Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Lichte Tour overwinning fijne verrassing voor Diederik

 
Profiel   

*knhs
Dressuur


Spannend was het tot het laatst in de finale van het Lichte Tour kampioenschap. Diederik van Silfhout won met een miniem verschil de Kür op Muziek en daarmee de titel. Hij deed dat met de Duitse ruin Fine Suprice. Eerder op de dag won Diederik al zilver in het ZZ-Zwaar. “Brons morgen met Expression in de zware tour zou het helemaal compleet maken, maar dan ga voor de vierde plaats”, blikt hij al vooruit.

[ img ]
Diederik van Silfhout met Fine Surprise. Foto door aniek1985

“We stapelen de titels gewoon op”, lacht Diederik van Silfhout, nadat hij voor de zoveelste keer gehuldigd is op het NK Dressuur, nu met Fine Suprice in de Lichte Tour. “Ik ben hier hartstikke blij mee. Ik rijd Fine Suprice nu ongeveer vijf maanden. Hij is van Duitse eigenaren. Het leek aan het begin veelbelovend, maar hij was wat druk en heet en daardoor niet te makkelijk in de aanleuning. Daar zijn we mee aan de gang gegaan en hij heeft zich zo boven verwachting ontwikkeld. Dat is wel bijzonder. Een Fine Suprice. Het zit in de naam.”
Onervaren was de tienjarige ruin van Fiorano echter niet. “In Duitsland had hij Lichte Tour gelopen en was eigenlijk Grand Prix klaar. Het is de bedoeling dat hij binnenkort ook Intermediaire II en Grand Prix gaat lopen. Dat lijkt heel goed. In principe staat hij bij me voor de verkoop, dus dat is wel jammer. Hij loopt heel strak door de proeven en is gewoon een heel fijn paard.”

Klik op onderstaande afbeelding voor een video:


Vooruitkijkend naar de zondag hoopt Van Silfhout op een plaats op het podium in de Zware Tour met Expression. “Maar ik heb Zonik, Dream Boy en Apache voor me. Deze titel kwam ook niet vanzelf, maar ligt meer voor de hand dan dat ik morgen brons win. Dan zou het NK wel heel geslaagd zijn, maar met een vierde plaats ben ik ook wel heel tevreden. Het NK is in ieder geval al goed met dit goud en het zilver van Impression in het ZZ-zwaar.”

Dinja van Liere lacht voorafgaand aan de prijsuitreiking. “Dit was voor Geniaal pas zijn vierde wedstrijd in de Lichte Tour en zijn eerste Kür. Dan ben ik gewoon heel tevreden. Als hij meer ervaring heeft, dan kan je er ook wat meer aan rijden en wat meer risico nemen. Maar dit is hartstikke goed. Ik gun het Diederik van harte. Ik train bij hem en dit is hartstikke goed zo.” Van Liere reed de goedgekeurde KWPN-hengst Geniaal naar de overwinning in de Prix St George en werd tweede in de finale. Eerder op de dag won Dinja met haar andere troef Hartsuijker (v.Johnson) de kleine finale van het ZZ-zwaar.

[ img ]
Dinja van Liere met Geniaal. Foto door aniek1985

Het brons in de titelstrijd was voor Para-dressuur bondscoach Joyce Heuitink en de talentvolle Gaudi Vita. Met de achtjarige ruin, die Joyce zelf opleidde en gezamenlijk in eigendom heeft Hans Olthof en G. Grouwe, reed ze de Prix St George naar de tweede plaats. In de finale moest ze winnaar Van Silfhout en Dinja van Liere voor zich dulden.

[ img ]
Joyce Heuitink met Gaudi Vita tijdens de prijsuitreiking. Foto door aniek1985

Uitslag NK Dressuur Lichte Tour
Goud Diederik van Silfhout, Fine Surprice (v.Fiorano), 155,239
Zilver Dinja van Liere, Geniaal (v.Vivaldi), 155,147
Brons Joyce Heuitink, Gaudi Vita (v.Apache), 154,425

Klik hier voor de eindstand.

Klik hier voor alle uitslagen van het NK Dressuur.

[ img ]
De vierde plaats was voor Thamar Zweistra met Erina. Foto door aniek1985

[ img ]
Franka Loos reed met met Equilence's Giovanni naar de vijfde plaats. Foto door aniek1985

[ img ]
Annemieke Vincourt-Krom eindigde met Fimosa op de zesde plaats. Foto door aniek1985

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 00:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen