Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Koos de Ronde wint marathon CHIO Aken

 
Profiel   

knhs
Aangespannen rijden

[ img ]
Koos de Ronde. Foto door Marjo

Vandaag stond bij het CHIO Aken de marathon voor de vierspanmenners op het programma. Koos de Ronde was in dit onderdeel overtuigend de beste. Teamgenoot IJsbrand Chardon maakte het succes van TeamNL compleet door als tweede te eindigen. In het landenklassement gaat Nederland ook overtuigend aan de leiding.

Koos de Ronde was vandaag oppermachtig in de zware marathon bij het CHIO Aken. De Ronde zette in maar liefst vijf van de acht hindernissen de snelste tijden neer en schreef dit onderdeel net als vorig jaar op zijn naam. IJsbrand Chardon eindigde knap op de tweede plaats. Bram Chardon moest helaas opgeven toen een van zijn voorpaarden ten val kwam bij het uitrijden van hindernis 2. Het paard bleek achteraf gelukkig ongedeerd. In het individuele klassement is IJsbrand Chardon opgeklommen naar de tweede plaats achter Boyd Exell. Koos de Ronde staat op slechts 0,35 van Ijsbrand op de derde plaats. In het landenklassement gaan de Oranjemenners onaantastbaar aan de leiding.

Drukkend weer
Het was vandaag drukkend warm weer in Aken, waar de hete zon werd afgewisseld met fikse regenbuien. Nadat de laatste deelnemer de finish passeerde brak er een enorme wolkbreuk los die werd vergezeld van flink onweer. Gelukkig waren alle paarden inmiddels veilig in hun boxen.
“Het was een zware marathon,” vertelt bondscoach Ad Aarts. “De menners waren vrij om te rijden en dat hebben ze ook gedaan. Van Bram was gewoon pech. Het paard viel en raakte in de knoop waardoor hij uitgespannen moest worden. Toen had het ook geen zin meer om verder te rijden.”

Niet zwaarder dan anders
Koos de Ronde was uiteraard zeer tevreden: “Het liep als een speer. Alleen in de waterhindernis ging het iets langzamer, ze keken een beetje naar de sproeiers en het water was vrij diep, maar de andere hindernissen ging top. Mijn span bleef steeds lopen, ik heb geen fouten gemaakt en ben echt dik tevreden. Het was de zwaarste marathon die we tot nu toe hebben gehad dit seizoen, maar hij was niet zwaarder dan andere jaren. Het is hier altijd pittig, maar dat mag ook wel. Aken is tenslotte de belangrijkste wedstrijd van het jaar.”

Diepe buiging
Ook IJsbrand Chardon was super blij met zijn paarden vandaag: “Ze blijven me verbazen. Ik vind het onvoorstelbaar dat Enrico die voor het eerst dit jaar meeloopt zo goed aanpakt. Ik maak een diepe buiging voor dit paard.” Chardon verreed zich even in de waterbak, maar werd desondanks tweede en staat nu dus nipt voor op Koos de Ronde. “Wat er met Bram gebeurde was natuurlijk een geweldige domper. Hij begon super met de tweede tijd op hindernis 1. Het liep goed, dus dat is het echt zonde dat dit gebeurde. Maar gelukkig gaat het goed met het paard en rijdt hij morgen waarschijnlijk gewoon de vaardigheid.”

Leider na de dressuur Boyd Exell werd derde in de marathon en staat net iets meer dan 2 balletjes voor op IJsbrand Chardon, die op zijn beurt weer op de hielen wordt gezeten door Koos de Ronde. Het wordt morgen dus een zeer spannende vaardigheid!

Kijk hier voor de uitslagen.



Laatst bijgewerkt door aniek1985 op 20-07-19 19:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Bericht aangepast

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-19 16:46 



 
Profiel   

Fantastisch resultaat en een fantastische actie foto!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-19 16:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen