brave terug. "Opeens kregen wij een telefoontje dat wij ons in het donker in de buurt van onze stallen moesten melden."

Drie slachtoffers lieten dinsdag aan Omroep Brabant weten aangifte te doen tegen Rowan S. uit Eersel. Hij is een bekende van de politie en de biologische vader van baby Hannah, die in 2018 door S. en haar biologische moeder werd ontvoerd in Eersel. Na die ontvoering, waarvoor beide ouders een celstraf kregen, kwamen ook talloze oplichtpraktijken van S. aan het licht.

Hilde Bowe, Désiree van Wijk en Frans Klos brachten een paar maanden geleden hun paard voor de verkoop naar verschillende stallen in Brabant. Rowan S., die zich onder een andere naam voorstelde, zou de deals afhandelen. Désiree uit het Zuid-Hollandse Groot-Ammers kreeg haar paard Hechicero al terug en nu dus ook Hilde Bowe uit Noordwijk.

'Weten niet of hij erbij was'
Bowe werd via via benaderd en vervolgens gebeld. "Die persoon zei mijn paard terug te geven en gaf daar instructies voor. Woensdagavond moesten wij in het donker in de buurt van onze stallen zijn. Daar werd een trailer neergezet met daarin Dancing Brave. Die moesten wij eruit halen. Wij kregen het paard terug met paspoort en al. In tegenstelling tot Hechicero hoefden wij er niet voor te betalen."

Ook de politie was undercover aanwezig bij de overdracht. Die heeft de mensen die de trailer weer meenamen staande gehouden maar uiteindelijk konden ze niets doen omdat er officieel geen sprake is van diefstal. "Maar het is fantastisch dat ons paard terug is."

Paard nog altijd spoorloos
Een van de drie paarden is nog altijd niet opgespoord. Frans Klos uit Zoetermeer heeft zijn paard Belle Amie nog altijd niet terug. "Misschien dat hij deze al wel heeft doorverkocht. Ik hoop dat iemand zich alsnog meldt."

Volgens Bowe is Rowan S. zelf nog altijd online actief. "Hij heeft veel verschillende websites en doet zich steeds als iemand anders voor. Dus wees voorzichtig."

'Helemaal gebroken'
De oplichting is Hilde Bowe niet in koude kleren gaan zitten. "Het was vreselijk. Ik ben al weken helemaal gebroken. Ik zit al zestien jaar in de paarden en heb altijd goede ervaringen gehad, tot nu."

Linnie050

Berichten: 11804
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 18:58

Heeft er iemand een foto van het laatste paard die nog gezocht wordt?

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Re: Paardendief Rowan S. brengt paard terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 19:07


ikkedus
Berichten: 3275
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 19:07

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Frisian254
Berichten: 21
Geregistreerd: 29-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 19:33

Vergeet deze niet....


Afbeelding

ikkedus
Berichten: 3275
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Paardendief Rowan S. brengt paard terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:09

O echt? Das nummer 4 dan.

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Re: Paardendief Rowan S. brengt paard terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:54

In de openingspost staat dat Desiree haar paard terugkreeg, maar dat is niet helemaal waar. Op haar FB is te lezen dat ze hem voor veel geld heeft teruggekocht van de personen die hem van Rowan S. hebben gekocht.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Paardendief Rowan S. brengt paard terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:01

Dat staat verderop in het artikel; dat Desiree geld heeft moeten betalen om haar paard (het eerste paard wat terug was) terug te krijgen.

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: Paardendief Rowan S. brengt paard terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 07:22

Waarom de naam geheim houden van deze crimineel?
Rowan Simons heeft landelijke bekendheid gekregen doordat hij zijn dochtertje Hannah ontvoerde.

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 07:29

gabyfedde schreef:
Waarom de naam geheim houden van deze crimineel?
Rowan Simons heeft landelijke bekendheid gekregen doordat hij zijn dochtertje Hannah ontvoerde.


Het is gebruikelijk in Nederland, als iemand schuldig is bevonden aan iets om dan de achternaam alleen met de eerste letter te vermelden.
Als ze iemand zoeken wordt de voor- + achternaam wel vermeld omdat dat mensen die diegene kennen dan mee kunnen kijken

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 08:02

liespower94 schreef:
gabyfedde schreef:
Waarom de naam geheim houden van deze crimineel?
Rowan Simons heeft landelijke bekendheid gekregen doordat hij zijn dochtertje Hannah ontvoerde.


Het is gebruikelijk in Nederland, als iemand schuldig is bevonden aan iets om dan de achternaam alleen met de eerste letter te vermelden.
Als ze iemand zoeken wordt de voor- + achternaam wel vermeld omdat dat mensen die diegene kennen dan mee kunnen kijken


Ik weet het. Maar dat betekent niet dat ik het ermee eens ben. Wat mij betreft heb je je recht op privacy verspeeld als je je bezighoudt met criminele zaken. Laat iedereen zijn naam maar kennen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Overigens staat zijn naam ook gewoon bij de foto’s hierboven.

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 11:15

gabyfedde schreef:
Ik weet het. Maar dat betekent niet dat ik het ermee eens ben. Wat mij betreft heb je je recht op privacy verspeeld als je je bezighoudt met criminele zaken. Laat iedereen zijn naam maar kennen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Overigens staat zijn naam ook gewoon bij de foto’s hierboven.



Omdat er aan die achternaam een hele familie hangt. Het is dus niet alleen ter bescherming van de crimineel (denk aan het heft in eigen handen nemen) maar ook bescherming van de naaste familie. Dat zij niet bestookt worden met lastige vragen of woedende mensen die niet bij de daadwerkelijke crimineel terecht kunnen en het dus maar op de familie gaan botvieren.

anjali
Berichten: 15080
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paardendief Rowan S. brengt paard terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 11:20

Maar Rowan S. is zelf toch niet vermist. Waarom wordt die niet opgepakt? Dit kan zo toch niet doorgaan.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 14:58

Frisian254 schreef:
Vergeet deze niet....


[ [url=m/1EG36X.png]Afbeelding[/url] ]

Deze hoort er niet bij dat is iets heeeel anders!
Het verhaal wat erbij Staat klopt ook niet. Dit paard was al eerder weg en schijnt familie kwestie te zijn

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 15:07

"Ook de politie was undercover aanwezig bij de overdracht. Die heeft de mensen die de trailer weer meenamen staande gehouden maar uiteindelijk konden ze niets doen omdat er officieel geen sprake is van diefstal."

En dit vind ik dus nu weer ontzettend krom...

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 15:12

Orsje schreef:
"Ook de politie was undercover aanwezig bij de overdracht. Die heeft de mensen die de trailer weer meenamen staande gehouden maar uiteindelijk konden ze niets doen omdat er officieel geen sprake is van diefstal."

En dit vind ik dus nu weer ontzettend krom...


Niet alleen dat, maar ze wisten op voorhand toch dat ze niets zouden kunnen doen en nu is de kans erg klein dat de overige paarden nog terug gegeven worden, of denk ik nu zo raar?

anjali
Berichten: 15080
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 15:35

SinneJ schreef:
Orsje schreef:
"Ook de politie was undercover aanwezig bij de overdracht. Die heeft de mensen die de trailer weer meenamen staande gehouden maar uiteindelijk konden ze niets doen omdat er officieel geen sprake is van diefstal."

En dit vind ik dus nu weer ontzettend krom...


Niet alleen dat, maar ze wisten op voorhand toch dat ze niets zouden kunnen doen en nu is de kans erg klein dat de overige paarden nog terug gegeven worden, of denk ik nu zo raar?

Alleen Belle Amie is nog weg,en die schijnt al meerdere malen doorverkocht te zijn.Hieruit blijkt dus wel dat Rowan S. de paspoorten van de paarden in zijn bezit heeft gehad. Anders kun je ze niet verkopen.Ik weet dat het paspoort bij het paard hoort te zijn, maar in dergelijke gevallen is het dus voor de eigenaar beter het paspoort bij zich te houden en pas te overhandigen als ze het geld van de verkoop binnen hebben.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: Paardendief Rowan S. brengt paard terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 15:42

@anjali,

Dan is wat ik gezegd heb niet van toepassing! Dan zal de politie toch even gekeken hebben in een poging info te verzamelen om de mensen later nog op iets te kunnen betrappen.

En ja wat het paspoort betreft, klopt helemaal. Ik vind sowieso dat mensen vaak onvoorzichtig zijn met verkoop door bv geen contract op te stellen, paard zomaar op proef te geven zonder iets op papier... je moet niet paranoïde worden, maar het is tegenwoordig zo eenvoudig om jezelf wat te beschermen. Dat gezegd zijnde is het heel erg voor de slachtoffers en wil ik ze zeker niet de schuld geven van wat er gebeurd is.

anjali
Berichten: 15080
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paardendief Rowan S. brengt paard terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 16:04

Ik heb mijn info uit het Eindhovens Dagblad. Verschillende handelaren hebben zich dus gemeld dat zij Belle Amie kort in hun bezit gehad hadden en weer doorverkocht.

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 16:38

anjali schreef:
Ik heb mijn info uit het Eindhovens Dagblad. Verschillende handelaren hebben zich dus gemeld dat zij Belle Amie kort in hun bezit gehad hadden en weer doorverkocht.


Arm beest, moet je nagaan hoeveel er met die beesten gesleept wordt op korte termijn als ze eenmaal in het handels-circuit terecht komen... wel netjes dat die handelaren zich gemeld hebben.

anjali
Berichten: 15080
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paardendief Rowan S. brengt paard terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:30

Belle Amie is haar roepnaam .Het paard heet officieel anders.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 23:15

Op de bovenste foto die gedeeld is van Belle Amie staat de naam Dankota BB. Dat is volgens mij haar stamboeknaam.

Ik had al begrepen dat het om drie of vier paarden ging, ik ben nu wel erg benieuwd naar het verhaal achter nummer 4.

Ik duim wel dat Belle Amie ook weer terecht komt!

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Paardendief Rowan S. brengt paard terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 09:50

Jet als je mijn bovenste reactie leest weet je dat paard 4 Er niet bij hoort

CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 14:23

liespower94 schreef:
gabyfedde schreef:
Waarom de naam geheim houden van deze crimineel?
Rowan Simons heeft landelijke bekendheid gekregen doordat hij zijn dochtertje Hannah ontvoerde.


Het is gebruikelijk in Nederland, als iemand schuldig is bevonden aan iets om dan de achternaam alleen met de eerste letter te vermelden.
Als ze iemand zoeken wordt de voor- + achternaam wel vermeld omdat dat mensen die diegene kennen dan mee kunnen kijken


Precies, het is een gebruik. kijk maar na Jos Brecht, eerst met foto en volledige naam, eenmaal opgepakt opeens met initialen en balkje voor ogen. Achja, wie hou je voor de gek.
En volgens mij is het geen wettelijk voorschrift.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 21:00

StalNollie, ik heb het bericht op FB over paard nummer 4 gevonden, het is me alleen niet duidelijk dat die al eerder weg was, maar dat het familie is hoeft diefstal niet uit te sluiten lijkt me.