Paard in België al sinds 30/5 vermist na val van amazone

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37309
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:31

Ik bedoel het niet als oordeel hoor, meer dat ik het zelf niet zou kunnen denk ik. Ik zou geen rust hebben/ vinden totdat ik m'n paard weer heb. Als je weet dat je paard zich wel redt dan vind ik het alweer een heel ander verhaal. En het is sowieso per persoon verschillend natuurlijk.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:40

De kustheli is al met een warmtecamera over het gebied gevlogen.
Ook de cavalerie is gaan zoeken.
Ik hoop zo dat ze de pony gezond en wel terugvinden.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:41

Ach wie zegt dat de media het bij het rechte eind heeft? Er staat vaak zoveel onzin in dat niet klopt in de mediaberichten. Hopelijk wordt het paard vandaag gezond en wel gevonden!

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:43

Elisa2 schreef:
Ik bedoel het niet als oordeel hoor, meer dat ik het zelf niet zou kunnen denk ik. Ik zou geen rust hebben/ vinden totdat ik m'n paard weer heb. Als je weet dat je paard zich wel redt dan vind ik het alweer een heel ander verhaal. En het is sowieso per persoon verschillend natuurlijk.

Als ik het paardenmeisje in kwestie was zou ik ook niet graag mee naar huis genomen worden, maar mijn ouders hadden daar denk ik ook wel nuchterder in gestaan. En je kunt er toch niets doen. Zou nu als volwassene eerder denken wat kost dat allemaal wel niet dure heli's laten rondvliegen voor 'n paard?

Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:43

Ik vraag me af wat voor nut zo'n warmtecamera heeft. Het miespelt daar van het wild, neem ik aan. Hoe moet je tussen de "IR-blobs" (veel duidelijker dan een vage vlek is het IR-beeld niet vanaf de hoogte van een heli) van herten en kennelijk ook Koniks in hemelsnaam dat losgebroken paard herkennen?

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:45

Geen idee Ibbel, ik heb nog nooit met een warmtecamera gevlogen :')

In de veronderstelling dat die mensen toch wel weten wat ze doen, juig ik elke actie met kans op terugvinden alleen maar toe. :Y)

Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:49

Ibbel schreef:
Ik vraag me af wat voor nut zo'n warmtecamera heeft. Het miespelt daar van het wild, neem ik aan. Hoe moet je tussen de "IR-blobs" (veel duidelijker dan een vage vlek is het IR-beeld niet vanaf de hoogte van een heli) van herten en kennelijk ook Koniks in hemelsnaam dat losgebroken paard herkennen?


Dat vroeg ik mij ook al af. Hoe zullen ze het verschil zien tussen 1 paard en een ander dier die er wel hoort.

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:49

Bij mij zou het verschillen welk paard. Mijn oude merrie die komt wel weer terug als ik haar roep als ze gekalmeerd is of als het donker wordt, zolang ze me maar kan horen. Dus daar zou ik voor blijven. Haar dochter is een YOLO paard, als die los komt krijg je haar levend niet meer te pakken, als je haar al ziet. Die loopt ook in 7 sloten tegelijk dus die vind je, als je haar terugvind, waarschijnlijk dood terug. Ik zou zeker een dag of wat pogen voor de yolo en ik zou haar moeder op gaan halen en het daarmee proberen, maar ik zou daar niet een week voor blijven. Haar moeder wel, al kost het weken, die wil wel graag weer naar huis.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:50

Wat een vreselijke stress voor de eigenaresse zeg...
Ook omdat het met zadel en hoofdstel op loopt, kans op vast komen te zitten maakt dat een stuk groter...
Heel hard duimen dat ze ‘m gaan vinden!

Getup

Berichten: 8288
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 13:02

Oh ik zou ook in de stress zitten en niet kunnen slapen,absoluut!

T is ook nog eens zulk warm weer...

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 13:18

Het is aan zee minder warm he .Paarden lopen toch ook op de wei. Plus als er koniks lopen en reëen is er ook water en er is schaduw vd struiken en bomen. Als het enkel een open vlakte was hadden ze het paard makkelijker kunnen vinden.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 13:27

Fitzroy schreef:
Kunnen ze niet met drones dat gebied uitkammen?
Dan hebben ze in ieder geval een idee waar het dier zich ongeveer bevindt.

De discussie is lastig, maar ook ik zou niet naar huis gaan. Ik ben helemaal niet van ongeoorloofd verzuim, maar dit is wel een heel bijzondere situatie. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat er werkgevers zijn die voor deze bijzondere situatie geen begrip hebben.


Er zijn genoeg werkgevers die daar absoluut geen begrip voor hebben, zeker als je in het lagere lonensegment zit.
Mijn vorige werkgever maakte het heel erg bont; collega d'r man was overleden ( kanker en overleden 3 maanden na diagnose). Een week na overlijden werd mijn collega gesommeerd weer aan het werk te gaan, want, en ik citeer; het is niet je kind die overleden is en bovendien was je man ziek, niet jij, dus we willen dat je maandag weer aan het werk gaat en weiger je dan zien wij dit als werkweigering.
Collega is dus maandags weer aan het werk gegaan, want tja; er moet wel brood op de plank komen

Denk je dat zo'n werkgever wel begrip kan opbrengen voor een vermist dier? Ik weet het antwoord wel in elk geval.


Kunnen nu die mensen wel veroordelen dat ze morgen weer naar huis gaan, of het dier nu gevonden is of niet, maar als ze een hork van een werkgever hebben die hun ontslaat dan ben je ook je paard kwijt, want dan is daar geen geld meer voor. Kun je die gelijk te koop zetten als het paard gevonden wordt.

En zelfs werkgevers die wel begrip op kunnen brengen, doen dat meestal ook maar voor op zn hoogst 2 tot 3 dagen. Met zo'n groot gebied is de kans groot dat binnen dat tijdsbestek dat paard niet gevonden wordt.

Spat

Berichten: 155
Geregistreerd: 24-01-15
Woonplaats: België

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 13:31

De heli heeft blijkbaar maar 2 minuten over het gebied gevlogen. Vind dit wel teleurstellend eerlijk gezegd. Hopelijk vinden ze de pony vandaag nog!

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 13:36

2 minuten heb je niks aan natuurlijk. Dat bericht was dan ook wel de welbekende dode mus; dat ze tijdens de oefening met de heli zouden zoeken.

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 13:49

Wat erg . Volgens mij worden door een laagvliegende helikopter paarden flink opgeschrikt.Dan zouden ze hem toch moeten zien.

BigOne
Berichten: 38313
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 13:59

Met camera’s erbij hoeven ze niet zo laag te vliegen maar ik ben bang dat ze voor een paard geen heli lang de lucht in sturen of moet het zelf betalen .

fransje23

Berichten: 15372
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 14:00

Jet schreef:
Ibbel schreef:
Jaren geleden is er een keer een paard in de Waterleidingduinen in Noord Holland bijna een week zoek geweest, als ik me goed herinner. Teruggevonden met zelfs het zadel nog heel. Dus ja, een paard kan lang ronddwalen in een natuurgebied.



Het was zo te lezen drie dagen, maar in mijn geheugen was het ook bijna een week ;) .
[VN] Loslopend paard in castricum , één van de vele topics destijds.

Hopelijk is/wordt het paard in België snel gevonden!


Was niet in de waterleidingduinen maar in de PWN duinen tussen Bakkum en Egmond.

Een gebied met heel veel recreanten, fiets, wandel en ruiterpaden, en alsnog duurde het 3 dagen voor het paard bij toeval terug gevonden werd.
In een natuurgebied zal dat nog lastiger zijn.

Ben destijds bij dr zoektocht naar Sicco betrokken geweest. Paard zoeken is in een natuurgebied echt een speld in een hooiberg zoeken.
Maar een paard is op zich best in staat zichzelf te redden. Lederen tuig breekt wel af en als er water en gras is komen ze ook niet om van honger en dorst.

Hoop voor de eigenaren dat ze het paard vinden. Kan mij voorstellen dat ze naar huis gaan 24/7 zoeken is sowieso onmogelijk.

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 14:02

Paardje heeft misschien wel de tijd van zn leven :P

BigOne
Berichten: 38313
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 14:11

Volgens berichten is de cavalerie in jet gebied aanwezig en ook aan het zoeken.

JesdaJinn

Berichten: 10455
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 15:22

Iemand die al meer nieuws weet?

Veraaaaah

Berichten: 2334
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 17:49

Oef lijkt me echt een ware nachtmerrie...

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 17:50

Blue_Monday schreef:
Paardje heeft misschien wel de tijd van zn leven :P

nee,dat denk ik niet. Weggelopen paarden komen meestal zelf terug naar hun stal,maar in dit geval gaat dat helaas niet omdat het paard hier niet thuis is.

Samcky

Berichten: 20
Geregistreerd: 02-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 19:23

Zo een uur geleden las ik een reactie van de eigenaresse op de Facebookpagina van de manege dat hij nog niet gevonden is :(

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 19:57

Vreselijk. Arm paard en arm baasje.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 20:16

Drone klinkt leuk maar paarden die er opnieuw van aan de kletter gaan. Lijkt mij dus onhandig tenzij je zeker weet hoe het paard er op reageert

Ik ken het gebied niet maar zo te lezen een behoorlijk uitgestrekt gebied waardoor de vindkans behoorlijk wordt verkleind...,