Pony dood teruggevonden in zwembad in Zottegem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Pony dood teruggevonden in zwembad in Zottegem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-19 21:42

VRT
Overige
Ingezonden door meerdere Bokkers

Let op! In de originele link zijn foto's te vinden. Deze kunnen als schokkend worden ervaren

In Zottegem heeft een gezin een lugubere ontdekking gedaan in hun zwembad. Een van hun drie pony's dreef er levenloos in het water. De eigenaars vermoeden dat er kwaad opzet in het spel is, de politie voert intussen een onderzoek.

Het was schrikken bij de familie Peeters uit Zottegem. Toen dochter Charlotte hun drie pony's riep om eten te geven, kwamen er maar twee dieren opdagen in de wei. "Ik werd ongerust toen ik Boyke niet kon vinden. Plots merkte mijn vriend dat er gaten in het zeil van het zwembad zaten, en dan voelde ik al dat er iets verkeerds was", zegt Charlotte. Zij ging onder het zeil kijken, en vond de pony in het water. "Ik belde in paniek meteen naar mijn moeder, zij kwam snel langs."

Doorgeknipte draad
Mama Liliane zag meteen dat de pony's niet zo maar ontsnapt zijn, maar dat de draad aan hun weide doorgeknipt was en rond een paal was gewikkeld. "Dat is natuurlijk niet iets wat een paard kan doen. Maar dat verklaart niet hoe ze zijn weggejaagd", zegt Charlotte. Na een zoektocht in de buurt heeft het gezin een stok gevonden die wellicht door de dader gebruikt werd om de paarden te leiden: "Op de stok zat er bloed en er hingen nog witte haren van Boyke aan. Dus we vermoeden dat de dader op het hoofd van de pony heeft geslagen om die naar het zwembad te brengen."

Gruwelijke dood
Het zeil dat over het zwembad ligt, is een sterk zeil dat niet zomaar zou scheuren, zegt Charlotte: "Het zeil is duidelijk omhoog geduwd, en niet naar beneden gescheurd. Dat wil zeggen dat de pony nog heeft geworsteld om eruit te geraken. Maar dat is niet gelukt, omdat het een stevig zeil is dat niet zou doorzakken als er iemand over loopt. We hebben daarin geïnvesteerd omdat er hier ook kleine kindjes rondlopen."

Zware klap
"Iedereen loopt hier nu verweesd rond", zegt moeder Liliane. "Ook omdat het mes dat we dan gevonden hebben niet van ons is. Dus wie weet wat de dader in gedachten had. Gelukkig zijn de twee andere pony's ongedeerd, maar toch is dit een zware klap."

De politie is ondertussen gestart met een onderzoek naar de feiten. Ook in Herzele zijn paardeneigenaars ongerust. Daar zijn langs een weide waar paarden staan twee grote messen gevonden.
Laatst bijgewerkt door Marjo op 16-07-19 21:57, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Waarschuwing toegevoegd

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Pony dood teruggevonden in zwembad in Zottegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 21:44

He jakkie. Wie doet nou zoiets, zieke geesten.

Christiene
Berichten: 7718
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 21:49

In het orginele link staat een schokkende foto van de dode pony in het zwembad. Voor je er op klikt.

Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 21:58

Christiene schreef:
In het orginele link staat een schokkende foto van de dode pony in het zwembad. Voor je er op klikt.

Goed dat je dit aangeeft. Ik heb het in het artikel er ook even bij gezet +:)+

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Pony dood teruggevonden in zwembad in Zottegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 22:02

Ziek! ;(

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Pony dood teruggevonden in zwembad in Zottegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 22:04

He bahbah dat is gewoon gestoord...

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Pony dood teruggevonden in zwembad in Zottegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 22:08

Wat mij vooral opvalt dat iedereen de meeste verhalen klakkeloos aan neemt als dierenmishandeling.Een draad die springt krult zich rond een paal.Om een pony in het zwembad te krijgen heb je best wel wat werk aan ,en niemand in het huis die wakker word van het kabaal rond het zwembad?

Christiene
Berichten: 7718
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 22:11

beatje schreef:
Wat mij vooral opvalt dat iedereen de meeste verhalen klakkeloos aan neemt als dierenmishandeling.Een draad die springt krult zich rond een paal.Om een pony in het zwembad te krijgen heb je best wel wat werk aan ,en niemand in het huis die wakker word van het kabaal rond het zwembad?

Ik heb inderdaad ook bedenkingen. Dan nog een triest ongeval dat het dier in het zwembad is beland.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 22:12

beatje schreef:
Wat mij vooral opvalt dat iedereen de meeste verhalen klakkeloos aan neemt als dierenmishandeling.Een draad die springt krult zich rond een paal.Om een pony in het zwembad te krijgen heb je best wel wat werk aan ,en niemand in het huis die wakker word van het kabaal rond het zwembad?

Ben ik helemaal mee eens, mogelijk voelt het fijner een ander de schuld te kunnen geven ipv accepteren dat het een piep piep piep ongeluk/pech is geweest.
Dit jaar is er volgens mij iig al 1 pony in een zwembad gevonden en ook daar was het zeil niet gescheurd.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 22:32

Ik had ook mijn bedenkingen, maar en een mes gevonden, en een bebloede stok en in een ander artikel dat ik las, was het zeil over het zwembad en lag de pony eronder, dus nadien klaarblijkelijk terug gelegd.
Vreemd verhaal is het wel.
Veel sterkte voor de eigenaars, either way is dit verschrikkelijk om zo je dier te verliezen...

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 22:34

Pff wat eng en naar zeg....
Dat draad om een paal heen springt kan nog. Maar een stok met bloed en een mes vinden brengt wel een heel andere wending....

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 22:43

Ik heb al zoveel verhalen gelezen over zwembaden en gestolen/mishandelde paarden dat uiteindelijk niet zo bleek te zijn dat ik ook bij dit verhaal denk: teveel bij elkaar gezocht.
Kan het? Ja, maar de kans dat het een naar ongeluk is geweest is omo groter.

xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 23:13

Hier een stuk met meer informatie: "VERDRONKEN PONY IS MEER DAN WAARSCHIJNLIJK HET WERK VAN ÉÉN OF MEERDERE DIERENBEULEN !!!!

Maandagochtend werd een van de drie pony's van Liliane Peeters, dood aangetroffen in het zwembad van haar woning te Zottegem.
Alle sporen wijzen op kwaad opzet.

De pony’s staan normaal gezien op een weide achter de tuin van haar woning, maar maandagochtend waren de pony's spoorloos.
Twee van de pony's stonden plots vooraan in de tuin de grazen, maar van de derde pony ‘Boy’ was geen spoor te vinden.
We waren maar kort aan het zoeken naar Boy, toen een vriend van mijn dochter een vreemde bult onder het elektrisch gesloten afdekzeil van het zwembad zag.
Toen we het zeil open deden en er onder keken lag Boy daar dood in het water.

Volgens ons heeft iemand hem in het zwembad gedreven of zelfs geduwd, zegt Liliane.
Later hebben we ook pas gemerkt dat de elektriciteit die op de hekken rond de weide staat, uitgezet was en dat een stuk draad was doorgeknipt.
We hebben in onze tuin ook een dikke tak gevonden waar duidelijk haar van onze pony’s op zat.
Waarschijnlijk werd die als stok gebruikt om de dieren op te jagen.

Dat de dader(s) enkel de bedoeling had de dieren uit hun weide te drijven gelooft Liliane echter niet.
De kast waarin het systeem staat om het automatische zeil van het zwembad te bedienen stond wagenwijd open.
De dader(s) heeft of hebben het zeil dus zeker open gedaan om onze pony er in te drijven en toen Boy in het water lag, het zeil weer terug dicht gedaan.

Boy heeft waarschijnlijk geprobeerd om nog uit het zwembad te klimmen maar doordat het zeer stevige afdekzeil terug gesloten was en niet te veel speling heeft, is hem dat helaas niet gelukt.
Verschrikkelijk als ik eraan denk wat een doodstrijd hij geleverd moet hebben.

Ik weet echt niet wie, en ik weet nog minder waarom ze Boy op zo’n gewelddadige manier om het leven hebben moeten brengen.
We hebben ook nog een groot mes op het terrein gevonden dat niet van ons is.
Nog een aanwijzing dat het hier om kwaad opzet handelt.

Liliane heeft de politie verwittigd en die nu een onderzoek is gestart.

Aan getuigen of mensen die iets opvallends hebben gehoord of gezien in de nacht van zondag op maandag maar ook maandag ochtend, wordt gevraagd om direct contact met de politie op te nemen.

In Herzele werd eerder ook al melding gemaakt van een gelijkaardig verhaal.

Daar zijn eigenaars van pony’s naar de politie gestapt omdat er op twee van hun weides waar ook paarden staan, messen gevonden werden."

Dit is echt geen onnozel ongeluk hoor.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 23:23

Jeetje wat naar zeg.
Ik hoop dat ze wel een camera op een weiland gericht hadden wat meer duidelijkheid kan geven en makkelijker maakt om de dader te achterhalen.

Edit, als je geld hebt voor zwembad en paarden aan huis, dan heb je toch ook wel geld voor een simpel wil camera die je op je wei kunt richten?

Voor rest heb ik veel vraag tekens.
Hoe vaak gebeurt het dat men zelf vergeet de elektrischteit weer aan te zetten van de afrastering? (mijn ervaring is heel vaak). Paarden zijn door draad gebroken en eentje heeft de pech dat die het zwembad in is gelopen en onder zeil is beland. Kan heel goed.
Laatst bijgewerkt door Blussem op 16-07-19 23:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Pony dood teruggevonden in zwembad in Zottegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 23:28

Normaal ben ik ook sceptisch mbt al die verhalen van een dierenbeul en zal merendeel door de dieren zelf zijn gebeurd.
Maar hoe kan een pony onder een zeil terechtkomen dat afgeschermd zit (kastje scheen open te staan)

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Pony dood teruggevonden in zwembad in Zottegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 23:32

Dat een paard/dier onder het zeil van het zwembad terecht komt gebeurt veel vaker. Vaak zit er wel een spleet aan de zijkant of aan einde van de zeil waar het paard tussendoor kan glijden. Dat het kastje openstond kan toeval zijn. Hoe vaak gebeurd het dat je zelf perongluk thuis keer een lamp aan laar staan?
Ook is het mens eigen om bij erg iets een ander de schuld te geven dan de hand in enigen boezem te steken of te accepteren dat het gewoon een ongeluk was.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 23:36

Inderdaad een raar verhaal. Waarschijnlijk ook moeilijk te achterhalen wat er is gebeurd. Wel weet ik dat dieren echt weleens dingen voor elkaar krijgen die je niet kan snappen hoe ze dat geflikt hebben.

Hoe dan ook de pony zal wel flink afgezien hebben.
Hopelijk vinden ze nog wat meer informatie.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 00:05

op facebook zag ik nog foto's van de messen die ze gevonden hadden

edit hoe dan ook het is verschrikkelijk voor de eigenaren :(

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Pony dood teruggevonden in zwembad in Zottegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 06:10

Vreselijk! Idd recent ook al een keer een Shet uit een zwembad gevist. Ik hoop voor de eigenaren dat er snel meer duidelijkheid is over wat er gebeurd is...

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Pony dood teruggevonden in zwembad in Zottegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 06:58

Wat een verschrikkelijk verhaal... Hoe dat het dan ook gebeurd is; arme pony :(:) Y;(

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Pony dood teruggevonden in zwembad in Zottegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 07:40

Dom van de dader om een mes te laten liggen. Ik hoop dat ze iets kunnen met vingerafdrukken. Verder een afschuwelijk verhaal. De doodsstrijd van het dier moet verschrikkelijk zijn geweest. Wij hebben tussen de buren en ons, die ook een zwembad hebben. Een planken omheining mét meerdere randen schrikdraad gemaakt. Het hek is van ijzer met een hangslot. Ik wilde echt zeker zijn dat de mogelijkheid dat onze pony's bij de buren geraken, minimaal is.

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 07:43

cobiie schreef:
beatje schreef:
Wat mij vooral opvalt dat iedereen de meeste verhalen klakkeloos aan neemt als dierenmishandeling.Een draad die springt krult zich rond een paal.Om een pony in het zwembad te krijgen heb je best wel wat werk aan ,en niemand in het huis die wakker word van het kabaal rond het zwembad?

Ben ik helemaal mee eens, mogelijk voelt het fijner een ander de schuld te kunnen geven ipv accepteren dat het een piep piep piep ongeluk/pech is geweest.
Dit jaar is er volgens mij iig al 1 pony in een zwembad gevonden en ook daar was het zeil niet gescheurd.



En ook in die situatie werd eerst geroepen dat die gestolen was. Toen ik al vroeg of er niks van water in de buurt kon zijn werden ze kwaad en zeiden beelden te hebben van een diefstal tot die later helaas toch dood gevonden werd.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Pony dood teruggevonden in zwembad in Zottegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 08:47

Wat een afschuwelijk verhaal..ik hoop ook dat ze vingerafdrukken oid vinden en de dader kunnen pakken want dit is echt ziek. Arm dier...

Ik denk dat de sporen die ze gevonden hebben toch duidelijk wijzen op opzet.

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 08:51

Het zal je maar overkomen. Vreselijk. Wat een gestoorde mensen lopen er toch rond, maar helaas wisten we dat al. Sterkte voor de mensen die het betreft. Het is toch wel je ergste nachtmerrie. Heb je het leuk voor elkaar. De paardjes om je heen, een leuk zwembad in de tuin goed afgeschermd en dan komen deze lui even de boel verpesten.

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Pony dood teruggevonden in zwembad in Zottegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 09:31

Vuile gore smerige ratten! Je zal ze toch.......... Dit uitschot die dit flikt opknopen aan de hoogste boom en uit laten drogen! -:(- -:(- -:(-