Geen volledig dressuurteam in Aken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kendra

Berichten: 8741
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Geen volledig dressuurteam in Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:15

Bij het springen ligt het toch wat anders. Bredere top, veel jonge aanwas, vaste bondscoach.
Voor wat betreft de prestaties het afgelopen jaar inderdaad minder.
De handelsgeest zit ons denk ik wat in de weg, er gaat wel erg veel naar het buitenland op dit moment...

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:15

Benzz schreef:
Kelly1992 schreef:
Ik denk dat we gewoon moeten accepteren dat we achter liggen in de paardensport ten opzichte van de andere landen.

Dit geld niet alleen voor de dressuur. Ook in het springen gaat het allemaal niet meer vanzelf.

Je kan niet altijd aan de top staan.
Belgisch spring team is de laatste paar jaar echt naar de top geklommen.

Nederland beschikt op het moment niet de top paarden (dan heb ik het even over de springsport)
Met dressuur denk ik vooral dat er anders gereden moet gaan worden. Als zal dat met de 'oude rotten' moeilijk worden.


Belgie staat toch echt onder Nederland als het gaat om de springsport. Nederland beschikt wel degelijk over toppaarden, weet niet of je gisteren Aachen hebt gezien? En laatst Geesteren?

We hebben in Nederland ook een veel bredere top qua springen dan qua dressuur.


Excuses. Ik kijk naar meer dan alleen de nationscup.
De belgen staan hoger op de fei ranking, plus ze doen het toch echt beter op de internationale concouren. Kijk alleen al naar gct. Neemt niet weg dat wanneer de belgen moeten uitblinken het doms wat tegen zit.

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:18

Kendra schreef:
Bij het springen ligt het toch wat anders. Bredere top, veel jonge aanwas, vaste bondscoach.
Voor wat betreft de prestaties het afgelopen jaar inderdaad minder.
De handelsgeest zit ons denk ik wat in de weg, er gaat wel erg veel naar het buitenland op dit moment...


Klopt
Emerald pensioen
Chainti's champion verkocht
Verdi die niet meer voor team uit komt.
Glasgow nu helaas geblesseerd.

Uiteraard zijn er genoeg combinatie's, maar ik heb ze nog niet heel regelmatig zien presteren.

Benzz
Berichten: 2904
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Geen volledig dressuurteam in Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:27

Maar wel weer veel goede jonge paarden! Gisteren genoten van de merrie die Willem Greve mee had. En die van Maikel ook een vreselijk goed paard.

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:29

Benzz schreef:
Maar wel weer veel goede jonge paarden! Gisteren genoten van de merrie die Willem Greve mee had. En die van Maikel ook een vreselijk goed paard.


Ja zeker! Nu alleen niet verkopen.

Maar Ek zal voor de jonge paarden te vroeg zijn.

Benzz
Berichten: 2904
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:31

Kelly1992 schreef:
Benzz schreef:
Maar wel weer veel goede jonge paarden! Gisteren genoten van de merrie die Willem Greve mee had. En die van Maikel ook een vreselijk goed paard.


Ja zeker! Nu alleen niet verkopen.

Maar Ek zal voor de jonge paarden te vroeg zijn.

Ik durf er geen voorspelling aan te wagen. Die springruiters weten je vaker te verrassen :D

Anoniem

Re: Geen volledig dressuurteam in Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:56

Snap op zich wel dat je mensen met internationale ervaring mee wilt hebben en dat je daarom Anouk noordman niet mee zou nemen. Maar waar zijn de (ex) leden van het KNHS talententeam dan? Die hebben toch internationale ervaring en hebben nu dit soort wedstrijden nodig om door te groeien? Anne Meulendijks? Stephanie Kooijman? Janine nieuwenhuis? Maxime van der Vlist? Jill Huijbregts? Dat soort mensen moet je dan toch meenemen die gaan zzzzlater waarschijnlijk de top vormen

FriesWytske
Berichten: 9904
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Geen volledig dressuurteam in Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:58

Anne Meulendijks start er in de 4*. Zou eerst wel de plaats van Diederik innemen, maar dat is later weer veranderd.

Kendra

Berichten: 8741
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:03

Kelly1992 schreef:
Benzz schreef:
Maar wel weer veel goede jonge paarden! Gisteren genoten van de merrie die Willem Greve mee had. En die van Maikel ook een vreselijk goed paard.


Ja zeker! Nu alleen niet verkopen.

Maar Ek zal voor de jonge paarden te vroeg zijn.

Dat denk ik ook. Laten ze maar rustig aan doen. Het akkefietje met Kocher haalde de pers, maar ik zie de laatste tijd veel paarden in de stop. Mijn gevoel zegt dat ruiters toch wat te snel willen met jonge paarden omdat de toppers zo snel verkocht worden.
En dan heeft NL ook het nadeel dat onze paarden vaak sensibel zijn en dus snel beledigd. De Belgen zijn meestal iets meegaander.

Benzz
Berichten: 2904
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:13

Kendra schreef:
[
En dan heeft NL ook het nadeel dat onze paarden vaak sensibel zijn en dus snel beledigd. De Belgen zijn meestal iets meegaander.


Het is in de springsport niet zo dat als je Nederlander bent dat je ook op een Ned gefokt paard rijdt, en ook zo met de Belgen.

Dus dit is niet een heel juist argument :D Die sensibele paarden komen vaak bij de nederlanders terecht, omdat die er juist mee kunnen rijden.

Kendra

Berichten: 8741
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Geen volledig dressuurteam in Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:57

Dat klopt - maar ook nu rijden er weer 2 Belgen met paarden met Darco-bloed.
En die zijn meestal braaf. Met veel vermogen.

Veel NL-paarden komen toch uit KWPN merries. Betere PR is er ook niet.
Maar er zitten de nodige heethoofden tussen ...

Getup

Berichten: 8296
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 16:19

Dat Aken dé wedstrijd is, ben ik het zeker met je eens.
Maar t is niet zo, dat ze even een leuke, nationaal goed scorende combinatie 2 dagen van te voren even kunnen laten starten? ivm papierwerk? Dat bedoelde ik....

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 16:37

Elvirawortel schreef:
Snap op zich wel dat je mensen met internationale ervaring mee wilt hebben en dat je daarom Anouk noordman niet mee zou nemen. Maar waar zijn de (ex) leden van het KNHS talententeam dan? Die hebben toch internationale ervaring en hebben nu dit soort wedstrijden nodig om door te groeien? Anne Meulendijks? Stephanie Kooijman? Janine nieuwenhuis? Maxime van der Vlist? Jill Huijbregts? Dat soort mensen moet je dan toch meenemen die gaan zzzzlater waarschijnlijk de top vormen


Die zijn te jong en (internationaal) te onervaren om mee te rijden in Aken 5*. Zitten toch ook niet in het A-kader? Anne reed de GP 4*.
En Jeanine vertrekt morgen richting EK.

Elisa2

Berichten: 37364
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Geen volledig dressuurteam in Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 08:54

Ben benieuwd hoe het dan zit met: Emmelie met Desperado, Patrick van de Meer, Thamar Zweistra, Danielle Heijkoop?

Lalala12468
Berichten: 149
Geregistreerd: 23-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 09:16

Elisa2 schreef:
Ben benieuwd hoe het dan zit met: Emmelie met Desperado, Patrick van de Meer, Thamar Zweistra, Danielle Heijkoop?


Ik vermoed dat als die ruim van tevoren gehoord hadden dat ze mee mochten doen, dat een deel ervan ook heel graag mee had willen doen.
Maar Chinook en Double Dutch hebben redelijk wat gelopen de afgelopen tijd, Zippo heb ik al eventjes niet gezien dus weet ik zo niet en Emmelie zit vast al met haar hoofd bij Rotterdam. Dus ik vermoed dat deze ruiters er niet op zaten te wachten om halsoverdekop naar Aken te reizen.

Wel jammer dat we niet nog 2 combinaties in de 4* hadden lopen, is sowieso een goede ervaring voor ze en ik denk ook wel echt de beste plek voor die laatste observatie voor het EK. Want als Diederik, Adelinde en Anne meedoen is het vrij duidelijk dat dit de observatie is voor het 4e plekje. Nu zou ik Patrick en Thamar ook niet meteen wegstrepen voor het team.

FriesWytske
Berichten: 9904
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 09:17

Patrick heeft vorige week in Fasterbo meegedaan. Dus snap wel dat hij deze week niet weer aan de start wilde verschijnen. Bovendien was het wel erg kort dag om een andere deelnemer aan te wijzen ivm de papieren ed. wat er allemaal vooraf moet worden geregeld.

BigOne
Berichten: 38340
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Geen volledig dressuurteam in Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 09:29

Wat betreft jureren en spektakel willen zien, ik denk dat we dat met z’n allen over de dressuursport hebben afgeroepen, met de juryopleiding van de knhs voorop , hoevaak ik op wedstrijden niet getuige ben geweest van het feit dat de benenzwaaier zwaar werd bevoordeeld boven het correct (volgens het skala) gereden paard, tja. Vooral de zesjes jury’s geven soms niet de juiste punten, de benenzwaaiers die ik zag kregen achten voor sommige onderdelen ( terecht) maar niet de vieren (die er wel moesten zijn) en dan sta je al snel bovenaan.

Anoniem

Re: Geen volledig dressuurteam in Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 10:17

Mee eens. En helemaal toen ik er achter kwam dat ze er vaak niet van gediend zijn dat je met een koudbloed naar de jury opleiding komt, dan leren ze toch ook alleen maar om voorbeenzwaaiers te beoordelen?

Elisa2

Berichten: 37364
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Geen volledig dressuurteam in Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 12:13

Want alle kwpners zijn voorbeenzwaaiers? er zijn ook zat simpele kwpners qua beweging maar ben het ermee eens dat de rijderij beter beoordeeld zou moeten worden.
Wat bigone zegt, en wat ik ook al zei na mijn observatie van het NK dit jaar.

Lala, ik denk dat je gelijk hebt..wat ik dan niet snap is dat ze geen reservecombinaties aangesteld hebben voor Aken.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Geen volledig dressuurteam in Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 13:22

UK is Duitsland, voor nu, voorbij :P

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 13:25


Kadankovitch
Berichten: 2019
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 14:10

Ailill schreef:
UK is Duitsland, voor nu, voorbij :P

It ain't over untill the fat lady sings

Veronica2
Berichten: 2674
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 14:52

Kadankovitch schreef:
Ailill schreef:
UK is Duitsland, voor nu, voorbij :P

It ain't over untill the fat lady sings

the blues.

Lalala12468
Berichten: 149
Geregistreerd: 23-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 14:57

Beetje jammer dat er nog 3 Duitsers moeten starten en de huidige score die er staat waarschijnlijk het streepresultaat wordt. :+

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 15:17

Hmm, die merrie kwam echt niet in de buurt van Don Olymbrio :n