Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

EK U25: Jeanine Nieuwenhuis klaart de gouden klus

 
Profiel   

knhs
Dressuur

[ img ]
Jeanine Nieuwenhuis met TC Athene. Foto door Marjo

Jeanine Nieuwenhuis heeft op het Europees kampioenschap voor Grand Prix-ruiters jonger dan 25 jaar de gouden kürmedaille binnengesleept. De 24-jarige amazone was in alle proeven onverslaanbaar en liet met 77,67% ook in de kür op muziek de hoogste punten noteren.

“Het was niet mijn beste proef van de week”, vertelt Nieuwenhuis, die twee gouden en een zilveren teammedaille mee terugneemt naar Zeeland. “In alle andere proeven zat geen misser, in de kür gingen de wissels om de twee in de mist. TC Athene stond er weer fantastisch aan en die kür is gewoon heel fijn om op te rijden.”

Veel zenuwen gehad deze week
“Van tevoren was ik heel gefocust. In het kampioenschap heb ik veel stress gehad van het wachten op de uitslagen. Na de individuele proef moest ik lang wachten totdat duidelijk was dat ik nog steeds bovenaan stond. Ik heb echt zenuwen gehad deze week.”
“Het was hier een mooi staaltje topsport. Het is hier bloedmooi in San Giovanni in Marignano, maar het is ook bloedheet. Het is de uitdaging om de paarden fit te houden en zelf ook fit te blijven, terwijl we in de brandende zon in vol tenue moeten presteren. Dat geeft het wel wat extra’s.”

Veel mogelijkheden
Met haar 24 jaar mag Jeanine nog een jaar meerijden in deze categorie. Ze is al een keer in de Grand Prix bij de senioren gestart, maar heeft nog geen idee wat het komende jaar gaat brengen. “Ik heb een planning tot dit EK gemaakt. We hebben het hier gevierd met taart. We gaan zo naar huis om het goed te vieren en dan krijgt TC Athene even vakantie en dan zien we wat we doen. We hebben veel mogelijkheden”, aldus het lid van het KNHS Talententeam.

Carlijn Huberts naar de negende plaats
Carlijn Hubers kwam in het afsluitende onderdeel aan de start met Watoeshi (v.Rousseau). De studente diergeneeskunde was goed voor 71,65% en dat leverde de negende positie op.

Denise Nekeman groet af
Winst en verlies liggen soms dicht bij elkaar in deze sport. Denise Nekeman was in de individuele proef nog goed voor de zilveren medaille, maar moest in deze kürfinale afgroeten omdat haar Boston STH (v.Johnson) zijn tong over het bit deed.

Uitslag EK U-25, finale Kür op Muziek
GOUD Jeanine Nieuwenhuis, TC Athene, 77.670%
ZILVER Bianca Nowag (Dui), Sir Hohenstein, 74.455%
BRONS Josefine Hoffmann (Den), Hoennerups Driver, 73.885%
9. Carlljn Huberts, Watoeshi, 71.655%
Denise Nekeman, Boston STH, opgave

Klik hier voor de volledige uitslag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-19 17:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen