Paard in België al sinds 30/5 vermist na val van amazone

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:17

Cambiar schreef:
Ayasha schreef:
zo toevallig hoeft dat niet te zijn he. Als de knol ergens aan is komen lopen op een weide of een stal en ze hebben 'm gewoon op weide gezet/in een stal geduwd dan is het gebeurt he. Ze hoeven niet perse met trailer te staan wachten op de grens om de knol mee te nemen he.

Idd, eens op onverwachtse gaan kijken nemen in omliggende stallen zou misschien ook een optie kunnen zijn... Maar helaas heeft politie daar geen tijd voor...


Dat lijkt mij inderdaad echt het tweede wat je doet als politie. (Eerste is zoeken)

Kabayo

Berichten: 14108
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:19

Als je tijd en zin hebt en je woont er vlakbij mag je mee helpen zoeken ! Ik zag dat ze ook een beloning geven, ook voor mee helpers. Al denk ik niet dat je zomaar bij anderen op stal kan gaan kijken. Wellicht wel langsrijden, als ie in de wei staat zie je hem wel

pien_2010

Berichten: 43808
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:27

Kabayo schreef:
Piendumadre zo zie ik het niet. Maar ben er ook wat te nuchter voor ;)
Dat heeft niets met nuchterheid te maken. Dit zijn de zogenaamde onderhuidse discriminerende grapjes ten koste van één bevolkingsgroep. Die zogenaamde stiekeme grapjes die zetten onbewust wel een negatieve toon. Dat is vaak ook bewust of onbewust de bedoeling.

We zijn allemaal bang dat dit paard door een kwaadwillend iemand is opgevangen om vervolgens geslacht te worden. Hoe verdrietig zou dat niet zijn, want je komt er nooit meer achter waar dat paard dan is gebleven daar het dan in de illegale slacht scéne is verdwenen.

Jij haalt er met jouw "grappige" opmerking een hele bevolkingsgroep bij omdat je daar naar wijst.

Toevallig is het een bevolkingsgroep die door veel mensen als ongewenst worden beleefd enerzijds daar er serieuze problemen in plaats vinden in deze tijd, en anderzijds puur uit discriminatie en op die gevoelens wordt in deze tijd door bepaalde populistische partijen ingespeeld om zieltjes te winnen voor hun partij. Als er dan in een topic dat totaal niets met deze groep mensen te maken heeft zo'n opmerking gemaakt wordt dat met een grol en knipoog moet worden afgedaan, dan kan ik niets anders als dit fenomeen, dat tegenwoordig zo in het onbewuste zielenleven van mensen zich afspeelt en waar ook dus op ingespeeld wordt dat dit daar in gaat afspelen, met als risico dat dit ooit in de toekomst als negativiteit over deze mensen uitgestort wordt.

Dus nee, ik zie dit totaal niet nuchter, grappig, enz.

Mij verbaast het dat je dit in een onderwerp dat niets met deze mensen te maken heeft zo naar boven weet te halen.

Maar ik begrijp wel dat je het waarschijnlijk niet zo bedoeld hebt en dat het gewoon een misplaatste opmerking was van je, dus ik laat het hier nu wel bij.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58039
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:33

Joh er is getemd op die opmerking, stop met er over te zeuren in dit topic, open dan een apart topic voor die issues en laat dit topic mooi over het vermiste dier gaan.

Indien je daar bekend bent (en dus weet waar je kan gaan kijken.) zou eens een bezoekje brengen aan stallen in de richting waarin hij gevlucht is niet eens zo slecht zijn denk ik. Het is al eerder geopperd maar hij moest maar bij een boer aangelopen zijn die facebook totaal niet volgt ofzo. Het hoeft niet eens kwade wil te zijn. óf hij is gevangen en op een lege weide gezet waar de eigenaar bv amper komt. (Als iemand een paard op mijn weide zou zetten dat ie gevangen heeft kan het ook echt een maand duren eer ik daar achter kom, gezien ik er van uit ga dat er niks op die weide staat dat verzorging nodig heeft. Ben inmiddels al een maand niet meer er heen geweest en gezien de hoeveelheid regen zou ie daar niet onder geleden hebben want dan valt er genoeg in de bakken. :'))

ALS hij nog levend gevonden wordt denk ik wel dat ze er iig wel zeker van mag zijn dat ie niet met tuig gevonden zal worden. :=

Kabayo

Berichten: 14108
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:39

Piendumatre ben blij dat ik niet zo dramatisch denk. Ook zie ik nergens een grapje hoor ;)

Laten we inderdaad weer on topic gaan.

Hoe groot is de kans dat het dier in een bunker is gevallen. Er zijn veel van die betonnen werken in dat gebied begreep ik?

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:41

Kabayo schreef:
Piendumatre ben blij dat ik niet zo dramatisch denk. Ook zie ik nergens een grapje hoor ;)

Laten we inderdaad weer on topic gaan.

Hoe groot is de kans dat het dier in een bunker is gevallen. Er zijn veel van die betonnen werken in dat gebied begreep ik?

Ik zocht het op en denk het niet...
De bunkers staan op internet en acht de kans nihil dat pony daar ergens is in terecht gekomen.
Ik begin meer en meer aan diefstal te denken.
De politie zoekt niet meer in het gebied, dat is duidelijk te lezen op de fb pagina.
Leger heeft maar kort gezocht. Dat is ook te lezen. Daarom zeg ik dat ik begrijp dat politie/leger geen tijd heeft om in stallen te gaan zoeken, jammer, want er is evenveel kans dat pony gestolen is als dat hij omgekomen is in het gebied.
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 19-06-19 14:46, in het totaal 2 keer bewerkt

YvonneV
Berichten: 8795
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:44

Cambiar schreef:
YvonneV schreef:
Toen Cheryl Morrien vermist was in de jaren 80. Heeft men de duinen bij IJmuiden in linie afgezocht. Mijn zwager was daarbij. Ze hebben toen diverse skeletten van mens en dier gevonden op plekken waar normaal gesproken niemand komt. Ik vermoed dat dit hier ook het geval is.

Dat is erg... Waren dat geen skeletten van oorlogsslachttoffers of zo?
.


Nee, die hangen niet in bomen

Ibbel

Berichten: 49243
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:47

Als het dier ergens dood ligt in dat natuurgebied, zou je dan geen activiteit van meeuwen en kraaien zien? Die duiken daar dan toch massaal op en een beetje jachtopziener/natuurkenner moet dat toch opvallen zou je zeggen?

Oehlala
Berichten: 4319
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:18

Ibbel schreef:
Als het dier ergens dood ligt in dat natuurgebied, zou je dan geen activiteit van meeuwen en kraaien zien? Die duiken daar dan toch massaal op en een beetje jachtopziener/natuurkenner moet dat toch opvallen zou je zeggen?


nee dat valt vies tegen. wij waren een keer rund kwijt en we hebben er zelfs naastgestaan maar door het hoge gras niet te zien. het kadaver zakt in. op een gegeven moment ga je het wel ruiken maar dan moet je er maar net bij in de buurt staan.

J0anieke

Berichten: 4948
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:53

Echt verschrikkelijk dat het paard nog niet gevonden is...

Ik kan me bijna niet voorstellen dat het paard gestolen is, maar ik heb ook geen idee/kan me niet voorstellen hoe de criminaliteit daar in de omgeving is...
Ik heb wel eens gelezen dat het wel eens voorkomt (misschien zelfs 'normaal' is?) dat paarden in blinde paniek door de zee worden 'aangetrokken' en dus zo de zee in rennen...

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:33

J0anieke schreef:
Echt verschrikkelijk dat het paard nog niet gevonden is...

Ik kan me bijna niet voorstellen dat het paard gestolen is, maar ik heb ook geen idee/kan me niet voorstellen hoe de criminaliteit daar in de omgeving is...
Ik heb wel eens gelezen dat het wel eens voorkomt (misschien zelfs 'normaal' is?) dat paarden in blinde paniek door de zee worden 'aangetrokken' en dus zo de zee in rennen...

Ja klopt, gebeurde inderdaad al in het verleden.
Ik vroeg er naar aan mensen met kennis en die zeiden dat het paardje dan al lang zou aangespoeld zijn, dus dat is wellicht ook niet gebeurd...
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/onde ... ~ac26a581/

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161009_02509519
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 19-06-19 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Berichten: 49243
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:34

Nou, als je leest dat Anja Schaap bij de Waddeneilanden drijvend in zee gevonden is, is dat aanspoelen nog niet zó vanzelfsprekend...

Ayasha
Blogger

Berichten: 58039
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:36

Maar hij is de duinen in gevlucht. Die liggen daar voor zover ik me herinner in de tegenovergestelde richting als de zee... Dus dat lijkt me niet van toepassing.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:37

Ibbel schreef:
Nou, als je leest dat Anja Schaap bij de Waddeneilanden drijvend in zee gevonden is, is dat aanspoelen nog niet zó vanzelfsprekend...

Oei, erg dit... ;(

Ashkerlon

Berichten: 2645
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 20:45

In zwaar duinenzand blijf je als paard ook geen kilometers ver door galopperen. Beestje mag nog in blinde paniek zijn.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 20:51

Ayasha schreef:
Joh er is getemd op die opmerking, stop met er over te zeuren in dit topic, open dan een apart topic voor die issues en laat dit topic mooi over het vermiste dier gaan.

:=


Niet reageren is net zo erg als zelf misselijke opmerkingen maken. Hulde voor je post pien.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27987
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 21:39

De Nieuwsredactie heeft de vraag gekregen of er niet nog een keer aandacht kon worden besteed aan dit drama zodat het ook weer bovenaan op [VN] komt te staan. Er wordt een benefietavond georganiseerd; zie het nieuwsbericht op VN: [VN] Benefietavond voor vermiste pony

Jet

Berichten: 12087
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:38

Dank je Rije, fijn dat er toch iets is gebeurd om dit drama weer onder de aandacht te brengen.

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:58

Ayasha schreef:
Ik geloof niet dat paarden daarvoor in aanmerking komen. :?



Klopt. Sowieso eten moslims volgens mij geen paard. Net als in het Jodendom mogen ze volgens de “regels” alleen zoogdieren eten met gespleten hoeven. Dus schapen, geiten, koeien.

Ik lees ook vaak dit topic in de hoop dat het een positieve update geeft maar ik denk dat het een lost cause is. -O-

Rivendell

Berichten: 6853
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 23:53

Dovahkiin schreef:
Klopt. Sowieso eten moslims volgens mij geen paard. Net als in het Jodendom mogen ze volgens de “regels” alleen zoogdieren eten met gespleten hoeven. Dus schapen, geiten, koeien.

Ik lees ook vaak dit topic in de hoop dat het een positieve update geeft maar ik denk dat het een lost cause is. -O-


Moslims mogen wel paard eten. De regels per geloofs richting binnen de islam verschilt wel. Zelf zijn ze het er nog steeds niet over eens of het wel of niet mag. Ligt aan de interpretatie van de teksten in de koran

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 06:21

poes schreef:
Ayasha schreef:
Joh er is getemd op die opmerking, stop met er over te zeuren in dit topic, open dan een apart topic voor die issues en laat dit topic mooi over het vermiste dier gaan.

:=


Niet reageren is net zo erg als zelf misselijke opmerkingen maken. Hulde voor je post pien.


_/-\o_ maar dan echt!

Leuk zo'n benefietavond, ik hoop dat er ook echt iets uitkomt.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 21:44

Laten we het weer houden op de vermiste pony, tenslotte hopen we denk ik allemaal stiekem toch nog op een goede afloop

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Paard in België al sinds 30/5 vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:24

netjes...nieuwe titel!

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Paard in België al sinds 30/5 vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 01:00

Ja, het is inderdaad verwarrend anders wellicht- zo is het in ieder geval duidelijk dat het geen nieuwe vermissing betreft :)

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:08

Rivendell schreef:
Dovahkiin schreef:
Klopt. Sowieso eten moslims volgens mij geen paard. Net als in het Jodendom mogen ze volgens de “regels” alleen zoogdieren eten met gespleten hoeven. Dus schapen, geiten, koeien.

Ik lees ook vaak dit topic in de hoop dat het een positieve update geeft maar ik denk dat het een lost cause is. -O-


Moslims mogen wel paard eten. De regels per geloofs richting binnen de islam verschilt wel. Zelf zijn ze het er nog steeds niet over eens of het wel of niet mag. Ligt aan de interpretatie van de teksten in de koran



Ah ik wist het niet helemaal zeker, bedankt voor de opheldering :)