Vraag het teamlid: Luceos

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Vraag het teamlid: Luceos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 11:40

* Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Dit is Luceos.


We hebben op het forum regelmatig de vraag voorbij zien komen "Wie is Luceos?", of "Wat is een Luceos?". Reden genoeg om de enige echte Luceos zelf aan de tand te voelen. Hieronder vertelt hij meer over zichzelf, zijn werkzaamheden en nog veel meer.

* Hoe lang ben je al teamlid?
Sinds Januari van dit jaar. Erg vers voor een rooie :D

* Wat is het leukst aan teamlid zijn?
Het allerleukste is dat in deze rol ik me mag storten op het vernieuwen van Bokt als community. De kracht van Bokt zit in haar gebruikers, om dat te versterken werken we hard toe naar een nieuw forum. Erg spannend allemaal, we vertellen er zo snel als mogelijk meer over.

* Wat is je grootste blunder?
Een tijd geleden was ik verantwoordelijk voor een belangrijke webwinkel. Deze webwinkel online te houden (met servers en dergelijke) was enorm omvangrijk en complex. In alle haast om eeuwigdurende storingen te verhelpen heb ik een keer een commando verkeerd uitgevoerd. Hierdoor was de webwinkel meer dan vier uur niet bereikbaar 8)7 .

* Kan je omschrijven hoe een dag als developer eruit ziet?
Bij Bokt werken we vooral vanuit huis. In de ochtend breng ik mijn kinderen (anderhalf en vier jaar oud) naar school en de opvang als we gezamenlijk het ontbijt verorberd hebben. Zo rond 9 ben ik dan op mijn werkplek op de zolder, daar staat onder het dakraam een mooi Ikea Gallant hoekbureau wat ik al jaren heb.

Allereerst bekijk ik dan het Bokt forum, met name de topics waarop ik geabonneerd ben (gelukkig zijn dat er nog niet zo veel :P ). Af en toe kijk ik dan ook naar Actieve onderwerpen en met name de uitgelichte ITP topics, want daar zitten vaak hele mooi foto's bij.

Daarna werk ik eigenlijk steevast, zonder me teveel te laten afleiden van chats, berichten en dergelijke door aan hetgeen vandaag op het programma staat. Tussen de middag ren ik naar beneden voor een boterham die ik buiten of achter de computer weg werk.

De kinderen worden meestal door mijn vrouw of ouders opgehaald en zo werk ik de dag af tot na vijven. In de avond rond ik soms nog wat dingen af.

* Ben je ook wel eens op Bokt als gewone gebruiker? Oftewel: is Bokt voor jou alleen "werk" of ook nog wel leuk tijdverdrijf?
Ondanks dat ik me nog niet veel laat zien, ben ik het wel van plan. Momenteel houd ik me nog even op de achtergrond omdat ik vooral wil beleven hoe de community zich gedraagt, zodat ik daar later bij het vernieuwde platform rekening mee kan houden. Als dierenvriend geniet ik wel enorm van de foto topics.


* Je doet werk voor een paardenforum. Wat is jouw relatie met paarden?

Geen. Mijn broer heeft ooit paard gereden, tot hij een schop op zijn knieschijf kreeg :')

* Heb je naast Bokt nog andere werkzaamheden?
Naast mijn werk bij Bokt lever ik voornamelijk freelance werk aan een select aantal klanten. Over de jaren ben ik hierin erg selectief geworden omdat ik het altijd naast een fulltime baan doe. Deze opdrachten geven me de kans meer expertise op te doen en buiten mijn comfortzone te stappen, zoals consultancy aan een marktleider consumententelefonie in Londen.

* Wat zijn je hobby's?
Afgezien van af en toe een gedicht of liedje verzinnen, ben ik een echte knalharde nerd =:) . Daarom dat ik in mijn vrije tijd mee werk aan open source software. Dit is ook één van de redenen dat Bart mij gevonden heeft. Zo ben ik actief voor:

* [Laravel Tenancy](https://laravel-tenancy.com/) , dit is mijn (software) kindje, hier werk ik vooral in mijn eentje al meer dan 5 jaar aan. Het is een stukje software waarmee je heel makkelijk Software as a Service (Saas) kan maken.
* [Flarum](https://flarum.org/) , is software om een forum van te maken. Ik ben al velen jaren in verschillende functies actief geweest voor Flarum, maar onlangs ben ik daar als derde in de leiding aangenomen.

* Wat zijn je plannen/dromen voor de toekomst?
Om van Bokt de meest aantrekkelijke community van Nederland te maken, visueel en technisch -:) .

* Wil je nog iets aan de Bokkers kwijt?
Ik sta echt te springen om te laten zien waar ik mee bezig ben. Nog even geduld :9k

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Vraag het teamlid: Luceos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:48

Leuk! +:)+

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Vraag het teamlid: Luceos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:04

Wij staan ook te springen om te zien waar jij mee bezig bent (geweest) :D
Leuk stukje is het geworden!!!

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Vraag het teamlid: Luceos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:45

Leuk, ik ben benieuwd!

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:47

Nieuwsgierig word ik hier wel van. Wanneer kunnen we het nieuwe verwachten?

Anoniem

Re: Vraag het teamlid: Luceos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 19:35

Whoehoe! *\o/*

Leuk stuk en hier nog iemand die echt onwijs benieuwd is naar je prachtige werk! Blij dat je een deel uitmaakt van het team! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 19:47

Leuk hoor, ik ben ook heel benieuwd. Een klein tipje van de sluier oplichten zou nog leuker zijn natuurlijk O:)

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Vraag het teamlid: Luceos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 20:31

Wat een leuk stuk Luceos :D

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Vraag het teamlid: Luceos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 20:39

Leuk hoor, om een gezicht achter de naam Luceos te zien.
Ben benieuwd naar de nieuwe opzet.

Luceos
Developer

Berichten: 508
Geregistreerd: 19-10-18
Woonplaats: Nijmegen

Re: Vraag het teamlid: Luceos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:30

Dank allemaal, ik had graag een tipje van de sluier willen lichten. Waarschijnlijk binnenkort :9