Paard in België al sinds 30/5 vermist na val van amazone

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 17:32

Jeetje... Dat is toch wel een hele grote schrik als ruiter... vallen en paard kwijt...

Hoop dat hij snel gevonden wordt

Lize92

Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 17:43

Oh nee, wat heftig.. Hoop dat ze hem snel terugvinden

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:38

beatje schreef:
Ken dat gebied niet,maar mij lijkt met een paar paarden het gebied in gaan het meest helpen,paarden trekken meestal paarden aan.


Dat lijkt mij ook het handigst

JoltsjeJarig

Berichten: 9028
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 20:23

Jeetje dat is schrikken.

Als het meezit is hij gewoon erge s aan het eten. Die gedachte hou ii maar vast. Bet kan veel erger zijn.

Woreen hier ook updates geplaatst?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 20:29

Citaat:
Noemie en haar familie zijn nog tot morgen in De Panne en hopen hun viervoeter alsnog mee naar huis te kunnen nemen.

Euh ze bedoelen toch niet dat ze zonder paard naar huis gaan als ie morgen niet gevonden is hoop ik?

hwn
Berichten: 4697
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 20:32

Ik zie op de FB-pagina van de manege dat paard half uur geleden nog niet gevonden was. Pff, het zal je maar overkomen.

Mijn ouders hadden vroeger n appartement daar in de buurt, herinner me dat er toendertijd een jongetje verloren gelopen was, hebben ze teruggevonden over de Franse grens, is maar een boogscheut daar vandaan. Inderdaad een enorm domein, zeker als je de afgesloten gebieden meerekent.

Pino96

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 20:53

beatje schreef:
Ken dat gebied niet,maar mij lijkt met een paar paarden het gebied in gaan het meest helpen,paarden trekken meestal paarden aan.


Inderdaad!

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 21:06

Jeetje wat een nachtmerrie moet dat zijn... Moet er niet aan denken om m'n paard kwijt te zijn, zeker in zo'n groot gebied :( ik duim voor een goede afloop!

Vrij off topic maar ik zag een foto voorbij komen op Facebook van paard en ruiter, en vond het een wel erggg iel paardje zo op foto. Dat maakt het allemaal nog wat 'gevaarlijker' als ze hem niet snel vinden lijkt me...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 21:22

Hwn, dan hebben ze hem met de heli vandaag dus ook niet gezien... Getsie!
Ze hebben goede cameras en mensen aan boord. Hopelijk wordt het paard alsnog snel gevonden.

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 21:26

Pino96 schreef:
beatje schreef:
Ken dat gebied niet,maar mij lijkt met een paar paarden het gebied in gaan het meest helpen,paarden trekken meestal paarden aan.


Inderdaad!


Ik heb deze vraag op Facebook gesteld, ze willen wel maar mogen het reservaat niet in met paarden.

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 21:39

Uh ja, begrijpelijk op zich, maar er is al een paard in en die moet er uit, dan zet je toch alles in wat maar kan?

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 21:46

Mijn gedachte! Beter nu korte onrust dan lang een paard los en mensen die het gebied doorzoeken.

hwn
Berichten: 4697
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 21:49

Paard is over omheining gegaan, voor zover ik me herinner zijn dit staalkabels (als het al geen prikkeldraad is, maar ik denk van niet), en zijn er nergens poorten. Denk niet dat veel ruiters hun paard over zo'n omheining heen laten springen, ook al is die niet erg hoog. Als je paard daarin blijft haken, krijg je lelijke wonden. Tenzij ze de omheining doorknippen natuurlijk, maar dan kan iedereen erin.

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 21:52

De terreinbeheerder heeft vast een ingang... die zou ze er eenmalig in kunnen laten om de pony te zoeken

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 21:54

Ayasha schreef:
Citaat:
Noemie en haar familie zijn nog tot morgen in De Panne en hopen hun viervoeter alsnog mee naar huis te kunnen nemen.

Euh ze bedoelen toch niet dat ze zonder paard naar huis gaan als ie morgen niet gevonden is hoop ik?


Dat lijkt me wel, je kan echt niet zomaar op het laatste moment vrij nemen van werk en andere verplichtingen voor een paard wat kwijt is helaas.
Ik hoop dat ze hem op tijd terug vinden.

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 22:01

Wat een nachtmerrie... Ik hoop ook dat ze hem snel vinden. Arm meisje. Arm paard :'(

vancky2005

Berichten: 717
Geregistreerd: 26-03-09
Woonplaats: België

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 22:25

Het is echt een heel groot gebied dat loopt tot in Frankrijk, met soms wel steile afgronden. Ik hoop dat het paard niet ergens in het struikgebied vastligt, in de komende hete dagen zou het wel kunnen uitdrogen. Normaal gezien moeten ze met een warmtecamera dat dier toch terug kunnen vinden of eventueel met een drone.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 22:26

Polly schreef:
Dat lijkt me wel, je kan echt niet zomaar op het laatste moment vrij nemen van werk en andere verplichtingen voor een paard wat kwijt is helaas.
Ik hoop dat ze hem op tijd terug vinden.


Je kan toch niet zo maar naar huis en je leven oppakken terwijl je paard nog spoorloos is? Zeker niet wanneer het nog zo recent is.

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 22:29

Jennyj01 schreef:
Polly schreef:
Dat lijkt me wel, je kan echt niet zomaar op het laatste moment vrij nemen van werk en andere verplichtingen voor een paard wat kwijt is helaas.
Ik hoop dat ze hem op tijd terug vinden.


Je kan toch niet zo maar naar huis en je leven oppakken terwijl je paard nog spoorloos is? Zeker niet wanneer het nog zo recent is.

Ik denk dat je baas geen boodschap heeft aan een spoedverlofverzoek... En afhankelijk van je baan kun je wellicht niet thuiswerken.

Wat zou jij doen als dit gebeurde, en je kon geen verlof krijgen? /oprechte vraag, niet onaardig bedoeld :)
Edit: Ik paste dit bericht aan terwijl je postte.

Ik hoop dat ze hem snel mogen vinden. En dat hij in goede gezondheid verkeerd.
Laatst bijgewerkt door Gaby op 31-05-19 22:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 22:30

Mijn baas zou überhaupt niks meer aan me hebben. Ik zou niet eens in staat zijn om te werken.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 22:33

Uh je gaat me toch niet wijs maken dat geen van beide daar kan blijven met de dochter in dit geval he? Dit is toch overmacht.

Ik ging echt niet naar huis zolang de knol niet gevonden was (dood of levend).

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 22:36

Ayasha schreef:
Uh je gaat me toch niet wijs maken dat geen van beide daar kan blijven met de dochter in dit geval he? Dit is toch overmacht.

Ik ging echt niet naar huis zolang de knol niet gevonden was (dood of levend).



Dit inderdaad, ik zou echt weigeren.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 22:38

Een paar jaar geleden was er geen haar op mn hoofd die eraan dacht om weg te gaan.
Inmiddels liggen mijn prioriteiten in het leven iets anders en kan ik me ook voorstellen dat mensen wél weggaan omdat ze andere verplichtingen hebben.

Maar ik snap ook dat er mensen zijn die zeggen dat ze niet weg zouden gaan.

Maar stel he, stel. Je hebt een baan, bent ingeroosterd, hebt vrij gevraagd maar dat kan niet want er zijn al 4 collega's op vakantie en je hebt een functie dat je niet even een dagje niet kan komen.
Als je dan niet op komt dagen zou je werkgever het kunnen gooien op werkweigering en in het ergste geval een ontslagprocedure beginnen, dan raak je je baan kwijt, je hebt een huis/hypotheek/auto/kind/maandelijkse lasten etc.
Is dat het allemaal waard?
Gewoon hypothetisch he, 10jr geleden zou ik ook gezegd hebben "ik blijf hier"

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 22:48

Ik snap best dat die ouders gewoon terug naar huis moeten wegens hun werk. En in de praktijk kunnen zij ook niet echt veel doen om het paard terug te vinden als het natuurgebied zodanig ruig is dat men alleen met groot materieel kan zoeken. Als die dochter oud genoeg is (16+) zou zij wellicht op de manege kunnen blijven logeren tot er meer bekend is.

JoliekeDH

Berichten: 846
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 22:50

Polly schreef:
Maar stel he, stel. Je hebt een baan, bent ingeroosterd, hebt vrij gevraagd maar dat kan niet want er zijn al 4 collega's op vakantie en je hebt een functie dat je niet even een dagje niet kan komen.
Als je dan niet op komt dagen zou je werkgever het kunnen gooien op werkweigering en in het ergste geval een ontslagprocedure beginnen, dan raak je je baan kwijt, je hebt een huis/hypotheek/auto/kind/maandelijkse lasten etc.
Is dat het allemaal waard?
Gewoon hypothetisch he, 10jr geleden zou ik ook gezegd hebben "ik blijf hier"


Ik zou mezelf beroerder voelen dan bij een gemiddelde griep, waarbij het wel geoorloofd is om thuis te blijven.

Hopelijk wordt het dier snel levend gevonden.
Laatst bijgewerkt door JoliekeDH op 31-05-19 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt