Aderlating voor TeamNL: Harrie Smolders niet naar EK

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14047
Geregistreerd: 20-04-16

Aderlating voor TeamNL: Harrie Smolders niet naar EK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 10:58

knhs
Springen

Afbeelding
Harrie Smolders met Don VHP Z N.O.P. Foto door aniek1985

Harrie Smolders zal met zijn toppaard Don VHP Z N.O.P. niet in actie komen voor TeamNL tijdens het EK voor de springruiters in Rotterdam. Deze Longines FEI European Championships worden van 19 tot en met 25 augustus verreden. Het wegvallen van deze topcombinatie mag gerust een aderlating voor het Nederlandse team genoemd worden.

Bondscoach Rob Ehrens is duidelijk: “Harrie krijgt Don VHP Z N.O.P. niet op tijd in de juiste vorm die nodig is voor een kampioenschap. Dat is super vervelend, maar dan zit er niet anders op dan door te schakelen. De combinatie kwam om die reden al niet aan de start tijdens het CHIO van Geesteren. Tijdens het concours in Falsterbo was er al wel een goed gevoel, maar Harrie was nog niet zeker daarom is hij ook nog naar Berlijn gegaan. Daar bleek de vorm niet voldoende en we hebben besloten om Don niet mee te nemen naar Rotterdam. Voor een EK, zeker in eigen land, moet je in de flow zitten, anders dan werkt het niet. Het is enorm jammer, maar een onderdeel van de sport. Doron Kuipers schuift nu door naar het team en Bart Bles met Israel van de Dennehoeve worden reserve.”

Programma Springen EK Rotterdam 2019:

Maandag 19 augustus:
14.00 uur Veterinaire keuring
18.00 uur Officiële opening

Dinsdag 20 augustus:
17.00 uur officiële training

Woensdag 21 augustus
14.00 uur eerste onderdeel EK Springen, direct op tijd

Donderdag 22 augustus
10.00 uur, eerste manche landenwedstrijd

vrijdag 23 augustus
15.00 uur, tweede manche landenwedstrijd en medailleceremonie teams

Zondag 25 augustus
Vanaf 13.00 uur individuele finale over twee manches en medailleceremonie
Sluitingsceremonie

Het springruiterteam voor het EK Rotterdam 2019 bestaat nu uit:
Marc Houtzager – Sterrehof’s Calimero
Maikel van der Vleuten – Dana Blue
Frank Schuttert – Lyonel D
Doron Kuipers – Charley
Reserve: Bart Bles – Israel van de Dennehoeve

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 12:05

Bleh ik was er al bang voor gezien de weigering weer in Berlijn.

En geen Harrie Smolders, en geen Nicola Philippaerts. Ik baal heel erg. :(

Anoniem

Re: Aderlating voor TeamNL: Harrie Smolders niet naar EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 12:29

Ik heb het even gemist, maar was hij uit de running of komt hij gewoon uit een rust periode? Vervelend iig!

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 12:40

Relaxed schreef:
Ik heb het even gemist, maar was hij uit de running of komt hij gewoon uit een rust periode? Vervelend iig!


Don heeft rust gekregen na vorig seizoen en ivm dekdienst.

Daarna opgepakt, maar niet de vorm gekregen die zo normaal hebben.

Toen 1x geweigerd op 5 * en dus weer terug na 2 en 3*.

In falsterbo weer 5* en helaas vorige week in berlijn weer een weigering.

Anoniem

Re: Aderlating voor TeamNL: Harrie Smolders niet naar EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 13:12

Ah dat is balen :n

Oehlala
Berichten: 4307
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Aderlating voor TeamNL: Harrie Smolders niet naar EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:03

Dat is ook wel vrij ongebruikelijk voor don. Die heb ik eigenlijk nog nooit zien stoppen.
Philippaerts was nog niet definitief geselecteerd voor het team, jammer maar helaas. Denk ook niet dat hij het tot het team had geschopt. De Belgen hebben op het moment een heel aantal combinaties die het top doen en ik hoop en gun het ze zeer van harte dat ze dit jaar een mooie medaille gaan halen op het kampioenschap en dan ook naar de olympische spelen kunnen.

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:18

NenaC schreef:
Dat is ook wel vrij ongebruikelijk voor don. Die heb ik eigenlijk nog nooit zien stoppen.
Philippaerts was nog niet definitief geselecteerd voor het team, jammer maar helaas. Denk ook niet dat hij het tot het team had geschopt. De Belgen hebben op het moment een heel aantal combinaties die het top doen en ik hoop en gun het ze zeer van harte dat ze dit jaar een mooie medaille gaan halen op het kampioenschap en dan ook naar de olympische spelen kunnen.


Ja belgie zou op dit moment zelfs 2 topteams kunnen leveren. Ik hoop echt dat ze zich kunnen kwalificeren voor de OS.