Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO] Eventing Emmeloord

 
Profiel   

*Bokt.nl
Eventing
Foto's en tekst door Cynn

Afgelopen zaterdag was het weer tijd voor Eventing Emmeloord, die haar vijfde jubileum vierde! Samen met mijn vriend dook ik vroeg de auto in, want vanwege de warmte was ook de tijd van de cross vervroegd. Om 08:00 uur ging de eerste ruiter van start en rond 13:15 was de laatste ruiter alweer onderweg naar de finish. Ook wel eens fijn om dan op tijd thuis te zijn :D

Naast dat het evenement vervroegd was, werden er ook enkele hindernissen uit het parcours gehaald en waren er extra water- en verkoelingspunten aanwezig voor de paarden. Diverse activiteiten die op het hoofdterrein gehouden zouden worden, werden ook geschrapt voor het welzijn van de dieren (en mensen).

Op deze dag werd de CCI 2* en de CCI 3* verreden en deze werden opgesplitst in een short distance parcours en in een long distance parcours. Na het springen op de zondag, was dit de definitieve uitslag:

CCI 2*-S:
1. Belouga de Belheme – Solene REGNIER (FRA)
2. ACSI Curacao – Alice NABER-LOZEMAN (NED)
3. Nearly Perfect de la Brasserie – Renske KROEZE (NED)

CCI 2*-L:
1. Dansa – Joanne SPLIETHOF (NED)
2. Ganzepol’s Candy Boy – Amber VAN LAVIEREN (NED)
3. Cesandro 2 – Stephan DUBSKY (GER)

CCI 3*-S:
1. Inka van de Vrobiehoeve – Julia KRAJEWSKI (GER)
2. Equistros Siena Just Do It – Ingrid KLIMKE (GER)
3. Carlson B – Vanessa BÖLTING (GER)

CCI3*-L:
1. Burry Spirit – Jordy WILKEN (NED)
2. Gravin van Cantos – Maarten BOON (BEL)
3. Fascination – Peter T. FLARUP (DEN)

Hieronder de foto's van de zaterdag:

[ img ]
Stephan Hazeleger kwam aan start voor Nederland in de CCI 2*-S met zijn mooie bonte James Bond. Helaas liep het fout op hindernis 6 en moest de combinatie voortijdig het parcours verlaten.

[ img ]
Met mijn schoenen uit stond ik uiteindelijk tot halverwege mijn bovenbenen in het water, om mooie foto's te kunnen maken van hindernis 6. Ook voor Nederland, gaat hier Nick Ros met zijn Ottello Z mooi over de hindernis heen.

[ img ]
Met de paplepel ingegoten maar wat is het toch knap, Leida Naber die op haar viertiende met een big smile een CCI 2* cross aflegt met haar ACSI Zamzam. Haar moeder Alice was beretrots met het behaalde resultaat van haar dochter! Na het springen stond ze op een mooie 6e plaats.

[ img ]
Voor de ruiter Yingfeng Bao uit China liep het wat minder goed af op hindernis 6. Zijn paard Zoe Zingaro Z gleed door over de hindernis en hij viel van zijn paard. Waar het leek dat mijn vriend en ik het paard in het water konden vangen, besloot Zingaro dat de overkant er ook erg interessant uit zag en is naar de overkant gezwommen. Zowel paard als ruiter mankeerde niets!

[ img ]
Aangezien er een paard gevangen moest worden, werd de cross dan ook even stilgelegd en kon de Nederlander Olivia Pleysier met Timeless even pootje baden.

[ img ]
Met geconcentreerde blik sprint de Duitse Antonia Baumgart er met haar schimmel Lamango vandoor na hindernis 6 met gemak gesprongen te hebben.

[ img ]
Na een korte onderbreking wordt de dag van de cross vervolgt met de CCI 2*-L. Hier is de Engelse Lauren McLusky goed onderweg in het parcours met haar Hanson.

[ img ]
Voor Nederland kwam Dexter Biersteker tweemaal aan de start deze dag. Hier met Faraooq.

[ img ]
Ook Julia Krajewski uit Duitsland kon de warmte goed aan met haar Inka van de Vroebiehoeve in de CCI 3*-S.

[ img ]
Het Bavaria Eventing Team was ook vertegenwoordigd bij Eventing Emmeloord. Zonder de uien van de hindernis af te kegelen gaat hier Sanne de Jong met Hatary netjes het parcours rond.

[ img ]
Bij de start had Burry Spirit van Jordy Wilken er alweer zin in!

[ img ]
De Belgische amazone Clara Davoine gaat hier over de laatste waterhindernis uit het parcours met haar Unica van het Neerenbosch.

[ img ]
Vanuit de start gaat hier Florinoor Hoogland onderweg naar hindernis 1.

[ img ]
Alles ging goed met de Chinees Yingfeng Bao na zijn val in het water eerder op de dag, waardoor hij alsnog in de CCI 3*-L van start kon gaan met Teseo. Hier op weg naar de laatste paar hindernissen van het parcours.

[ img ]
Hier uit Denemarken, Peter T. Flarup met Fascination. Zij zijn op weg naar de allerlaatste hindernis en nog een sprint naar de finish!

Alle lof voor de organisatie dat zij zoveel maatregelen hebben getroffen i.v.m. de warmte en er zo goed voor paard, ruiter en bezoeker werd gezorgd. Het was een prachtige dag en wij hebben weer genoten van de sport! Al mag het van mij volgend jaar best wat minder warm zijn... :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 16:07 



 
Profiel   

Hele gave foto's Cynn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 10:33 



 
Profiel   

Mooi vastgelegd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 11:44 



 
Profiel   

Hele gave foto's.

Mooi om ook even de andere hindernissen te zien. En het zwemmende paard. Stond zelf bij een hindernis dus dan kreeg je niet veel mee haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 12:11 



 
Profiel   

Ik vind dit soort verslagen echt enorm leuk om te lezen! Dank!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 12:33 



 
Profiel   

Supermooie foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 13:01 



 
Profiel   

mooi Cynn!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 13:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen