Emmelie Scholtens en Hero winnen Lichte Tour debuut

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14150
Geregistreerd: 20-04-16

Emmelie Scholtens en Hero winnen Lichte Tour debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 12:45

witte scholtens
Dressuur

Afbeelding
Emmelie Scholtens met Hero. Foto door Focussed, http://www.focussed.nl

Zondag reed Emmelie Scholtens voor het eerst weer de wedstrijdring binnen met de 7-jarige Hero (v. Apache), de hengst debuteerde in de Prix st. Georges tijdens de subtopwedstrijd in Neerijnen. Met een score van 70,88% werd dit debuut winnend afgesloten. Als jong paard won Hero de Subli Cup finale en nam hij deel aan het WK Jonge Dressuurpaarden.

“De proef was uiteraard nog groen, maar ik ben heel blij met hoe hij er doorheen liep! Hero kan echt héél goed draven, en dit liet hij gedurende de proef ook zien. Hij voelde gewoon aan als wanneer ik hem thuis rijd. We hadden wat dingetjes, zoals een volte die te groot was of de aanleuning was even niet mooi. Het was allemaal nog niet super afgewerkt, maar ik had hem vooral mee voor de ervaring. Ik ben echt heel tevreden over hij het nu deed en zie hem echt als paard voor de toekomst”, aldus Emmelie.

Apache
“Qua looks lijkt Hero veel op zijn vader Apache, alleen is hij nog steeds hengst, maar dat weet hij niet. In alles er omheen is Hero iets makkelijker dan zijn vader. Ze hebben wel allebei een geweldige ringmentaliteit. Het zijn echte wedstrijdpaarden. In de ring zijn ze gewoon hetzelfde als thuis. Dat Hero een zoon van Apache is, die ik natuurlijk ook rijd, maakt het wel extra bijzonder natuurlijk.”