[BLOG] Onzekerheid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blijdatikrij

Berichten: 252
Geregistreerd: 07-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 14:44

Katja schreef:
Dat de ene dag iets kunnen en de andere dag niet vind ik heel erg

Dat is ook echt rot. Niet meer kunnen vertrouwen op bijvoorbeeld je hoeveelheid energie, je geheugen of je uithoudingsvermogen vond ik ook erg vervelend en maakte mij onzeker.

Je lichaam heeft een heel groot zelfherstellend vermogen. Vertrouw daar maar op. Voldoende echte rustmomenten (prikkelarm) tussen je inspanningen door helpen daarbij. Het eerste jaar maak je de grootste stappen voorwaarts, maar daarna ook nog hoor al zijn ze niet direct merkbaar.

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 14:57

Katja schreef:
Oscar schreef:
Dat veulentje klinkt trouwens wel als fantastisch nieuws!
Dat is het ook. Ze is zo leuk!! <3

NAH heb ik inmiddels al veel over gelezen en ik herken veel maar wil daar nog niet 100% aan toegeven.
Mijn revalidatiearts ook niet trouwens dus ik mag eerst nog een nieuw rijtje onderzoeken en artsen doen voor ze aan een revalidatietraject willen beginnen.

Klinkt inderdaad als NAH. Ik herken ook zaken van twee mensen uit mijn kennissenkring die het ook is overkomen, door een andere oorzaak.
Maar zelfs al lijkt er niks meer te gebeuren, dan gebeurt er op de achtergrond vaak wel wat.
De ene kennis kampte 8 jaar lang met een heel moeilijk korte-termijn geheugen en de overdracht naar het lange termijn geheugen. Nogal vervelend als je controler bent en dat werk kon ze dus ook niet meer doen.
Maar na die 8 jaar merkte een verbetering. Onthouden koste minder moeite en langer onthouden lukte op een gegeven moment ook steeds beter. Melde ze me dit voorjaar dat ze weer een baan als controler had gekregen! Gezien haar aanloop via eenvoudigere baantjes in de financiƫle administratie gaat haar dat ook wel lukken.

Ik hoop van harte voor de andere kennis, die het ongeluk veel later kreeg, maar ook voor jou dat het uiteindelijk goed komt, ook al kost het dan misschien 10 jaar.

Je beschrijft het leesbaar en begrijpbaar en als het je helpt, ga er vooral mee door :j