Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Marten Luiten Juniorenkampioen 2019

 
Profiel   

*knhs
Dressuur


Na vele nationale titels bij de pony’s voegde Marten Luiten zijn eerste Juniorentitel toe aan zijn palmares. De ervaren ruiter uit Winschoten won het kampioenschap met de merrie Fynona. Sanne van der Pols reed Excellentie naar het zilver en Micky Schelstraete kreeg de bronzen medaille uitgereikt voor de prestaties met Grand Charmeur.

[ img ]
Marten Luiten met Fynona. Foto door aniek1985

Marten Luiten volgt Daphne van Peperstraten op als Juniorenkampioen van Nederland. “Super toch”, is de eerste reactie van Marten. “Ik had het niet echt verwacht, maar je hoopt er natuurlijk wel op.” De voorbereiding op het NK moest Marten verdelen met zijn tijd voor school. “Ik had net mijn laatste VWO-examen gehad, daar heb ik ook wel een goed gevoel over. Ik ben van plan om Bedrijfskunde in Groningen te gaan studeren. Kan ik lekker thuis blijven wonen en doorgaan met rijden.” Vanwege school reed Marten dit jaar nog niet vele buitenlandse wedstrijden. “Binnenkort gaan ik naar Hagen, daarna Exloo en dan hoop ik het EK te rijden.”
Luiten won de eerste proef van het NK op vrijdag en ook de Kür op Muziek werd een overwinning. “De fout aan het begin van de proef waarbij ze aansprong in galop bij het schouderbinnenwaarts, verraste me wel iets. Ik schrok niet. Alles kon nog. Ik weet dat mijn proef een hoge moeilijkheidsgraad heeft en dat kwam aan het eind met de contragalop. Daar maakte ik die fout van het begin weer goed.”

Sanne van der Pols, eerder op de dag al winnaar van de kleine finale met Cuvanck PP, reed een hele mooie, gedragen finaleproef op de vrolijke klanken van Abba met de swingende Excellentie. Het was goed voor de tweede plaats in het kampioenschap.

[ img ]
Sanne van der Pols met Excellentie. Foto door aniek1985

Micky Schelstraete rijdt nog het minst lang bij de paarden en kwam ijzersterk voor de dag door brons te veroveren met de sterk bewegende Grand Charmeur.

[ img ]
Micky Schelstraete met Grand Charmeur. Foto door aniek1985

Bondscoach Monique Peutz is super tevreden over de verrichtingen van de Junioren. “Alles zes finalisten zijn super knappe ruiters en amazones. Ik ben heel blij. Een hele goede top. Shanna Baars had wat pech, maar ze loste het heel goed op in de proef nadat haar merrie veel spanning kreeg. De anderen hebben allemaal echt top gereden. Ze hebben hele goede paarden. Maar wat ik nog veel belangrijker vind, is dat ze heel goed paardrijden en weten wat ze aan het doen zijn. We gaan zeker voor een goed resultaat op het EK.”

Uitslag NK Dressuur Junioren
Goud Marten Luiten, Fynona (v.Ampère),
Zilver Sanne van der Pols, Excellentie (v.Don Schufro)
Brons Micky Schelstraete, Grand Charmeur (v.Apache)

Klik hier voor de volledige uitslag.

Klik hier voor alle uitslagen van het NK Dressuur.

[ img ]
Annemijn Boogaard reed met Fullspeed TC naar de vierde plaats. Foto door aniek1985

[ img ]
De zesde plaats was voor Shanna Baars en Farzana G. Foto door aniek1985

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-19 23:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen