Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 23 [ 572 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 23  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard in België al sinds 30/5 vermist na val van amazone

 
Profiel   

Op zich voor het lokaliseren van het paard zou het niet perse uitmaken als ie er van schrikt en gaat lopen, eenmaal gezien kunnen ze hem van een iets grotere afstand volgen en via de grond bereiken. Dus drones, heli die lager en vaker vliegt, dat zou ik wel inzetten voor een snellere tracering.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-19 19:21 



 
Profiel   

Net een update op de fb pagine. Heel het gebied hebben ze uitgekamd te paard, met brandweer en warmtecamera's en drones... Helaas niets gevonden. Hoop zo hard dat ze het dier snel vinden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-19 19:39 



 
Profiel   

Spat schreef
Net een update op de fb pagine. Heel het gebied hebben ze uitgekamd te paard, met brandweer en warmtecamera's en drones... Helaas niets gevonden. Hoop zo hard dat ze het dier snel vinden!

Ben toch bang dat hij in het water is terecht gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-19 19:40 



 
Profiel   

Dit is dus echt mijn ergste nachtmerrie... := Op buitenrit je paard kwijtraken...

Ik heb ook zo'n idioot gehad. Ik viel eraf, nog relatief dichtbij de stal dus ik dacht; die loopt wel terug. Mooi niet dus... Gelukkig was iemand zo vriendelijk om de staleigenaar te bellen (ik was mijn gsm vergeten) en waren ze al onderweg voordat ik het wist. Zijn hem een paar velden verder met de trailer mogen ophalen, maar hij was dus echt niet van plan om naar huis te gaan.

De laatste rit ook. Toen was ik verder van huis, mijn grootste angst dus. Ik hem nog proberen vast te houden, maar ik kreeg een stamp in mijn buik en lag even dood te gaan van de pijn. Ik kon dus ook niet meer zien waar hij naartoe gelopen was en dit was in een groot natuurgebied met veel duinen, zand en bomen.
Al bij al was er een man zo vriendelijk om mij de weg te wijzen en had hij de politie al gebeld. Ik de eigenaar van de wei op de hoogte gebracht. Die had de draden al lager gehangen zodat hij terug de wei in kon (daar stonden zijn maatjes ook). Maar hij bleef maar rondjes lopen, wel vlakbij door de wei, door vijvers... en uiteindelijk besloot hij maar te vertrekken? 8)7

Al bij al heb ik hem toen teruggevonden op iemands privé terrein kilometers verder, een groot (bos)gebied wat normaal afgesloten was maar het hek stond open en meneer ging het daar even verkennen. Gelukkig waren deze mannen zo vriendelijk om hem binnen te houden, anders was ik echt een potje gaan huilen.
(Het hoofdstel was wel volledig naar de kloten maar het paard was gelukkig oké. Hij heeft wel tot boven zijn buik in het water gelopen.)

Hoop dat ze der pony alleszins snel terugvindt... Ik zou niet met die stress kunnen leven. Aan de ene kant kan een paard daar zeker overleven, maar ik herinner me mijn eigen angst nog toen mijn paard helemaal 'verdwenen' was en dat is echt geen pretje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-19 19:43 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Ik vraag me af wat voor nut zo'n warmtecamera heeft. Het miespelt daar van het wild, neem ik aan. Hoe moet je tussen de "IR-blobs" (veel duidelijker dan een vage vlek is het IR-beeld niet vanaf de hoogte van een heli) van herten en kennelijk ook Koniks in hemelsnaam dat losgebroken paard herkennen?



Ik weet technisch niet precies hoe het werkt, maar die camera kan daadwerkelijk verschil zien tussen paard, rund, hert etc. Is echt briljant staaltje techniek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 08:31 



 
Profiel   

Het gebied bij de Panne ken ik niet,maar wel het natuurgebied het Zwin dat richting de grens met Nederland ligt,ook aan zee. Dat loopt bij vloed snel helemaal vol water.Dan heeft een paard of mens die daar verdwaald is niet veel kans.Is dat bij de Panne ook zo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 11:34 



 
Profiel   

anjali schreef
Het gebied bij de Panne ken ik niet,maar wel het natuurgebied het Zwin dat richting de grens met Nederland ligt,ook aan zee. Dat loopt bij vloed snel helemaal vol water.Dan heeft een paard of mens die daar verdwaald is niet veel kans.Is dat bij de Panne ook zo?


Nee, bij de Panne heb je heel veel duinen. Er is natuurlijk altijd een klein stuk wat wel onder komt te staan, maar het grootste gedeelte niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 11:38 



 
Profiel   

Ze zijn nu weer aan het zoeken. De Panne is heel anders als het Zwin. Het is natuurlijk ook de vraag of hij daar blijft... ik hoop dat ze hem nu vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 12:56 



 
Profiel   

En? Is er al meer bekend?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 18:04 



 
Profiel   

Je mag er wel vanuit gaan dat eventueel nieuws hier wel gedeeld wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 18:14 



 
Profiel   

Paardje is zijn buik aan het rond eten.. :(:) Ik hoop zoooo op een goede afloop... :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 18:20 



 
Profiel   

Op een van de facebookpagina s staat dat er een paard gevonden zou zijn in Leffrinkhoeke, of het deze is geen idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 19:01 



 
Profiel   

Hopelijk is het dat paard, wat zielig zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 19:10 



 
Profiel   

Bij die manege staat er niets over. Ik hoop zo dat het goed afloopt. Ik heb geluk gehad ooit in de Drunense Duinen. Een paar wakkere Belgische wandelaars vingen mijn paard op. Hij was gaan liggen in het water en ik was er afgevallen. Sindsdien mag ie niet meer stil staan in water...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 19:28 



 
Profiel   

Dat is wel in de buurt, hoop dat het de vermiste pony is

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 19:29 



 
Profiel   

Ik help het je hopen, qua afstand lijkt het idd mogelijk.

@Cemlys, op welke FB pagina zie je dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 19:29 



 
Profiel   

Op de facebook site staat dat hij na veel zoeken nog niet gevonden is. Geen spoor zelfs. Geen mest geen hoefafdrukken er is gezocht met drones en sportvliegtuigjes en heel veel mensen. De facebook site heet de vijvers

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 19:32 



 
Profiel   

beatje schreef
Op de facebook site staat dat hij na veel zoeken nog niet gevonden is. Geen spoor zelfs. Geen mest geen hoefafdrukken er is gezocht met drones en sportvliegtuigjes en heel veel mensen. De facebook site heet de vijvers

Dat is een post van 24 uur geleden...
De Facebook heet de drie vijvers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 19:33 



 
Profiel   

ergens anders waren 2 gezadelde paarden gevonden, maar niet deze

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 19:36 



 
Profiel   

Dat arme beestje, en het arme baasje. Nogsteeds geen spoor |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 19:54 



 
Profiel   

Uiteraard hoop ik dat het paard in goede gezondheid terug keert. Mocht het toch anders zijn dan hoop ik voor het meisje dat het paard sws gevonden wordt. Dan weet je dat je niet verder hoeft te zoeken.

Veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 20:03 



 
Profiel   

hwn schreef
Ik help het je hopen, qua afstand lijkt het idd mogelijk.

@Cemlys, op welke FB pagina zie je dat?

Tussen de reacties van de 3 vijvers. Eigenaar heeft op haar eigen facebookpagina een uur geleden nog gereageerd dat hij niet gevonden is

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 20:10 



 
Profiel   

Vreselijk... Wat een naar gevoel moet dat zijn. Inderdaad is het beter dan in ieder geval iets te weten zodat je verder kunt en het af kunt sluiten dan in onzekerheid blijven...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 21:40 



 
Profiel   

NenaC schreef
Ibbel schreef
Ik vraag me af wat voor nut zo'n warmtecamera heeft. Het miespelt daar van het wild, neem ik aan. Hoe moet je tussen de "IR-blobs" (veel duidelijker dan een vage vlek is het IR-beeld niet vanaf de hoogte van een heli) van herten en kennelijk ook Koniks in hemelsnaam dat losgebroken paard herkennen?



Ik weet technisch niet precies hoe het werkt, maar die camera kan daadwerkelijk verschil zien tussen paard, rund, hert etc. Is echt briljant staaltje techniek.

Zoveel grazers zitten er niet. Ik heb rondom de graasgebieden gezocht.
Paardje kan naar mijn idee niet in de graasgebieden, de prikkeldraad is daarvoor te hoog.
Herten zitten er niet, enkel koniks en runderen. De graasgebieden zijn ook bekend en omheind met prikkeldraad.
Ik heb gisteren vooral de bossen doorzocht rond de graasplekken, omdat een vliegtuig over vloog en ik dacht dat die toch zou zien mocht paard zich in open vlakte bevinden.
Helaas waren de bossen zo moeilijk betreedbaar en zaten vol teken dat ik eruit gegaan ben.
Is een wirwar van twee meter hoge afsluitingen, echt een ongelofelijk moeilijk gebied om in te zoeken
Ik vrees dat het paardje wellicht ergens vast is komen te zitten met de teugels, maar is gewoon zot groot en lastig om te zoeken.
Echt vreselijk voor paardje en eigenaar
Heb paar foto's genomen, is wel prachtig gebied
https://myalbum.com/album/2gbLSXKW84Q7

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-19 22:13 



 
Profiel   

@Cambiar tof dat je bent gaan zoeken. Ondanks het feit dat Blacky niet terrecht is, inderdaad wel hele mooie foto’s zeg. Ik hoop echt dat hij zijn hoofdstel is verloren en er iets “moois” van heeft kunnen maken met water en gras.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-19 00:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 23 [ 572 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 23  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen