Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Minister reageert op kamervragen Eftelingpaarden

 
Profiel   

Rijksoverheid
Welzijn / Overige
Ingezonden door Roadracer

Minister Carola Schouten heeft vragen beantwoord van Kamerlid Van Kooten-Arissen (PvdD) over de beelden van een paard met een brandend dekje in de Efteling.

De vragen waren vooral gericht op het welzijn en de aanwezigheid van eventuele stress bij de paarden die in de show een brandend dek op hebben en hiermee de arena rondrennen. De minister gaf aan dat de NVWA (Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit) bij controles geen overtredingen van de dierenwelzijnsregelgeving kunnen vaststellen.

De NVWA zal wel inspecties blijven uitvoeren, maar de minister is niet van plan om de Efteling aan te spreken over hun show.

Lees alle kamervragen en de antwoorden van de minister hier.

Gerelateerde topics:
Nieuwsredactie @ [VN] Efteling-show Raveleijn stilgelegd na protesten *Update
Nieuwsredactie @ [VN] NVWA controle bij Efteling show Raveleijn na klacht
Nieuwsredactie @ [VN] Kritiek op stunt in Efteling-show Raveleijn
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-19 20:43 



 
Profiel   

Wat een verspilling van tijd en geld... Die hele vragenlijst had samen gevat kunnen worden tot 1 vraag en antwoord:
'Deelt u de mening dat men geen paarden zou mogen houden, immers iedere reden waarom de mens in de huidige maatschappij houdt is ter vermaak?'

Zie hier de reden waarom ik geen PvdD stem -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-19 17:54 



 
Profiel   

Nou dat is weer bijna €50k aan belastinggeld down the drain }:0

https://www.businessinsider.nl/dit-zijn ... -controle/

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-19 18:40 



 
Profiel   

Zo dan...als er zo met belastinggeld wordt omgegaan dan snap ik wel waarom het zo snel verdampt.

Als antwoorden bekend zijn voor beantwoording moeten ze ingetrokken worden!

De hele vragenlijst lijkt mij overbodig. De politiek volgt het oordeel van de NVWA en zal zich niet negatief uitlaten over het gebruik van dieren voor entertainment in zijn algemeenheid (zeker niet in dit kabinet)

Ik mijn optiek heeft de PvdD zich met deze vragenlijst volstrekt belachelijk gemaakt. Vragen van een bedenkelijk niveau en het trekken van een volstrekt onhaalbare kaart. Geen afstand nemen van het extremisme waarmee deze acties hebben plaatsgevonden etc..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-19 18:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen