Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Spierbevangen paard na urenlange reddingsactie ingeslapen

 
Profiel   

De Gelderlander
Overige

DOORWERTH - Brandweerlieden waren donderdagavond bezig met een reddingsoperatie om een paard weer zelfstandig op eigen benen te laten staan in Doorwerth. Het dier had al dagen last van spierbevangenheid, waardoor het paard van de manege aan de W.A. Scholtenlaan niet meer genoeg kracht had om zelf te gaan staan. Het paard is donderdagnacht ingeslapen.

Ondanks de hulp was na ruim anderhalf uur het paard nog steeds te zwak om op eigen benen te staan. Samen met een dierenarts boden de aanwezige brandweerlieden van de Heterense brandweer donderdagavond al uren hulp.

Volgens de eigenaresse van de manege moest het dier met ondersteuning uiteindelijk weer gaan staan. De bedoeling was dat het paard daar geen letsel aan over zou houden. De dierenarts bood ondersteuning met medicijnen.

De reddingsoperatie was tegen 23.00 uur nog bezig. Het paard was echter niet meer te redden en is na twaalven ingeslapen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-19 14:37 



 
Profiel   

(manege = pensionstal)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-19 15:55 



 
Profiel   

Jemig wat ongelooflijk triest..hoe kwam dat paard zo spierbevangen vraag ik me dan af?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-19 16:07 



 

Elisa2 schreef
Jemig wat ongelooflijk triest..hoe kwam dat paard zo spierbevangen vraag ik me dan af?


Precies ook wat ik mij afvraag.
Echt heel sneu voor alle betrokkenen trouwens.
Hulde voor de brandweer voor alle hulp!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-19 16:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen