Pony dood teruggevonden in zwembad in Zottegem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 09:32

Een dier kan ook zelf tussen het zeil en het water zijn gevallen. Zij snappen niet dat ze er niet overheen kunnen lopen, en zodra ze er tussen glippen komen ze er zelf niet meer uit.

Bij mijn ex thuis is tijdens een vakantie ook een keer een geit tussen zeil en zwembad geglipt. De oppas was al een geit kwijt, maar echt nergens te vinden. Toen het warm genoeg was ging het zeil van het zwembad, en daar lag ze... %)

Een tijdje geleden was er een shetlander vermist, die later ook in een zwembad werd terug gevonden. Uit dat topic kun je ook opmaken dat er nog best regelmatig (wilde) dieren tussen glippen.

Het kan dus prima zijn dat er een stel idioten aan de gang is geweest hier, maar dat ze niet moedwillig dat dier hebben laten verdrinken in het zwembad.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Pony dood teruggevonden in zwembad in Zottegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 09:36

Hier zijn zo slim dat ze een hekwerk hebben om het Zwembad. Eigenlijk zouden ze dit wel mogen ve er plichten. Want Want zo zwembad is net een valkuil met zo gespannen zeil er over.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 11:06

Blussem schreef:
Hier zijn zo slim dat ze een hekwerk hebben om het Zwembad. Eigenlijk zouden ze dit wel mogen ve er plichten. Want Want zo zwembad is net een valkuil met zo gespannen zeil er over.

In Australie zie je dat veel, dat vind ik zo onaantrekkelijk en zo gevangenisachtig staan want ze zetten dat maar een paar meter van het zwembad af ipv rond de hele property.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 11:33

Als het geen ongeluk is, moeten de dader(s) toch wel erg goed op de hoogte geweest zijn van het doen en laten van die familie.
Lijkt mij dat dit niet op 5min gebeurd is en je loopt toch echt in de kijker in de tuin / aan het huis van die mensen.
In elk geval een lugubere ontdekking zoiets.

Rizette
Berichten: 4351
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Pony dood teruggevonden in zwembad in Zottegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 11:43

Paarden lopen over het dek en dat kan dat gewicht niet hebben en zo schieten ze er in en komen er onder. Is al zo vaak gebeurt op zoveel plekken. Dus dat zou ik eerder verwachten dan een paardenbeul. Mocht het een beul zijn is iedereen gewaarschuwd bij dezen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Pony dood teruggevonden in zwembad in Zottegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 12:03

Zo'n zeil op een zwembad is dan idd niet zo veilig, want ze zullen zo'n strakgetrokken zeil niet op dezelfde manier in kunnen schatten als dat het gewoon water is wat ze zien.

Christiene
Berichten: 7718
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 12:54

Blussem schreef:
Hier zijn zo slim dat ze een hekwerk hebben om het Zwembad. Eigenlijk zouden ze dit wel mogen ve er plichten. Want Want zo zwembad is net een valkuil met zo gespannen zeil er over.

Ook ivm met loslopende kinderen wel handig zo'n hek.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:51

Christiene schreef:
Blussem schreef:
Hier zijn zo slim dat ze een hekwerk hebben om het Zwembad. Eigenlijk zouden ze dit wel mogen ve er plichten. Want Want zo zwembad is net een valkuil met zo gespannen zeil er over.

Ook ivm met loslopende kinderen wel handig zo'n hek.


Maar als je geen kleine kinderen hebt, zou ik daar ook niet voor kiezen. :=

mikaatje

Berichten: 91
Geregistreerd: 23-05-06

Re: Pony dood teruggevonden in zwembad in Zottegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:10

Kan best zijn dat het iemand kwade befoelingen had maar het lijkt me inderdaad dat pony per ongeluk in het zwembad is gevallen.

Daarbij de pony wat in het zwembad ligt op de bovenste foto is zeker niet dezelfde als die op de onderste foto

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Pony dood teruggevonden in zwembad in Zottegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:16

Maar als ze een stok gevonden hebben met bloed en haar aan van de pony, de stroom die uitstaat en de kast van de regeling ivm het zeil openstond, kan dit toch geen 'ongeluk' zijn? Of ligt dat aan mij?

Desalniettemin een vreselijke gebeurtenis. Ook nog eens zo vlakbij voor mij.. := Je paarden zijn tegenwoordig dus zelf aan huis al niet meer veilig.

mikaatje

Berichten: 91
Geregistreerd: 23-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:20

Jackytje schreef:
Maar als ze een stok gevonden hebben met bloed en haar aan van de pony, de stroom die uitstaat en de kast van de regeling ivm het zeil openstond, kan dit toch geen 'ongeluk' zijn? Of ligt dat aan mij?

Desalniettemin een vreselijke gebeurtenis. Ook nog eens zo vlakbij voor mij.. := Je paarden zijn tegenwoordig dus zelf aan huis al niet meer veilig.



Pony kan daardoor in paniek in het zwembad zijn beland

Jolien87

Berichten: 17412
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 15:29

Ik heb dit topic in de loop van de dag met steigende verbazing gelezen.
Waarom moeten dit soort berichten toch altijd zo in twijfel getrokken worden? Kunnen we ons niet focussen op het feit dat het arme beestje is verdronken en het verhaal erachter loslaten?

Ik word zo moe van de eeuwige boktrecherche die wel even gaat achterhalen of het verhaal echt wel klopt.

Opzet of niet, voor de pony is de uiteindelijke afloop evengoed dramatisch te noemen.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 15:56

Jolien87 schreef:
Ik heb dit topic in de loop van de dag met steigende verbazing gelezen.
Waarom moeten dit soort berichten toch altijd zo in twijfel getrokken worden? Kunnen we ons niet focussen op het feit dat het arme beestje is verdronken en het verhaal erachter loslaten?

Ik word zo moe van de eeuwige boktrecherche die wel even gaat achterhalen of het verhaal echt wel klopt.

Opzet of niet, voor de pony is de uiteindelijke afloop evengoed dramatisch te noemen.


Voor de pony en de eigenaar wel. Maar op Bokt (en daar buiten) wordt alles direct onder het kopje "paardenmishandelaar" geschaard, terwijl dit in de meeste gevallen helemaal niet klopt.

Jolien87

Berichten: 17412
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:00

Behalve dan dat het niet aan bokkers is om te bepalen of het wel of niet waar zou zijn.
In dit geval mag je toch wel met zekerheid stellen dat er opzet in het spel was en ik snap heel goed dat mensen liever willen geloven dat iemand niet zo gek is om dit te doen maar in dit geval wijzen de sporen er toch wel degelijk op dat dit een bewuste actie is geweest en geen ongeluk. Ik snap dan ook niet waarom er zo ver wordt gegaan in het ontkrachten hiervan.

En welk naamplaatje er aan zo iemand wordt gehangen zal me een worst wezen, maar er wordt hier zelfs gesuggereerd dat het een ongeluk was zonder invloed van een kwaadwillend persoon. Sterker nog, opmerkingen in de trant van 'ze zullen toch wel geld zat hebben voor een camera' helpen helemaal niet.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:07

Jolien87 schreef:
Ik heb dit topic in de loop van de dag met steigende verbazing gelezen.
Waarom moeten dit soort berichten toch altijd zo in twijfel getrokken worden? Kunnen we ons niet focussen op het feit dat het arme beestje is verdronken en het verhaal erachter loslaten?

Ik word zo moe van de eeuwige boktrecherche die wel even gaat achterhalen of het verhaal echt wel klopt.

Opzet of niet, voor de pony is de uiteindelijke afloop evengoed dramatisch te noemen.

Daar ben ik het helemaal mee eens.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:23

Jolien87 schreef:
Behalve dan dat het niet aan bokkers is om te bepalen of het wel of niet waar zou zijn.
In dit geval mag je toch wel met zekerheid stellen dat er opzet in het spel was en ik snap heel goed dat mensen liever willen geloven dat iemand niet zo gek is om dit te doen maar in dit geval wijzen de sporen er toch wel degelijk op dat dit een bewuste actie is geweest en geen ongeluk. Ik snap dan ook niet waarom er zo ver wordt gegaan in het ontkrachten hiervan.

En welk naamplaatje er aan zo iemand wordt gehangen zal me een worst wezen, maar er wordt hier zelfs gesuggereerd dat het een ongeluk was zonder invloed van een kwaadwillend persoon. Sterker nog, opmerkingen in de trant van 'ze zullen toch wel geld zat hebben voor een camera' helpen helemaal niet.

Het maakt wel degelijk uit of er opzet of een ongeluk in het spel is.Als het opzet is dan maak je mensen in de omgeving ongerust.
Is het een ongeluk dan kunnen mensen er uit leren,beveilig u zwembad bv.
Verschillende keren per jaar verdrinken er paarden in water en dat is idd afschuwelijk.

xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:26

Bedankt Jolien, helemaal mee eens. Ik vraag me echt af wat bokkers altijd denken te winnen met dat gedrag. Ik zie het namelijk in alle mogelijke topics terugkomen. Persoonlijk vind ik het getuigen van erg weinig respect naar de ander toe, in dit geval naar de eigenaars van die pony.

Popstra
Berichten: 13735
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:40

beatje schreef:
Wat mij vooral opvalt dat iedereen de meeste verhalen klakkeloos aan neemt als dierenmishandeling.Een draad die springt krult zich rond een paal.Om een pony in het zwembad te krijgen heb je best wel wat werk aan ,en niemand in het huis die wakker word van het kabaal rond het zwembad?

Over dat draad dacht ik ook gelijk dat dit door de spanning van het losschieten om een paal krult.
Laatst was er ook een shetland pony vermist en verdronken terug gevonden in een zwembad onder het zeil dus ja het komt vaker voor. En wij vergeten het stroom ook wel eens terug aan te zetten als het om wat voor reden dan ook even er af moest....
Vreselijk vOor de eigenaren

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Pony dood teruggevonden in zwembad in Zottegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:48

Ik volg helemaal. Ja, kan ook een ongeluk zijn maar wees maar eens die eigenaar die zijn pony zo terugvindt. Dit wil je niet en wens je ook niemand toe. "Geld voor paarden aan huis maar niet voor een camera" - had die camera iets tegengehouden dan? Ben je vet mee om achteraf naar te kunnen kijken of om lekker te bekijken tijdens het wachten aan de kassa in de supermarkt. Die pony sukkelt er, al dan niet kwaadwillig, toch in en het enige wat je dan rijker bent is weten of het een ongeluk was of niet. Als je het geluk hebt om een persoon te herkennen op beeld, is het al niet zeker dat je dat beeld mag gebruiken als bewijsmateriaal maar je pony breng je er niet mee terug. Denk toch even na voor er zo een kwetsende taal gebruikt moet worden richting slachtoffers.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:50

Zou een opgejaagd paard in angst in een zwembad springen of er omheen gaan? Zo'n zeil maakt het denk ik wel gevaarlijker dan wanneer een paard eventueel gewoon in het water zou belanden. Vaak zijn particuliere zwembaden sowieso niet zo diep en soms is er nog een ondiep deel aan waar een paard zelf weer uit zou kunnen stappen.

Anoniem

Re: Pony dood teruggevonden in zwembad in Zottegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 17:29

Ik ben het beu om te horen dat kwaad opzet niet kan. Mijn schoonzus is politieagent en de paardenbeul bestaat wel degelijk. Het gaat om een dakloze die door gans Europa trekt en al in meerdere landen dieren mishandeld heeft. Ze hebben zijn naam, weten hoe hij eruit ziet, maar omdat hij steeds rondtrekt, kunnen ze hem niet vatten.

Daarnaast loopt er massa's tuig rond, die echt paarden haten (er zijn zelfs haatgroepen op fb) en er plezier in hebben om paarden op te jutten. Denk dat we allemaal al wel aan de hand hebben gehad dat iemand doelbewust probeert je paard te laten schrikken als je op buitenrit bent. Ik heb het in ieder geval al te vaak meegemaakt.

Popstra
Berichten: 13735
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Pony dood teruggevonden in zwembad in Zottegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 18:50

Er is niemand die hier zegt dat een ,,beul,, of kwade opzet niet in het spel was. Men duid er op dat je niet altijd maar moet denken of geloven dat iets een paard expres is aangedaan. Over de destijds vermiste shetlander die terug gevonden was in het zwembad onder het zeil gingen ook de meest wilde verhalen dat het gestolen zou zijn, geslacht en weet ik veel wat. Beest had gewoon enorme pech gehad al rond scheumende een zwembad in te wandelen!!
Soms gebeuren er gewoon heel onhandige dingen, en spijtig genoeg soms met hele slechte afloop.
En ja dat is heel erg sneu voor een eigenaar maar voor er nog niets zeker bewezen is kun je niemand de schuld geven.

Lisapablo

Berichten: 32
Geregistreerd: 26-05-19
Woonplaats: In het Zuiden van Nederland. :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 20:31

beatje schreef:
Wat mij vooral opvalt dat iedereen de meeste verhalen klakkeloos aan neemt als dierenmishandeling.Een draad die springt krult zich rond een paal.Om een pony in het zwembad te krijgen heb je best wel wat werk aan ,en niemand in het huis die wakker word van het kabaal rond het zwembad?


Mee eens, moet toch een hoop herrie hebben gegeven zou je zeggen.
Meent niet dat het niet ontzettend sneu is..

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 20:36

Jackytje schreef:
Maar als ze een stok gevonden hebben met bloed en haar aan van de pony, de stroom die uitstaat en de kast van de regeling ivm het zeil openstond, kan dit toch geen 'ongeluk' zijn? Of ligt dat aan mij?

Desalniettemin een vreselijke gebeurtenis. Ook nog eens zo vlakbij voor mij.. := Je paarden zijn tegenwoordig dus zelf aan huis al niet meer veilig.

Als je originele artikel lees dan was de stok met bloed eigenlijk een tak van een boom zonder bloed.
En dat men een keer vergeet het schrik apparaat aan te zetten overkomt iedereen wel eens waarbij best wel wat paarden zijn die dat door hebben en dan uitbreken.
Van dat kastje van zwembad kan toeval geweest zijn.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Pony dood teruggevonden in zwembad in Zottegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 20:39

"We hebben in onze tuin ook een dikke tak gevonden waar duidelijk haar van onze pony’s op zat.
Waarschijnlijk werd die als stok gebruikt om de dieren op te jagen."