Linda (29) doet voor zieke dochter mee aan Mongol Derby

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 16:55

"Deze Linda" noemt uiteraard haar goede doel als hoofdreden, maar daarnaast zijn er voor Linda ook veel andere redenen om de Mongol Derby te rijden. Voor zichzelf opkomen bijvoorbeeld, niet als een schaap achter de kudde aanlopen, maar zelf initiatief nemen. Daar zelf als persoon in groeien.
Dat komt in het artikel niet zo naar voor, maar eerder in de blogs die ze schreef en op haar Facebook pagina wel (en in persoonlijk contact). Ze had de Mongol Derby anders evengoed wel gedaan, alleen dan had ze er een ander doel aan gehangen.

Linda heeft er voor gekozen om de nadruk te leggen op het goede doel, dat is ook weer haar eigen keuze.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Linda (29) doet voor zieke dochter mee aan Mongol Derby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 23:13

Met 11.000,- kan je ook hele leuke dingen doen samen met je kind.
Ik vind echt bizar veel geld. Maar ja wie weet is ze wel gezegend met een top inkomen.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Linda (29) doet voor zieke dochter mee aan Mongol Derby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 23:23

Je kunt niet kijken in andermans budget :-)

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 23:34

_San87_ schreef:
Het klinkt zo raar, 11000 euro moeten betalen om de sponsorrit überhaupt te kunnen rijden.

Is de Alpe d'Hues fietsen ook zo duur?


Ja die is pittig duur! Je moet bijna €3000 meebrengen aan sponsorgeld. En ik als student met een kleine vriendengroep vond dat al veel geld en best lastig. Dus ookal is dat niks vergeleken met de derby aan kosten ook die alpe d’huzes fietsen is duur. Neemt niet weg dat ik beide evenementen erg gaaf vind! En beide volg.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Linda (29) doet voor zieke dochter mee aan Mongol Derby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 06:22

Dat laatste over Alpe d’Huzes is dus echt niet waar. Je moet 125,- inschrijfgeld betalen en er wordt van je verwacht dat je 2500,- aan geld werft. Maar het is geen verplichting ;) Dus als jij bij wijze van spreken 125,- betaalt en 100,- hebt geworven word je echt niet tegen gehouden bij de start. Althans dat was zo in 2017.

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:24

Een vriendin van mij rijdt ook mee. Al zo'n 9 maanden is ze aan het voorbereiden en trainen. Ze heeft deze maanden echt zo ongeveer geleefd als topsporter. Onderschat niet wat ervoor nodig is om hieraan mee te kunnen doen! Het is niet even een vakantie.
Ik vind het gaaf en volg haar op de voet. https://mongolderby2019.com/ en https://www.facebook.com/Esthers-Mongol ... 934116329/ (kijk vooral evenverder dan de eerste pagina. Bij video's en betichten is van alles te vinden.)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Linda (29) doet voor zieke dochter mee aan Mongol Derby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:51

Het is maar waar een ieder zich over op kan winden...

Go Linda!

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: Linda (29) doet voor zieke dochter mee aan Mongol Derby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:06

Ugh wat kan bokt toch weer overal een probleem van maken!

Super veel succes en plezier Linda!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:20

Blussem schreef:
Het gaat niet om het goede doel. Het is een manier om gratis mee te kunnen doen.

Blussem schreef:
Met 11.000,- kan je ook hele leuke dingen doen samen met je kind.
Ik vind echt bizar veel geld. Maar ja wie weet is ze wel gezegend met een top inkomen.

Eerst zal ze wel een gratis vakantie willen en nu dat niet bljkt te kloppen en het heel duur is om mee te doen moet ze dat geld eigenlijk weer aan iets anders besteden. Ook al heeft ze geen topinkomen, waar bemoei je je mee, joh, jij hebt er toch geen last van. Leven en laten leven.

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 11:44

Fitzroy schreef:
Dat laatste over Alpe d’Huzes is dus echt niet waar. Je moet 125,- inschrijfgeld betalen en er wordt van je verwacht dat je 2500,- aan geld werft. Maar het is geen verplichting ;) Dus als jij bij wijze van spreken 125,- betaalt en 100,- hebt geworven word je echt niet tegen gehouden bij de start. Althans dat was zo in 2017.


Er word wel verwacht dat je zoveel meebrengt. Ik ga er ook niet vanuit dat je geweigerd word maar was meer ook om aan te geven dat ook die evenementen duur zijn. Verder zullen we het topic niet verder met dit onderwerp bevuilen gaat tenslotte over de Derby. ;)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Linda (29) doet voor zieke dochter mee aan Mongol Derby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 13:03

Het koppelen van een goed doel snap ik ook niet. Als sponsor krijg je geen spannende film van de race. Bovendien is deze derby vrijwel alleen bekend onder paardengekken.
Ik hoop echter voor de deelnemers dat ze middels die sponsorgelden een deel van de exorbitante deelnamekosten vergoed krijgen.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 13:12

elnienjo schreef:
Het koppelen van een goed doel snap ik ook niet. Als sponsor krijg je geen spannende film van de race. Bovendien is deze derby vrijwel alleen bekend onder paardengekken.
Ik hoop echter voor de deelnemers dat ze middels die sponsorgelden een deel van de exorbitante deelnamekosten vergoed krijgen.


Waarom dat dan? Je kiest er toch zelf voor om de derby te rijden. Niemand verplicht het je.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 13:15

Whale schreef:
elnienjo schreef:
Het koppelen van een goed doel snap ik ook niet. Als sponsor krijg je geen spannende film van de race. Bovendien is deze derby vrijwel alleen bekend onder paardengekken.
Ik hoop echter voor de deelnemers dat ze middels die sponsorgelden een deel van de exorbitante deelnamekosten vergoed krijgen.


Waarom dat dan? Je kiest er toch zelf voor om de derby te rijden. Niemand verplicht het je.

Dat snap ik, maar ik vind het raar dat ze naast het enorme inschrijfgeld ook nog verplicht geld voor een goed doel moeten regelen. Het is al duur genoeg om alleen al deel te nemen zou ik denken. Met die inschrijfkosten zijn ze er nog niet, vliegtickets en nog wat zaken waren niet inbegrepen heb ik gelezen.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 13:17

elnienjo schreef:
Dat snap ik, maar ik vind het raar dat ze naast het enorme inschrijfgeld ook nog verplicht geld voor een goed doel moeten regelen. Het is al duur genoeg om alleen al deel te nemen zou ik denken. Met die inschrijfkosten zijn ze er nog niet, vliegtickets en nog wat zaken waren niet inbegrepen heb ik gelezen.


En daar kiezen ze toch ook zelf voor. En het zou een beetje raar zijn om nu ineens helft van het geld terug te geven wanneer de jaren hiervoor gewoon de volle mep is betaald door de deelnemers.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 13:24

Whale schreef:
elnienjo schreef:
Dat snap ik, maar ik vind het raar dat ze naast het enorme inschrijfgeld ook nog verplicht geld voor een goed doel moeten regelen. Het is al duur genoeg om alleen al deel te nemen zou ik denken. Met die inschrijfkosten zijn ze er nog niet, vliegtickets en nog wat zaken waren niet inbegrepen heb ik gelezen.


En daar kiezen ze toch ook zelf voor. En het zou een beetje raar zijn om nu ineens helft van het geld terug te geven wanneer de jaren hiervoor gewoon de volle mep is betaald door de deelnemers.

Dat snap ik, zou alleen het verplichte goede doel afschaffen.

rien10
Berichten: 14667
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 13:49

safina schreef:
rien10 schreef:
Het is vreselijk stoer om de Mongol derby te rijden.

Het is verschrikkelijk als je kind zwaar ziek is.

Maar ik krijg jeuk als dit soort dingen aan elkaar geplakt worden. “ik beklim de Kilimanjaro voor mijn moeder.” Nee, je beklimt die berg omdat je het leuk vind. En je moeder is ziek. Dat zijn twee verschillende zaken.


Dan mag jij straks aan een goed doel doneren omdat ik van mijn werk naar huis fiets, oké? Ik garandeer je: ik vind er geen bal aan. En het regent nog ook. :D


Mooi. Doe ik. En hoe harder het regent, hoe meer ik doneer OK? Geef ff de datum door, dan kijk ik op buienradar hoe hard het regent. Ik doneer aan het longfonds.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Linda (29) doet voor zieke dochter mee aan Mongol Derby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:16

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:19

rien10 schreef:
safina schreef:
Dan mag jij straks aan een goed doel doneren omdat ik van mijn werk naar huis fiets, oké? Ik garandeer je: ik vind er geen bal aan. En het regent nog ook. :D


Mooi. Doe ik. En hoe harder het regent, hoe meer ik doneer OK? Geef ff de datum door, dan kijk ik op buienradar hoe hard het regent. Ik doneer aan het longfonds.


Oké. Mooi doel.
Wil je anders dat ik een insta-account bij hou? Of toch liever een blog over hoe erg het regent enzo?
:D