Roy Wilten haalt hard uit naar Andy Kocher

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Benzz
Berichten: 2910
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 23:20

Kendra schreef:
Ben ik dan de enige die hier ook een beetje argwanend naar kijkt?
Waarom zoiets zó, via Social Media in de publiciteit brengen?
Als het (gedeeltelijk) mijn paard was zou ik geruisloos de ruiter inruilen...

Hij is voor een heel klein gedeelte eigenaar, waardoor hij dus weinig kan doen. De andere eigenaren willen de ruiter nog een kans geven.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Roy Wilten haalt hard uit naar Andy Kocher

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 23:40

Ik dacht trouwens dat er bij het springen altijd uitsluiting was bij drie weigeringen of een aantal balken, of is dit dan niet zo?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 23:41

alice0cullen schreef:
Ik dacht trouwens dat er bij het springen altijd uitsluiting was bij drie weigeringen of een aantal balken, of is dit dan niet zo?

Bij de tweede weigering zelfs al. Maar hoeveelheid balken heb ik nog nooit meegekregen terwijl er best wel 'ns iemand een half parcours afbreekt.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 23:43

Benzz schreef:
Kendra schreef:
Ben ik dan de enige die hier ook een beetje argwanend naar kijkt?
Waarom zoiets zó, via Social Media in de publiciteit brengen?
Als het (gedeeltelijk) mijn paard was zou ik geruisloos de ruiter inruilen...

Hij is voor een heel klein gedeelte eigenaar, waardoor hij dus weinig kan doen. De andere eigenaren willen de ruiter nog een kans geven.

Als ik hem was zou ik m'n aandeel verkopen. Mede-eigenaar zijn zal wel vaker frictie geven.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Roy Wilten haalt hard uit naar Andy Kocher

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 09:07

Dan heeft hij helemaal geen invloed meer...

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 09:12

Arm dier. Goed dat hier aandacht aan word gegeven.

Anoniem

Re: Roy Wilten haalt hard uit naar Andy Kocher

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 09:58

Wat zal Wilten zich machteloos hebben gevoeld, zit je in Nederland en weet je dat je paard op dat concours zo behandeld wordt. Hij kan er ook moeilijk altijd bij zijn lijkt me :n
Vind het goed dat hij het zo onder de aandacht brengt. Wat heeft dat paard trouwens een gouden karakter, hopelijk blijft dit zo, er zit natuurlijk een grens aan hoeveel een paard pikt :(

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:01

Billy schreef:
Dan heeft hij helemaal geen invloed meer...

Maar dan heeft hij er ook geen stress meer van. Als de andere eigenaar 'm dan in 'n jaar kapot rijdt is het zijn financiele probleem niet meer.

anjali
Berichten: 15140
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:06

Relaxed schreef:
Wat zal Wilten zich machteloos hebben gevoeld, zit je in Nederland en weet je dat je paard op dat concours zo behandeld wordt. Hij kan er ook moeilijk altijd bij zijn lijkt me :n
Vind het goed dat hij het zo onder de aandacht brengt. Wat heeft dat paard trouwens een gouden karakter, hopelijk blijft dit zo, er zit natuurlijk een grens aan hoeveel een paard pikt :(

Inderdaad. Wat een goed paard!Jammer dat zo met een paard wordt omgegaan. Op deze manier krijgt onze sport een slechte naam.

Melvern
Berichten: 4411
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:11

Naar mijn idee heeft Roy 100% gelijk. Het paard is helemaal op en kan bijna geen sprong foutloos maken terwijl dit echt een goed paard is. Het is misschien wat abrupt om het meteen op facebook te gooien maar hij zal daar vast goed over nagedacht hebben. Roy geeft overal aan dat dit echt een horse of a lifetime is. Carollo verdiend een ruiter die het beste in hem naar boven haalt en niet iemand die hem kapot maakt.

Ik heb leren rijden op de vroegere Manege Wilten en ik heb niets anders dan lof voor ze! Dankzij hun heb ik geleerd wat ik kan en respect te hebben voor de dieren. Ik heb vorig jaar na een proef en een dressuurbelofte mijn 2de proef niet gestart. Mijn pony stond ook te slapen naast me en was niet vooruit te krijgen. Natuurlijk staat er bij mijn geen gigantisch bedrag op het spel, maar met zo'n vermoeid paard heb je geen kans om een goede ronde te rijden.
Laatst bijgewerkt door Melvern op 15-07-19 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Berichten: 15210
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:13

elnienjo schreef:
Kendra schreef:
Ben ik dan de enige die hier ook een beetje argwanend naar kijkt?
Waarom zoiets zó, via Social Media in de publiciteit brengen?
Als het (gedeeltelijk) mijn paard was zou ik geruisloos de ruiter inruilen...

De ruiter is in dit geval mede-eigenaar van het paard. Volgens mij zelfs voor meer dan de helft.

De regels van deze competitie ken ik niet. Is het verplicht om hetzelfde paard te gebruiken voor die derby? Dan lokt de organisatie dit natuurlijk wel uit. Al ben ik met bovenstaande reacties eens dat de ruiter ook na twee mislukte hindernissen kan afgroeten, want dan valt er toch geen winst meer te behalen.


Ruiter is helemaal geen mede eigenaar.

Los daarvan, ik vind dit ook een walgelijke vertoning. Als je door hebt dat het dier oververmoeid is, wat al duidelijk was voordat er iemand op gaat zitten, dan ga je niet starten.

Als het dier fit lijkt maar tijdens het rijden zo begint te springen, dan groet je af.

MariekeS_

Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:15

elnienjo schreef:
Billy schreef:
Dan heeft hij helemaal geen invloed meer...

Maar dan heeft hij er ook geen stress meer van. Als de andere eigenaar 'm dan in 'n jaar kapot rijdt is het zijn financiele probleem niet meer.


Oja en dat is een fijne instelling wat paardenwelzijn betreft :x

Heftige beelden en heftige situatie: wanneer je als mede eigenaar in zeker zin machteloos staat. Hopelijk kan er op een of andere manier ingegrepen worden want dit soort praktijken moeten gewoon een heel duidelijk signaal krijgen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57984
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 11:34

elnienjo schreef:
Billy schreef:
Dan heeft hij helemaal geen invloed meer...

Maar dan heeft hij er ook geen stress meer van. Als de andere eigenaar 'm dan in 'n jaar kapot rijdt is het zijn financiele probleem niet meer.

Serieus? :\

IMO Juist goed dat hij het via social media gedaan heeft. Dat lijkt over het algemeen meer effect te hebben dan een tik op de vingers en een ‘nie meer doen he’ van de FEI.

Zo ga je niet met dieren om. :r Arm dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 11:41

elnienjo schreef:
Billy schreef:
Dan heeft hij helemaal geen invloed meer...

Maar dan heeft hij er ook geen stress meer van. Als de andere eigenaar 'm dan in 'n jaar kapot rijdt is het zijn financiele probleem niet meer.


Wauw echt? 8)7

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 11:45

elnienjo schreef:
Billy schreef:
Dan heeft hij helemaal geen invloed meer...

Maar dan heeft hij er ook geen stress meer van. Als de andere eigenaar 'm dan in 'n jaar kapot rijdt is het zijn financiele probleem niet meer.

Ik denk dat hij het financiële gedeelte het minst belangrijk vindt

anjali
Berichten: 15140
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Roy Wilten haalt hard uit naar Andy Kocher

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:06

Ik zou proberen het paard weer geheel in eigen bezit te krijgen, zodat ik degene was die bepaalt hoe er mee omgegaan wordt.

anjali
Berichten: 15140
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Roy Wilten haalt hard uit naar Andy Kocher

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:08

Aanvulling: ik weet dat dit soort paarden heel erg duur zijn. Maar als hij kapotgereden wordt is hij zo niets meer waard. Tenzij het een hengst is,voor de fok. Maar dat weet ik niet of hij dat is,weet iemand hier dat?

Kendra

Berichten: 8741
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Roy Wilten haalt hard uit naar Andy Kocher

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:04

Gewoon een ruin: https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 43/carollo

Paard zal hierdoor niet direct kapot gereden worden - maar als dit vaker voorkomt en de ruiter geen oog heeft voor dit soort zaken gaat het natuurlijk niet goed. Meest vreemde is dat de ruiter niet na een paar balken stopt. Met een beetje gezond verstand en respect voor je paard zou dat na 3 zware parcoursen logisch zijn.

Ik vind de springsport de laatste tijd wel vaker op het randje balanceren. Veel jonge paarden in zware proeven (vorige week in Arnhem waren veel paarden in het 1.45 pas 7), veel balken en vooral veel stops. De meeste ruiters houden het dan wel voor gezien, maar ik vind het af en toe echt onverantwoord. Ik hoop niet dat dit een nieuwe selectiemethode wordt...

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Roy Wilten haalt hard uit naar Andy Kocher

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:55

Het paard gaat lichamelijk misschien niet gelijk stuk, maar wat doet het voor het vertrouwen van een paard als ie balk na balk er af gooit, bijna onderuit gaat?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41685
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Roy Wilten haalt hard uit naar Andy Kocher

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 21:01

Koren op de molen voor de anti-paardensportmensen, dit.

Wat een walgelijke vertoning :r. Ik ben benieuwd wat meneer Kocher als 'excuus' heeft.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 21:17

LBLGypsyCobs schreef:
Het paard gaat lichamelijk misschien niet gelijk stuk, maar wat doet het voor het vertrouwen van een paard als ie balk na balk er af gooit, bijna onderuit gaat?


Dat weet je natuurlijk nooit helemaal. Oververmoeid doorrijden kan een basis zijn voor een aankomende blessure. Er kunnen al kleine dingetjes stuk gaan in pezen en spieren.

Kendra

Berichten: 8741
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Roy Wilten haalt hard uit naar Andy Kocher

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 23:15

Dit is een uitzonderlijk braaf paard. De minder brave gaan soms in de stop en springen nooit meer.

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 00:07

Hier ook geschrokken toen ik de beelden zag. Wat een walgelijke vertoning. Ook dat arme paard over de waterbak jenken als een of andere debiel :n en belonen na de ronde ho maar. :x
respect voor Wilten die het opneemt voor het dier en zich uitspreekt. Zouden meer mensen in de sport een voorbeeld aan moeten nemen.

CestLaVie_97

Berichten: 139
Geregistreerd: 16-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 00:20


denisesilver

Berichten: 2897
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Roy Wilten haalt hard uit naar Andy Kocher

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 01:34

Iets met een kalf en een put, maar iig goed dat er naar gekeken wordt. Nu nog hopen dat er ook nog iets aan gedaan wordt :O