Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Selectie EK Endurance senioren bekendgemaakt

 
Profiel   

knhs
Endurance

[ img ]
Marijke Visser. Foto: FEI / Arnd Bronkhorst / Pool Pic\Livepic\

Voor het komende Europees Kampioenschap Endurance heeft bondscoach Emile Docquier de namen van de vijf geselecteerden bekendgemaakt. Het EK is op 17 augustus in Euston Park, Groot-Brittannië. De top drie van het onlangs in Ermelo gehouden NK mag naar Engeland afreizen, aangevoerd door kampioene Marijke Visser die in 2015 zilver won op het EK.

Het Europees Kampioenschap Endurance voor senioren gaat op 17 augustus over een afstand van 160 kilometer. Honderd mijl in dit geval, omdat het EK in Groot Brittannië plaats vindt. De Nederlandse top gaat voor een goede klassering, individueel en in het landenklassement.
De afgelopen jaren hebben de Nederlandse Endurance-ruiters goed gepresteerd op internationale kampioenschappen. Op het EK in 2015 veroverden ze brons met het team en ook in 2016 behaalde het team een bronzen medaille op het WK in Samorin. Vorig jaar lag Nederland in de teamwedstrijd op het WK in Amerika op de derde plaats op het moment dat de wedstrijd vanwege de weersomstandigheden werd gestaakt.

Ook individueel spreken de resultaten. In 2015 veroverde Marijke Visser zilver op het Europees Kampioenschap in Samorin. Een jaar eerder behaalde ze met het zilver een topklassering bij het WK in Caen. In mei veroverde Visser de Nederlandse titel in Ermelo, op het terrein waar in 2021 het EK senioren en het WK voor Junioren & Young Riders wordt verreden. Ook van haar collega’s zijn de prestaties dit jaar goed. Daarom reist bondscoach Emile Docquier in augustus met vertrouwen Het Kanaal over op weg naar het EK.

De vijf geselecteerde amazones voor het Europees Kampioenschap senioren, 17 augustus
Nant Baten - SHV Silver Nahlu
Esther Groen - Watt du Colombier
Donna Oudshoorn - Valkan v/d Elzahoeve
Leonie Schoonderwoert - Meneer Prince
Marijke Visser - Castlebar Gameboy of Rouchka de Luc
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 12:47 



 
Profiel   

Ik mis geloof ik een paar bekende namen, maar ik zal alsnog hard meeduimen voor het Nederlandse team! Ik woon ook het EK bij, maar dan om een Zweedse combinatie te groomen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 16:56 



 
Profiel   

Mike heeft op oa Valkan van Donna getraind voor de Mongol Derby. Zo leuk dat Donna en Valkan nu naar het EK gaan :D +:)+

Wel wat jammer dat het ongeveer gelijktijdig valt :\ Nu is het voor ons wat lastiger te volgen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 22:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen