CSI Ommen al tien jaar een begrip in de regio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14040
Geregistreerd: 20-04-16

CSI Ommen al tien jaar een begrip in de regio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-19 23:44

rtv oost
Springen
Ingezonden door JPitty

Het begon tien jaar geleden als een klein evenement, werd toen landelijk en het is inmiddels een gebeuren met 245 ruiters. Dindag is het CSI Ommen van start gegaan. Zondag is de grote finale, maar nu al zijn er de wat kleinere wedstrijden.

Het CSI Ommen wordt gezien als de opmaat naar de Europese kampioenschappen met een gemoedelijke sfeer, die zorgvuldig wordt bewaakt in de tien jaar dat het evenement nu bestaat. De familie Schuttert, en met name Hendrik Jan Schuttert, wilde tien jaar geleden naast de grote regionale evenementen zelf wat beginnen.

Hendrik Jan Schuttert is dan ook trots. "Ik had niet gedacht dat we hier nu zo zouden staan. Ik had als hobby paarden, en nu is het mijn beroep en leef ik ervan." Een bezoekster kijkt naar de bak waar jonge amazones hun rondjes draaien. "De maat is goed. Niet te groot, maar wel een belangrijk internationaal concours."

Thuiswedstrijd
Pim Mulder is de winnaar van vorig jaar en voor hem is het een thuiswedstrijd. Hij heeft hier zijn stal ondergebracht. Hij staat bij een vierjarige hengst, Kalmar. Het paard is onrustig en maakt een hoop kabaal. "Het is een dekhengst, en wat jong en onervaren. Hij wordt veel ingezet als dekhengst en dat merk je aan zijn gedrag. Hij moet nog leren wanneer hij moet dekken, en wanneer het om de sport gaat. Dan moet hij dus wat kalm aan doen. Komt wel!" zegt Pim Mulder.

Mulder draait nu in de bak achter de vip-tent wat rondjes met Kalmar, om hem te laten wennen aan de omgeving en de onrust eruit te krijgen. Of Mulder weer kans maakt om het CSI Ommen te winnen? Hijzelf weet het niet. "Ik was vorig jaar ook geen favoriet, maar toch heb ik gewonnen. Wie weet dit jaar weer."
Hendrik Jan Schuttert: "Pim is een geweldige ruiter met veel talent. We zullen het zien, maar zijn paard is wel onervaren."

Live te volgen op RTV Oost
Het hoogtepunt is zondag, dan staat de Grote Prijs op het programma. Bij RTV Oost volg je zondag 4 augustus vanaf 15.00 uur live de Grote Prijs. De wedstrijd is live te volgen op televisie, via Facebook en een livestream in de app en op de website.