Winst voor Merel Blom in Hongarije

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14027
Geregistreerd: 20-04-16

Winst voor Merel Blom in Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 13:33

KNHS
Eventing

In het Hongaarse Dunakeszi heeft Merel Blom voor TeamNL de lange CCI4* wedstrijd op haar naam geschreven. Blom won met haar 9-jarige merrie Ceda en werd vierde met Chiccolino. Ook met diverse andere paarden reed Blom een sterke wedstrijd.

“Het was een beetje ouderwets in Hongarije met weinig luxe, maar de wedstrijd werd verreden op een mooie renbaan met een goede bodem, de stallen waren prima en de mensen heel vriendelijk. Prima dus, jammer dat het zo ver weg is”, vertelt Blom als ze op de terugweg naar huis is.
“Ik zal zeker niet zeggen dat het de zwaarste vierster was die ik gezien heb, maar er zat genoeg in en de tijd was best krap. De driester was wel pittig, daar zaten ook wat dingen in die je bij ons nog maar weinig ziet, zoals een in uit op een wal met een greppel er voor, maar dat was een goede test voor de paarden. Ik ben heel blij met hoe mijn paarden in de cross liepen. Op de laatste dag met het springen was ik mentaal niet op mijn best. Ik had door de thuissituatie gewoon een beetje een moeilijk dag, dat is geen excuus en hoop gewoon de volgende keer met springen weer beter te rijden.”
Of Ceda nu haar paard is voor het EK dat eind augustus verreden wordt heeft Blom nog twijfels. “Voor het EK in Luhmuhlen is het aller belangrijkste dat we daar het sterkst mogelijke team hebben om ons te kwalificeren voor de Olympische Spelen van Tokio. Tegen die tijd zien we wel of ik daar bij moet zijn. Ceda is pas negen en als we betere combinaties hebben op dat moment, dan moeten die gaan.”

Voor Ilonka Kluytmans was er met Image of Roses een derde plaats in het twaalf combinaties tellende deelnemersveld. Janneke Boonzaaijer en Aliene Ruyter kwamen niet aan de finish van de cross. Met Lykkegaard’s La Maria werd Merel Blom ook nog vierde in de lange CCI3* wedstrijd.

Uitslag CCI4*L Dunakeszi 17-19 mei (Hongarije)
1. Merel Blom (Aalten) – Ceda, 36.2
2. Rebecca Gerold (Oos) – Shannon Queen, 47.5
3. Ilonka Kluytmans – Image of Roses, 47.9
4. Merel Blom – Chiccolino, 49.1