Paard in België al sinds 30/5 vermist na val van amazone

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 09:31

anjali schreef:
Kan hij niet door iemand gevonden zijn en op stal gezet? Zeker oudere boeren zitten niet steeds op internet .

Lekker degenererend dit. Zo'n boer zet zo'n beest heus niet zomaar op stal zonder dat aan de politie te melden. Gewoon met een telefoon . Alsof je perse internet nodig hebt om te bedenken dat het dier ergens gemist wordt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 09:42

En zeker in die streek is de drie vijvers waarschijnlijk de eerste die ze bellen als er een paard gevonden wordt.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:19

Als ik het goed heb kan de pony daar toch ook frankrijk binnen zijn gelopen. Buiten hier op bokt en op facebook op de 3 vijvers zelf word er weinig publicatie rond de vermissing gedaan. Vraag me af omdat het is omdat de eigenaars franstalig zijn. Als hij Frankrijk inloopt en hij word daar gevonden weten ze dan dat het een belgische pony is? Hoewel hij gechipt zou moeten zijn natuurlijk

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:06

Als je in google 'chaval disparu' ingeeft komt er meteen een melding van dit paard :
https://topsoschevaux.wordpress.com/
met een duidelijke beschrijving.
Er staat ook bij dat hij gechipt is.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:23

het is wel apart dat ze in het gebied enkel spoor hebben gevonden. Ik neem toch aan dat ze ook een groep zoekers hebben laten starten bij het punt waar de pony erin zou zijn gesprongen.
Ik begin daardoor wel het vermoeden te krijgen dat die tip een net zo'n zieke grap is geweest als de pendeldame.
Want als die pony er echt in was gegaan, zouden er toch zeker sporen gevonden moeten zijn bij de locatie waar hij er in is gegaan.

Verschrikkelijk voor die eigenaren...nog steeds geen enkel spoor van hun pony.

Ik begin onderhand ook wel te vrezen voor een slechte afloop, helemaal als hij idd helemaal het natuurgebied niet is in gegaan (zie mijn vermoeden), want dan zou hij toch een keer gezien moeten zijn, in bewoond gebied.

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:26

Ik denk dat hij mss inderdaad gewoon is meegenomen door iemand. Of dat hij ergens loopt te grazen kan ook natuurlijk, maar al zolang zonder hem te vinden? Dat lijkt me onwaarschijnlijk...

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:30

iedere keer als ik dit topic open dan hoop ik op het goede nieuws dat het paard gevonden is..

wat een verschrikkelijke nachtmerrie voor de eigenaar.... echt bizar dat ze geen enkel spoor kunnen vinden. hopen op een goede afloop!

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:40

Jeetje wat een misselijke ''grap'' van die vrouw met die pendel.

Wie heeft eigenlijk gezien dat de pony het natuurgebied in sprong? Was dat de eigenaresse die eraf gevallen was of omstanders?

Het is bijna ongelooflijk dat er gewoon geen enkel spoor te vinden is. Een loslopende pony valt gewoon heel erg op.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:43

Geen nieuws is meestal goed nieuws, maar niet in dit geval :\
Ik zou als eigenaar echt compleet in zak en as zitten. Hopelijk is de pony snel weer gezond en wel thuis.

J0anieke

Berichten: 4895
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:02

Delphi schreef:
Jeetje wat een misselijke ''grap'' van die vrouw met die pendel.

Wie heeft eigenlijk gezien dat de pony het natuurgebied in sprong? Was dat de eigenaresse die eraf gevallen was of omstanders?

Het is bijna ongelooflijk dat er gewoon geen enkel spoor te vinden is. Een loslopende pony valt gewoon heel erg op.

Volgens mij een omstander, die ook heeft gereageerd op de facebook pagina van de manege. Het was in het frans, weet niet zeker of google translate het goed heeft vertaald..

Toujours pas de nouvelles ? Comme je l'ai déjà dit, je l'ai vu sauter la barrière (sacré coup de saut, le petit) et il est passé DANS la réserve, alors oui, il est probable qu'il puisse resauter dans l'autre sens, mais il doit être effrayé et doit chercher à fuir le contact est se cacher. L'idéal serait de demander des autorisations exceptionnelles à la commune pour pouvoir entrer dans la réserve à cheval ou de demander à la police fédérale de faire un exercice en conditions réelles dans la réserve, ils ont une page Facebook officielle Politie te paard, ça vaut le coup, je vais partager ce post sur leur page à tout hasard...

Google translate:
Nog steeds geen nieuws? Zoals ik al eerder zei, ik zag hem over de barrière springen (heilige sprong, de kleine) en hij ging IN de reserve, dus ja, het is waarschijnlijk dat hij de andere kant op kan gaan, maar hij moet bang zijn en moet proberen te vluchten, het contact is verbergen. Het ideaal zou zijn om de gemeente om uitzonderlijke autorisaties te vragen om het reservaat te paard te kunnen betreden of om de federale politie te vragen om een ​​oefening in echte omstandigheden op het reservaat uit te voeren, zij hebben een officiële pagina. Facebook Politie you paard, it's worth Ik zal dit bericht willekeurig delen op hun pagina ...

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:13

het zou toch belachelijk zijn als het paard daar zich bevind, en omdat het een resevaart is je dan er niet mag komen..

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:52


plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:55

Sclimpre schreef:
plutolover schreef:
het zou toch belachelijk zijn als het paard daar zich bevind, en omdat het een resevaart is je dan er niet mag komen..

In het reservaat is al grondig gezocht :
https://www.hln.be/in-de-buurt/de-panne ... ~a355e4a8/


ow sorry haha ik begreep even dat ze alleen om het resevaat hadden gezocht. Soms heb je van die bos gebieden dat je wel in het bos rondom er mag komen en niet in het resevaat. En dat ze alleen rondom hadden gezocht.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:58

Naar wat ik begrijp van de pagina en plaatselijke bewoners is er in het reservaat echter ook bosgebied dat bijna niet toegankelijk is. (amper door te komen.) dus als het dier in paniek daar in geraakt is en vast zit...

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:12

Ayasha schreef:
Naar wat ik begrijp van de pagina en plaatselijke bewoners is er in het reservaat echter ook bosgebied dat bijna niet toegankelijk is. (amper door te komen.) dus als het dier in paniek daar in geraakt is en vast zit...

Idd.
Ik heb het ook al doorgegeven maar ze doen er niets mee |(
Zitten zelfs massa's teken

Afbeelding

https://myalbum.com/photo/KKsFewt6Su3t/1k0.jpg

Anoniem

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:20

Wat wil je dan dat ze ermee doen?
Wat heb je ze precies gemeld, en hoe weet je zeker dat ze niets met jouw melding doen?

Cerosa

Berichten: 772
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:22

Het is een hele nare situatie, voor zowel de amazone als het paard. Hopelijk blijkt het allemaal mee te vallen achteraf, en wordt hij binnenkort in goede gezondheid gevonden! Ik blijf even volgen hier

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:23

Maar hadden ze dat met de warmtecamera niet kunnen zien?

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:28

Omdat het zo lang duurt er er helemaal niks gevonden wordt denk ik dat de pony ofwel meegenomen is door iemand ofwel dat iemand hem gevangen heeft, het zadel wel kon gebruiken en de pony ongezadeld ergens achtergelaten heeft waar hij het minst opvalt, nl. tussen een grote groep paarden die niet zo vaak gecontroleerd worden. Bv. grazers in een natuurgebied, een grote groep jonge paarden, etc. Daar kan het wel even duren voor men merkt dat er eentje teveel is.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:31

Mensen als dat paard nog in dat gebied zou zitten, denk ik niet dat hij het overleefd zal hebben. (allicht vastgelopen/gevallen met teugels/beugelriemen etc) Dan shock en hoge temperaturen en bijna 6 dagen later...

Maar geen spoor impliceert mss eerder dat hij niet in dat gebied geraakt is (op foto lijkt dat ook wel een eindje van het strand) en daarop vermoed ik eerder dat hij ontvreemd zal zijn geworden.

Hebben ze daar geen camera's die de stranden/zone's bewaken? Op basis daarvan moeten ze toch zien welke richting het dier werkelijk gegaan is en of het ergens anders gesignaleerd is.

(en als je echt in dat gebied wilt gaan zoeken, dan doe je best een pak aan dat je inderdaad beschermt tegen de teken, brandnetels, en ander onkruid etc)
Maar het is te doen, want het is heus echt niet zo groot, alleen moeilijk bereikbaar (maar dus ook voor een pony)

SensaHorses
Berichten: 709
Geregistreerd: 19-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:37

Wat jammer dat de pony nog steeds niet gevonden is! |(
Wat ik me afvraag, ze zeiden dat ze geen spoortje, zelfs geen mest in gebied hadden gevonden. Maar er ligt toch ook allemaal mest van de Koninkspaarden lijkt me?

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:43

Ik ben bang dat die pony een ongeluk heeft gekregen en is overleden.
Niet te nadele van de pony, maar het is niet een type pony die het risico van stelen/meenemen en doorverkopen waard zal zijn.....

J0anieke

Berichten: 4895
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:53

SensaHorses schreef:
Wat jammer dat de pony nog steeds niet gevonden is! |(
Wat ik me afvraag, ze zeiden dat ze geen spoortje, zelfs geen mest in gebied hadden gevonden. Maar er ligt toch ook allemaal mest van de Koninkspaarden lijkt me?

Zover ik uit dit topic begrijp staan die paarden achter prikkeldraad in het natuurgebied en zou de pony daar niet zomaar bij kunnen komen.

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:55

J0anieke schreef:
SensaHorses schreef:
Wat jammer dat de pony nog steeds niet gevonden is! |(
Wat ik me afvraag, ze zeiden dat ze geen spoortje, zelfs geen mest in gebied hadden gevonden. Maar er ligt toch ook allemaal mest van de Koninkspaarden lijkt me?

Zover ik uit dit topic begrijp staan die paarden achter prikkeldraad in het natuurgebied en zou de pony daar niet zomaar bij kunnen komen.


stel dat het wel is gelukt... kunnen ze daar toch ook gaan zoeken.

J0anieke

Berichten: 4895
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:58

Zeker, ik verklaar alleen waarom er geen mest in het natuurgebied kan liggen van de andere grazers.. :D