Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

EK Junioren: Ook in de kürfinale zilver voor Marten Luiten

 
Profiel   

knhs
Dressuur

[ img ]
Marten Luiten met Fynona. Foto: Aniek1985

De uit Winschoten afkomstige Marten Luiten sluit dit Europees kampioenschap voor Junioren af met drie zilveren medailles. De Junior scoorde met Ampère-dochter Fynona 77,99% in het afsluitende onderdeel en bleef daarmee minder dan een halve procent achter op de Duitse Jana Schrödter die met Der Erbe goed was voor het kürgoud.

“Drie keer zilver, daar droomde ik natuurlijk vooraf wel van, maar dat het op een EK dan ook nog zo goed lukt is natuurlijk ongelooflijk”, vertelt Luiten. “Ik vond het heel spannend. Het liep direct al heel erg goed. Alle onderdelen verliepen zonder grote fouten. In de kürmuziek zitten accenten bij de wissels, ik moet dan echt goed in het ritme zitten, anders is het niet mooi. Dat lukte nu helemaal. Na afloop van de kür had ik een heel goed gevoel. Als het al moest lukken, dan was het met deze proef, want het gevoel was echt heel erg goed”, vertelt de zeventienjarige ruiter die in september bedrijfskunde gaat studeren aan de Rijksuniversiteit Groningen.

Op naar de Young Riders
Het is voor Luiten het laatste jaar bij de Junioren. “Ik ben zeker van plan om door te gaan bij de Young Riders. In principe kent Fynona alle oefeningen. Ik moet zelf nog de ervaring krijgen om dat in een proef aan elkaar te rijden. Ik rijd haar voor Willeke Bos en ik ben ontzettend blij dat zij deze merrie aan mij ter beschikking stelt.”

Pem Verbeek net buiten top 10
Met Florencio-nazaat Fernando Torres kwam Pem Verbeek tot de elfde positie. De amazone uit Waalre bemachtigde 72,02%. Voor Annemijn Boogaard verliep het afsluitende onderdeel wat minder voorspoedig. Boogaard en Fullspeed TC (v. Ziësto) waren bezig met een sterk kampioenschap, maar in de kür werden zij uitgesloten vanwege de bloedregel.

Uitslag EK Junioren, finale Kür op Muziek
Goud Jana Schrödter (Dui) - Der Erbe, 78.440%
Zilver Marten Luiten - Fynona, 77.990%
Brons Valentina Pistner (Dui) - Flamboyant OLD, 77.685%
11. Pem Verbeek - Fernando Torres, 72.020%
Annemijn Boogaard- Fullspeed TC, uitgesl

Klik hier voor de volledige uitslag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-19 12:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen