Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 79 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Brabantse amazones in Mongol Derby

 
Profiel   

Er is dit jaar idd weer een film team aanwezig. Je kunt je opgeven om gevolgd te worden. Go-pro gaat voor mij niet mee. Heb lang in dubio gezeten, maar hij is vorige week gejat, dus nu heb ik de keuze niet meer :\. Daarnaast is Go-pro geen eerste levensbehoefte dus alleen maar extra gewicht en de filmpjes vind ik nu ook niet heel denderend als ik eerlijk ben, vooral veel van 't zelfde :')

Die filmopname is in het jaar dat Lara Prior-Palmer won. Haar boek "Rough Magic" is echt een aanrader. Ze beschrijft op een hele komische, maar eerlijke manier hoe de verstandhouding tussen de deelnemers is. Vooral Devon blijft niet gespaard :=
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 19:48 



 
Profiel   

Lijkt me ook best een gedoe om tijdens zo'n race met apparatuur te zitten die opgeladen moet worden, of kan dat 's avonds bij de volgwagens?

Wordt jij gevolgd door het filmteam? Waarom is dat eigenlijk niet standaard bij zo'n groot (én duur!) evenement? Het lijkt me best een gaaf concept om op tv/youtube te kunnen volgen. Vanuit verschillende perspectieven, het afzien onderweg, de winnaar maar ook de opgevers wegens serieuze blessures.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 19:53 



 
Profiel   

Psydoxy schreef
Die filmopname is in het jaar dat Lara Prior-Palmer won. Haar boek "Rough Magic" is echt een aanrader. Ze beschrijft op een hele komische, maar eerlijke manier hoe de verstandhouding tussen de deelnemers is. Vooral Devon blijft niet gespaard :=

De concurrentie was idd wel heftig tussen die twee, al was het maar een filmpje van 15 minuten voor de hele race :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 19:57 



 
Profiel   

elnienjo schreef
Apple schreef
Nog twee weken en ze gaan naar Mongolie, op 7 augustus is de start :-)

Dit gaat over de twee Brabanders, maar mijn wederhelft doet ook mee en LindaFleur hier op Bokt ook. Daarnaast zijn er nog 2 andere Nederlandse meiden die mee doen, maar volgens mij hebben die geen Bokt account.

Op de deelnemerslijst zie ik maar 3 Nederlanders w.o. de 2 uit het openingsbericht.
https://www.theadventurists.com/adventu ... -riders/#3


Klopt, nog niet alle deelnemers staan daar op genoemd :-) Bijna dagelijks worden er nieuwe deelnemers toegevoegd door degene die dit onderdeel van de website bijhoudt. Mijn wederhelft (Mike) staat er ook nog niet tussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 20:09 



 
Profiel   

elnienjo schreef
Lijkt me ook best een gedoe om tijdens zo'n race met apparatuur te zitten die opgeladen moet worden, of kan dat 's avonds bij de volgwagens?

Wordt jij gevolgd door het filmteam? Waarom is dat eigenlijk niet standaard bij zo'n groot (én duur!) evenement? Het lijkt me best een gaaf concept om op tv/youtube te kunnen volgen. Vanuit verschillende perspectieven, het afzien onderweg, de winnaar maar ook de opgevers wegens serieuze blessures.


Er is geen echte 'volgwagen', er is dus niets op te laden :)) Wat je bij je hebt, daar moet je het mee doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 20:11 



 
Profiel   

Apple schreef
elnienjo schreef
Lijkt me ook best een gedoe om tijdens zo'n race met apparatuur te zitten die opgeladen moet worden, of kan dat 's avonds bij de volgwagens?

Wordt jij gevolgd door het filmteam? Waarom is dat eigenlijk niet standaard bij zo'n groot (én duur!) evenement? Het lijkt me best een gaaf concept om op tv/youtube te kunnen volgen. Vanuit verschillende perspectieven, het afzien onderweg, de winnaar maar ook de opgevers wegens serieuze blessures.


Er is geen echte 'volgwagen', er is dus niets op te laden :)) Wat je bij je hebt, daar moet je het mee doen.

Als vastgeplakt aan m'n telefoon/camera om alles vast te willen leggen lijkt me dat wel 'n enorme stressfactor om 7 dagen met je apparatuur te moeten toekomen :D
Alhoewel er tegenwoordig ook rugzakjes met zonnepanneeltjes bestaan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 20:17 



 
Profiel   

Apple schreef
Klopt, nog niet alle deelnemers staan daar op genoemd :-) Bijna dagelijks worden er nieuwe deelnemers toegevoegd door degene die dit onderdeel van de website bijhoudt. Mijn wederhelft (Mike) staat er ook nog niet tussen.

Gaat hij wel go-pro-en en/of wordt hij gefilmd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 20:19 



 
Profiel   

Wat gaat de tijd snel....
In mei nog weer herinnerd aan de tocht van vorig jaar:
https://www.hanze.nl/nld/onderwijs/gezo ... k-fame?s=0
Ik ga weer mee volgen, hoop dat er weer een topic komt met andere ervaringsdeskundigen nu Chris andere dingen gaat doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 22:19 



 
Profiel   

elnienjo schreef
Apple schreef
Klopt, nog niet alle deelnemers staan daar op genoemd :-) Bijna dagelijks worden er nieuwe deelnemers toegevoegd door degene die dit onderdeel van de website bijhoudt. Mijn wederhelft (Mike) staat er ook nog niet tussen.

Gaat hij wel go-pro-en en/of wordt hij gefilmd?


Iedereen zal wel ergens op een filmpje te vinden zijn, dus daar zal hij vast wel langs komen :-)

Hier ook geen GoPro. De filmpjes met GoPro zijn over het algemeen allemaal 'oortjes in draf of galop door een landschap' als je ze ziet op YouTube, dus dat zal niet veel toevoegen. Hij neemt een lichtgewicht pocketcamera mee om een foto te maken van elk paard, van de stops, landschap, bevolking etc.etc.. Maar dus geen filmpjes.

Voor de deelnemers gaat het er om dat ze 1000 km kunnen volbrengen te paard binnen een relatief korte tijd. Zelf navigeren, op jezelf aangewezen zijn, wellicht grote delen alleen rijden. Eigenlijk totaal het tegenovergestelde van de 24/7 bereikbaar en online maatschappij waar wij in leven. Zorgen dat je te zien bent op een filmpje heeft geen grote prioriteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 22:36 



 
Profiel   

AMEN _/-\o_

@Apple: Zorg jij voor bitterballen op de finish? :D :)) :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 22:39 



 

Lekker met mosterd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 22:40 



 
Profiel   

Rebecca schreef
Lekker met mosterd :D

Ohhh, ja, lekker :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 22:41 



 
Profiel   

Bitterballen :=
Dan mag ik nog wel gaan bedenken hoe ik die dingen diepgevroren daar krijg en daarna gefrituurd :))

Maar.... mocht je nu zeggen 'op de finish heb ik waarschijnlijk enorme trek in...…..' dan kan ik altijd kijken of ik wat voor je kan betekenen :-) (mits niet gekoeld, niet illegaal, niet ingewikkeld te bereiden etc. :+ een blik sardientjes moet nog net lukken :)) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 22:42 



 
Profiel   

Nehhh, ik zal er eens over nadenken. Stuur ik je nog wel een inpaklijstje :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 22:44 



 
Profiel   

Ach, als je bedenkt dat het bouillon, bloem, boter (?) met een beschuit- of broodkruimelkorstje is, dan zou ik me beperken tot het meenemen van een rol beschuit of pak paneermeel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 22:47 



 
Profiel   

Apple schreef
Iedereen zal wel ergens op een filmpje te vinden zijn, dus daar zal hij vast wel langs komen :-)

Hier ook geen GoPro. De filmpjes met GoPro zijn over het algemeen allemaal 'oortjes in draf of galop door een landschap' als je ze ziet op YouTube, dus dat zal niet veel toevoegen. Hij neemt een lichtgewicht pocketcamera mee om een foto te maken van elk paard, van de stops, landschap, bevolking etc.etc.. Maar dus geen filmpjes.

Voor de deelnemers gaat het er om dat ze 1000 km kunnen volbrengen te paard binnen een relatief korte tijd. Zelf navigeren, op jezelf aangewezen zijn, wellicht grote delen alleen rijden. Eigenlijk totaal het tegenovergestelde van de 24/7 bereikbaar en online maatschappij waar wij in leven. Zorgen dat je te zien bent op een filmpje heeft geen grote prioriteit.

Is bijna niet voor te stellen dat er geen uitgebreid video document is van zo'n beproeving anno nu. Jammer dat de organisatie daar niet zelf voor zorgt, want ik kan me voorstellen dat je als ruiter je handen meer dan vol hebt. Ik heb net even die Nederlandse deelneemster van vorig jaar gegoogled, maar van haar kan ik ook weinig vinden.

Vind de filmpjes waar de paarden nauwelijks op te stappen zijn wel spectaculair. En de tussen de oortjes laat wel mooie landschappen zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 22:47 



 
Profiel   

Iedereen volgen lijkt me onhandig, vind een volgteam ook niet bij de derby passen. Gaat juist om de eenzaamheid en je redden met elkaar en/of locals.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 22:51 



 
Profiel   

Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om steeds gevolgd te worden. Wil lekker mijn eigen ding doen. Als ik een of andere sierlijke koprol over de grond maak hoeven ze er echt niet met de camera bovenop te zitten >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 22:54 



 
Profiel   

Sakura789 schreef
Iedereen volgen lijkt me onhandig, vind een volgteam ook niet bij de derby passen. Gaat juist om de eenzaamheid en je redden met elkaar en/of locals.

Zit wat in, ik redeneer dan ook puur vanuit mijn eigen nieuwsgierigheid om (veilig vanaf de bank) mee te kunnen kijken met die race. Het zou prachtige reality-tv kunnen zijn, zeker als ook op de relaties onderling wordt ingegaan; keiharde concurrentie vs vriendschappen voor het leven. Ik zou er van smullen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 23:02 



 
Profiel   

Psydoxy schreef
Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om steeds gevolgd te worden. Wil lekker mijn eigen ding doen. Als ik een of andere sierlijke koprol over de grond maak hoeven ze er echt niet met de camera bovenop te zitten >;)

Ook daar zit wat in (al is dat nu juist wel spectaculair om te zien :D )

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 23:03 



 

elnienjo schreef
Sakura789 schreef
Iedereen volgen lijkt me onhandig, vind een volgteam ook niet bij de derby passen. Gaat juist om de eenzaamheid en je redden met elkaar en/of locals.

Zit wat in, ik redeneer dan ook puur vanuit mijn eigen nieuwsgierigheid om (veilig vanaf de bank) mee te kunnen kijken met die race. Het zou prachtige reality-tv kunnen zijn, zeker als ook op de relaties onderling wordt ingegaan; keiharde concurrentie vs vriendschappen voor het leven. Ik zou er van smullen!

Ik denk dat het dan meer naar een realitysoap gaat. De derbyrijders hebben echt geen tijd en puf voor interviewtjes en uitleg. En daarnaast lijkt het mij sowieso lastig om rijders in zo'n gebied te volgen met camera's zonder de paarden en rijders verder te beïnvloeden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 23:07 



 
Profiel   

Bubblewrap schreef
Ik denk dat het dan meer naar een realitysoap gaat. De derbyrijders hebben echt geen tijd en puf voor interviewtjes en uitleg. En daarnaast lijkt het mij sowieso lastig om rijders in zo'n gebied te volgen met camera's zonder de paarden en rijders verder te beïnvloeden.

Dat is idd lastig te bewerkstelligen.

Ik vond wel iets over een film over deze derby 'all the wild horses' maar er is maar een klein fragmentje te bekijken en in een review word ik ook niet veel wijzer. Belicht die film een derby van een bepaald jaar van begin tot eind of zijn het stukjes uit meerdere jaargangen die tot docu zijn verwerkt? Helaas niet te vinden op netflix.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 23:15 



 
Profiel   

elnienjo schreef
Bubblewrap schreef
Ik denk dat het dan meer naar een realitysoap gaat. De derbyrijders hebben echt geen tijd en puf voor interviewtjes en uitleg. En daarnaast lijkt het mij sowieso lastig om rijders in zo'n gebied te volgen met camera's zonder de paarden en rijders verder te beïnvloeden.

Dat is idd lastig te bewerkstelligen.

Ik vond wel iets over een film over deze derby 'all the wild horses' maar er is maar een klein fragmentje te bekijken en in een review word ik ook niet veel wijzer. Belicht die film een derby van een bepaald jaar van begin tot eind of zijn het stukjes uit meerdere jaargangen die tot docu zijn verwerkt? Helaas niet te vinden op netflix.


Deze documentaire komt dit jaar op dvd.
Een team volgt een aantal ruiters een bepaald. Jaar geloof ik het was erg mooi om te zien en het geeft zeker een idee hoe zwaar het is.
Het is gefilmd in het jaar dat devan uitviel doordat ze zo ziek werd

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 23:28 



 
Profiel   

AfricanLady schreef
Deze documentaire komt dit jaar op dvd.
Een team volgt een aantal ruiters een bepaald. Jaar geloof ik het was erg mooi om te zien en het geeft zeker een idee hoe zwaar het is.
Het is gefilmd in het jaar dat devan uitviel doordat ze zo ziek werd

Ik zal het in de gaten houden, lijkt me de moeite waard om te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 23:32 



 

AfricanLady schreef
elnienjo schreef

Dat is idd lastig te bewerkstelligen.

Ik vond wel iets over een film over deze derby 'all the wild horses' maar er is maar een klein fragmentje te bekijken en in een review word ik ook niet veel wijzer. Belicht die film een derby van een bepaald jaar van begin tot eind of zijn het stukjes uit meerdere jaargangen die tot docu zijn verwerkt? Helaas niet te vinden op netflix.


Deze documentaire komt dit jaar op dvd.
Een team volgt een aantal ruiters een bepaald. Jaar geloof ik het was erg mooi om te zien en het geeft zeker een idee hoe zwaar het is.
Het is gefilmd in het jaar dat devan uitviel doordat ze zo ziek werd

Ben jij ook nog bezig met trainen en voorbereiden van je plan, AfricanLady?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-19 05:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 79 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen