Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 13:38

Equnews
Overige


Hilde Bowe, Désiree van Wijk en Frans Klos brachten een paar maanden geleden hun paard naar verschillende stallen in Brabant. Zij wilden graag hun paard verkopen, maar nu zijn deze dieren plots verdwenen. Volgens de paardenliefhebbers zijn ze opgelicht.

Via wijverkopenuwpaard.nl kwamen ze bij een man uit die hun paard zou verkopen. Deze man gaf verschillende namen op, merkten ze naderhand. Ondertussen is deze website niet meer bereikbaar.

Hilde heeft samen met haar man de hobby om paarden te fokken. “We hebben zeven paarden. Dancing Brave wilden we graag verkopen. We hebben op internet gekeken en toen kwamen we uit bij een man die voor ons Dancing Brave zou trainen en verkopen. Hij huurt een stal in Sint Oedenrode.” Zaterdagochtend had Hilde nog contact met de bemiddelaar en hoorde ze dat haar paard is verkocht, maar ze heeft nooit geld ontvangen.

Hilde en haar man komen zelf uit Noordwijk, maar ze zijn bekend in Brabant. “We kijken vaker naar stallen in Brabant. Daar zijn meer stallen dan hier in Zuid-Holland.” Hilde heeft veel vragen en leeft nu in een rollercoaster. “Ik ben erg emotioneel. We hebben ons paard aan hem toevertrouwd.”

Frans komt met hetzelfde verhaal. Zijn paard stond in Schijndel. “Ik moest mijn paard Belle Amie verkopen omdat ik het niet meer kon betalen. Ik heb gezocht naar iemand die mijn paard kon verkopen”, zegt Frans.

Hij kreeg te horen dat Belle Amie verkocht was en de bemiddelaar zou het geld brengen. Hij is nooit gekomen. “Ik ben toen naar de manege in Schijndel gegaan waar mijn paard stond. De eigenaresse vertelde mij daar dat de man een andere naam gebruikte. Ik kon hem daarna ook niet meer bereiken. Het is heel erg vreemd.”

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:47

Dit zag ik ook op facebook.Een van die stallen is zeer dicht bij mij. Schandalig zoiets. Wie kun je nog vertrouwen?

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:00

Jammer dat de namen die die handelaar gebruikt, niet genoemd mogen worden. Zou andere weer kunnen waarschuwen, alhoewel hij natuurlijk iedere keer van naam verandert. Maar toch je weet het niet. Verschrikkelijk dat zoiets kan gebeuren.

ikkedus
Berichten: 3270
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:07

Zoek maar eens op FB daar worden zo al 2 namen genoemd en er staat een foto op.
Het is dezelfde man als toen verantwoordelijk was voor de ontvoering vd baby uit handen vd pleegmoeder een tijdje terug.

ElCid

Berichten: 9221
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:11


BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:39

Volgens mij zou Tess84 hier ook een paard kopen, zij kreeg ook ineens een appje dat het paard niet meer te koop was en de eigenaar hem terug wou. Was ook een heel raar verhaal, ze ging om nogmaals te rijden en pats, gaat niet door. Misschien had hij dat paard ook wel snel naar het buitenland verkocht om te zorgen dat de eigenaar achter het net viste.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:44

Zal zijn handlanger dan ook zijn vriendin (Kim?) zijn? Hopelijk worden de paarden snel terug gevonden

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:56

Valt wel op dat idd in één keer alle advertenties weg zijn.

Hobbyhorse

Berichten: 1318
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 16:52

Wat vreselijk voor die eigenaren, bah wat een rotverhaal zeg.

Linnie050

Berichten: 11797
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 18:23

Ik heb de link gedeeld

Maartje_M

Berichten: 9358
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 20:36

amies100 schreef:
Zal zijn handlanger dan ook zijn vriendin (Kim?) zijn? Hopelijk worden de paarden snel terug gevonden


Die zijn zo ver ik weet niet meer bij elkaar. Ging dit maal geloof ik ook over een mannelijke handlanger

Rizette
Berichten: 4336
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 23:22

Volgens mij weer over een vrouw

Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 23:27

Nieuwsredactie schreef:


Met alle respect....
Welke paardenLIEFhebber heeft een goed gevoel bij het bezoeken van een site die zo heet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 23:30


Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 23:33


Anoniem

Re: Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 23:41

Als je zelf in de paardenwereld zit en het paard was echt jouw hobby, dan vind ik het ook een aparte zijstraat, maar als je bijvoorbeeld een paard hebt geerfd en zelf niets met paarden had dan snap ik dat je gewoon gaat googelen.

Armani1985

Berichten: 1509
Geregistreerd: 02-06-08

Re: Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 00:18

Jaimy simons oftewel rowan simons en nog meer namen die hij gebruikt, heeft dus meerdere websites en bedrijfsnamen bijv stal teb, jaimy dressage horses,simons horse service,team equine business. Dus het ligt niet zo simpel als dat men denkt. Zelfs contract en kvk nr etc maar helaas alles onder valse namen en adressen alles is gelogen.

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 09:33

Eentje is er nu terug gevonden

Xanthippe

Berichten: 1721
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 09:37

Nielojram schreef:
Nieuwsredactie schreef:


Met alle respect....
Welke paardenLIEFhebber heeft een goed gevoel bij het bezoeken van een site die zo heet?


Dit was ook mijn eerste gedacht, ik zou nooit verkopen via zo'n website.
En een auto is toch echt wat anders dan een paard.

Maar dat buiten beschouwing gelaten, is het echt wel een *** manier om zo je paard te verliezen. Hopelijk komen ze snel boven water en kunnen de eigenaren ze wel verkopen via een goed kanaal.

Betty62

Berichten: 69
Geregistreerd: 06-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 09:37

wijverkopenuwpaard.nl staat ook nog steeds met een advertentie hier op Bokt!

Rizette
Berichten: 4336
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 09:46

StalNollie schreef:
Eentje is er nu terug gevonden

Is er een paard terug? Wat fijn!

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:03

Toch vind ik het dubbel, je zet je paard bij een volstrekte onbekende om te verkopen (je zit al in de paardenwereld, dus referenties en ervaringen vragen zou moeten kunnen) en dan ophef omdat je dier verdwenen is en nu blijdschap dat ie weer terug is. Is het dan blijdschap omdat het paard nu toch geld kan opleveren? Want als je wegens tijdgebrek een paard verkoopt, dan heb je nu niet ineens wel tijd en zal het dier toch verkocht gaan worden..
Overigens ben ik nu het baasje van een paard dat door 1 van deze mensen 5 jaar geleden ook al wegens tijdgebrek verkocht werd, (toen gelukkig wel via een goede handelaar) misschien daarom ook wel mijn advocaat van de duivel gevoel hierbij..

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:14

StalNollie schreef:
Eentje is er nu terug gevonden

Welke?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:18

Dreamybol schreef:
Toch vind ik het dubbel, je zet je paard bij een volstrekte onbekende om te verkopen (je zit al in de paardenwereld, dus referenties en ervaringen vragen zou moeten kunnen) en dan ophef omdat je dier verdwenen is en nu blijdschap dat ie weer terug is. Is het dan blijdschap omdat het paard nu toch geld kan opleveren? Want als je wegens tijdgebrek een paard verkoopt, dan heb je nu niet ineens wel tijd en zal het dier toch verkocht gaan worden..
Overigens ben ik nu het baasje van een paard dat door 1 van deze mensen 5 jaar geleden ook al wegens tijdgebrek verkocht werd, (toen gelukkig wel via een goede handelaar) misschien daarom ook wel mijn advocaat van de duivel gevoel hierbij..

Ik denk vooral om het geld,daar draait het toch om bij verkoop....

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:27

Pauline schreef:
StalNollie schreef:
Eentje is er nu terug gevonden

Welke?


De PRE