[Blog] Dressuur-selectie rijden in België

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spat

Berichten: 155
Geregistreerd: 24-01-15
Woonplaats: België

Re: [Blog] Dressuur-selectie rijden in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 11:03

Dankjewel Ayasha voor je uitleg! Je laat me toch wel nadenken over de training van mijn jonge paard :).

Berryz, ik begrijp ook echt niets meer van de niveaus en inrijproeven en de licenties... Het houdt me een beetje tegen om officieel te gaan starten moet ik zeggen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 21:31

Hoe was het IPK Ayasha? Niet weggesmolten van de warmte?

Wij sturen enkel leden met minimaal L1 niveau en/of jurycursus. Een aantal van hen zijn ook VLP-jury. We krijgen graag goeie beoordelingen dus proberen wij dat ook te leveren als wij een oproep krijgen. De opleidingen binnen LRV die ik gevolgd heb werden gegeven door Kees op 't Hoog en Adriaan Simoens.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-19 22:52

Wij zijn nog aan het rijden (nog een dik half uur) dus nu even heel kort. Erg bewogen IPK gehad maar ook een erg mooi eigenlijk.

Voor mij persoonlijk waren het niet de proeven die ik gehoopt had te kunnen rijden. Op zich nette proeven maar door omstandigheden heel braaf (voorzichtig) en dan kom je op het IPK niet ver. Wel leuk complimentje over Sam en bij alle jury’s minstens één 8 kunnen rijden.

Limburg neemt als ploeg het goud mee naar huis (Mijn team dus) en individueel 2e en 3e
Hrov (oost Vlaanderen tweede) en Vor als ploeg 3e (Antwerpen )

Lien (Vor individueel) zoals verwacht en verdient Vlaams kampioen individueel!

Het was een hele lange dag na een erg korte nacht. En veel file (5 uur gereden op een rit van 2 uur.) We zijn zelf tot daar gereden en dan nog eens 80km enkel terug (160 dus in totaal ook met file :x ) om een teamgenoot uit de brand te helpen door haar paard te gaan halen. Die hadden op de autostraat twee banden plat van de trailer. Dus ze zijn over de pechstrook tot de eerst volgende parking gereden want wij hebben een zijlader dus aan de autostraat over laden is gewoon geen optie, waar we hun paard op onze camion gezet hebben zodat de lege trailer met reserve wielen tot de manege kon. Paard was 752kg (gewogen) dus dat leek ons veiliger dan op ‘thuis komerkes’ op de trailer.

Was uiteindelijk 1 uur eer we in bed lagen en om 8 ging de wekker alweer. En ik heb door hersenletsel echt meer nodig dan 7 uur.

Erg warm, paarden konden goed gekoeld worden en dat gebeurde ook. Maar als mijn team een indicatie is vergaten de ruiters zichzelf wel. Dus denk dat er morgen wel wat hoofdpijntjes gaan zijn door uitdroging/zonnesteek.

Dadelijk eerst Sam nog na verzorgen en douchen...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 23:26

Wees je wat zuinig op jezelf :(:)
Toch goed resultaat voor het team! Proficiat!

Start jij nu niv. 1 of 2? Ben dat even kwijt. Hoe mooi ik jasjes ook vind, ik hoop stiekem dat wij morgen zomeruniform hebben. Met deze hitte zou ik na 5min instappen er al naast liggen van flauwte. Petje af dus.

Stral

Berichten: 2545
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [Blog] Dressuur-selectie rijden in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 23:41

Welke proeven zijn er morgen dan eigenlijk nog. Pony’s? Was het goed geregeld verder? WVUR slecht dan?

Vervelend dat je niet kon rijden zoals je wou maar hè je hebt je team geholpen dus die medaille is mee verdiend hè!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-19 01:25

Zo, eindelijk in bed. Een van mijn teamgenoten haar merrie hapte toen ik haar hielp met zadelen even venijnig in mijn schouder... Was echt een ‘doettie-anders-nooit’ momentje want het is echt een heel lief, netjes opgevoed paard. (Waardoor ik dus ook niet 100% oplettend was.) maar ze pakte toevallig precies een spier vast. Dus ondanks dat ze echt niet door beet nu wel last. _O- gewoon een heel ongelukkige plek.

Net ook even een flinke flauwte gehad (benauwd, duizelig.) en mijn kuit doet (naast de verwachtte pijntjes.) ook pijn. _O- (Waar de breuk zat.) Maar die wrong al voor de tweede proef. Ik zei het daarnet al ‘morgen van het bed naar de zetel en niet verder.’
Zal niet 100% op gaan want de paarden moeten verzorgd worden maar meer dan verzorgen zal niet gebeuren. _O- en aan hoe mijn keel voelt zal er ook niet veel geluid uit komen. _O-
Maar oh man wat hebben we plezier gehad binnen het team! :D

Ik start niveau 2 Varekaj. Ik moet zelf nog de filmpjes kijken. Eerste proef voelde opzich wel oké. Kleine dingetjes. Maar iedereen zei meteen dat het een proef was om dik mee te scoren. Maar dat bleef dus uit.

Tweede proef vond ik hem met inrijden veel fijner en de eerste diagonaal in middendraf kreeg hij het ineens op zijn heupen en mocht ik nog nipt contact houden vanvoor maar niks meer. En moest héél voorzichtig zijn met mijn hulpen en dan moet je beslissen; risico nemen of op safe rijden. Risico nemen kan goed uit draaien maar met Sam kan ik dan ook bij af zijn. Op safe rijden zou me een plek ergens in de middenmoot op leveren maar ook vertrouwen voor Sam. Dus was de keuze snel gemaakt en ben voor het ‘leermoment’ gegaan en op safe gereden. Dat leek me de eerlijke keuze naar Sam toe. Morgen even voelen of hij misschien een scherp randje op een tand heeft want hij heeft altijd een heel delicate aanleuning omdat alles in de samenwerking met Sam gewoon delicaat is maar de reactie in de middendraf vandaag was heel atypisch.

Nu kregen meer ruiters in de 20x60 ring onaangename verrassingen geserveerd van hun partners. (De meerderheid van wat ik gezien heb.) Enfin. Zie het morgen misschien wel.

Vandaag hebben we hem niet meer lastig gevallen met nog voelen in de mond. Hij krijgt nu sowieso tot volgend weekend rust. Misschien zie ik morgen op de filmpjes ook wel wat hem dwars zat. Maar iets triggerde hem. Zaten ook hele mooie stukken in de proef maar kon er gewoon niet echt aan rijden en Sam is een fantastisch dier maar heeft van nature weinig afdruk en schwung (vlak en hard is meer zijn ding.) dus als ik dan niet echt er aan kan rijden, ongeacht de reden, wordt het voor ons gewoon moeilijk punten rijden. :)

Twee keer iets meer dan 66% gemiddeld gereden al gaf 1 van de drie jury’s ons consequent 68%.
Met 3’en waar die verdient waren maar ook 8’en voor het goede. Dat heb ik dan liever dan 6 en 7 want dan weet je nog niks.

Verder ben ik natuurlijk door mijn slaap heen (of te moe om te slapen. _O- )

Organisatie zelf was top. Water werd per ton gebracht. Na problemen vorig jaar was voor Sam een prikkel-arme stal voorzien. Stevige stallen en nacht-wakers. Pistes lagen fantastisch, veel ruimte en uitstappen kon in een aparte bak en dat werd ook gehandhaafd dus inrijden verliep eigenlijk super. Het enige wat ik kan zeggen is.... nul natura prijzen. Misschien heeft de WVUR ons verwend drie jaar geleden maar HGVBB had ook wel iets. Niet veel maar iets. Nu was er gewoon niks... :? Niet eens een drankje. (HGVBB heeft een rondje gegeven ook nog vorig jaar.)

WVUR kregen we het niet gedragen in 2017. Nu niet eens een aandenken.

Ik dénk dat WVUR 4e stond en HGVBB 5e maar ik ben niet 100% zeker. Thans na de voormiddag stond HGVBB op 1, WVUR op 2 en KR op 3.

Namiddag is alles veranderd. :=

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 06:34

Ow dat is inderdaad niet echt een gewoonte dat je niks krijgt qua prijzen. Zelfs geen flesje wijn of zak snoepjes? Da's wel zonde. Ok, winnen is het leukste maar er iets tastbaar aan overhouden toch ook. Al ga je deze dan helemaal niet meer vergeten :P

Weet je wie je had als jury?

Voor mij maken punten niet uit. Als er maar commentaar bij staat. Wanneer ik zelf jureer probeer ik ook positief neer te schrijven, het moet niet alleen maar slecht zijn. Ik verantwoord graag wat ik quoteer zodat de ruiter er ook wat aan heeft.
Al zijn er soms geen woorden voor en dekt het punt alleen ook niet de lading...
Wel fijn dat men precies wel weer vaker ook hoge cijfers durft geven ipv terughoudend te zijn!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-19 11:07

Leyman. Croonen en Cockx waren onze jury’s. Het jumpingteam heeft ook gewonnen. :D

BritHittepit

Berichten: 2544
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 11:16

Ze hebben het toch weer geflikt! Kr kampioen!!! Ondanks de stress en toch wel tegenslag van de teamgenoot was het een leuke wedstrijd! Ook als groom was het genieten!!! Zoveel emoties in 1 dag en dan toch nog met de beker gaan lopen! Toppersssssss!

Ookal was ik niet als ruiter aanwezig ben ik super trots op onze club!!! En ik ben stiekem ook trots dat ik mezelf (voor mijn eerste wedstrijd seizoen) lid mag noemen van de KR!

Het was inderdaad wel heel vermoeiend, ook wij lagen pas om half 1 in bed met de wekker om 5u30... maar we hebben het overleefd en vooral GENOTEN!!!

Blijven knalleuh!!!

En Lien, ik ben zoooooooo jaloers op jou paard! Jullie zijn zo’n mooie combinatie maar zoals je zegt, jullie werken er superhard voor en hebben het inderdaad verdiend om de individuele beker mee naar huis te nemen!

Stral

Berichten: 2545
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [Blog] Dressuur-selectie rijden in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 11:24

Nu ben ik benieuwd naar beeldmateriaal van Lien :D weet niet eens welke ruiters er meededen van ons individueel haha

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-19 14:36

Ik zal je de namen even PB'en Stral, met oog op privacy is dat voor de ruiters zelf misschien fijner. Lien noem ik bij naam omdat ze hier zelf ook gereageerd heeft. :D

Kay_Kim: Ik zei het al he... Het IPK doet wat met de ruiters. Ruiters die normaal foutloze proeven zonder stress afleggen, maken op het IPK fouten die ze nog nooit gemaakt hebben. Rustige ruiters hun zenuwen staan strak (zoals de mijne ook.) en ruiters die altijd nuchter relativeren komen huilend de proeven uit omdat ze het niet goed genoeg vonden zelfs als de fouten miniem zijn.

Maar we werken er een heel jaar voor, we trainen er naar toe. We bemachtigen één van die 4 plekken per niveau en zeker als je als team ruiter rijdt, leg je jezelf een "druk" op. Want jouw resultaat is niet enkel jóuw resultaat. Het is ook het resultaat voor het team.
Dat speelt bij mij iig heel erg mee. Ik kon janken na mijn proeven (het is een klein wonder dat dat niet gebeurt is.) omdat ik wist dat er zoveel meer in had gezeten. Ik wéét dat Sam en ik zoveel beter kunnen maar zaterdag zat het er niet in. En dat is onze sport. We werken met levende wezens. Maar het is gewoon dik balen als dat dipje dan net op die wedstrijd valt... Op een gewone wedstrijd zou ik gezegd hebben "Het is niet anders, ik werk met wat ik krijg" maar op het IPK kon ik daar zo nuchter niet mee om gaan. :o En ik baal dan van mezelf, dat ik het niet opgelost krijg.
Maar ben super trots op Sam. Gewoon weer verder werken. Ik zie op de filmpjes eigenlijk niet echt wat onze score nu zo gedrukt heeft, tov vorig jaar loopt hij 10 keer beter zelfs met de probleempjes. Maar Sambal is gesoigneerd als een kampioen en staat al heerlijk thuis te vreten dus hij ligt er niet wakker van. :+:
Maar ja.. Het IPK is een héél andere wedstrijd kwa sfeer.

En dat ze die scores ook afriepen en die tussenstanden. :oo Toen ik dat hoorde kreeg ik helemaal stress. _O- Heb toen zelfs nog tegen Rudy gezegd "Ik ga naar huis." _O- MAar de vader van een teamgenoot zei na mijn 1e proef ook "als dat geen 70% is dan ga ik naar huis." en we zijn allebei gebleven dus. :)) :)) Maar goed, om dus maar weer te geven dat het IPK zowel met de ruiters als met hun aanhang echt wel wat doet.


Oh en Lienbono: wij vonden de jack met dat rode trui'tje wel helemaal te gek! :+:

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: [Blog] Dressuur-selectie rijden in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 15:13

Wij moesten een tandje bij steken. Dat heeft Viva letterlijk genomen :P

BritHittepit

Berichten: 2544
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 16:32

Ayasha schreef:
Ik zal je de namen even PB'en Stral, met oog op privacy is dat voor de ruiters zelf misschien fijner. Lien noem ik bij naam omdat ze hier zelf ook gereageerd heeft. :D

Kay_Kim: Ik zei het al he... Het IPK doet wat met de ruiters. Ruiters die normaal foutloze proeven zonder stress afleggen, maken op het IPK fouten die ze nog nooit gemaakt hebben. Rustige ruiters hun zenuwen staan strak (zoals de mijne ook.) en ruiters die altijd nuchter relativeren komen huilend de proeven uit omdat ze het niet goed genoeg vonden zelfs als de fouten miniem zijn.

Maar we werken er een heel jaar voor, we trainen er naar toe. We bemachtigen één van die 4 plekken per niveau en zeker als je als team ruiter rijdt, leg je jezelf een "druk" op. Want jouw resultaat is niet enkel jóuw resultaat. Het is ook het resultaat voor het team.
Dat speelt bij mij iig heel erg mee. Ik kon janken na mijn proeven (het is een klein wonder dat dat niet gebeurt is.) omdat ik wist dat er zoveel meer in had gezeten. Ik wéét dat Sam en ik zoveel beter kunnen maar zaterdag zat het er niet in. En dat is onze sport. We werken met levende wezens. Maar het is gewoon dik balen als dat dipje dan net op die wedstrijd valt... Op een gewone wedstrijd zou ik gezegd hebben "Het is niet anders, ik werk met wat ik krijg" maar op het IPK kon ik daar zo nuchter niet mee om gaan. :o En ik baal dan van mezelf, dat ik het niet opgelost krijg.
Maar ben super trots op Sam. Gewoon weer verder werken. Ik zie op de filmpjes eigenlijk niet echt wat onze score nu zo gedrukt heeft, tov vorig jaar loopt hij 10 keer beter zelfs met de probleempjes. Maar Sambal is gesoigneerd als een kampioen en staat al heerlijk thuis te vreten dus hij ligt er niet wakker van. :+:
Maar ja.. Het IPK is een héél andere wedstrijd kwa sfeer.

En dat ze die scores ook afriepen en die tussenstanden. :oo Toen ik dat hoorde kreeg ik helemaal stress. _O- Heb toen zelfs nog tegen Rudy gezegd "Ik ga naar huis." _O- MAar de vader van een teamgenoot zei na mijn 1e proef ook "als dat geen 70% is dan ga ik naar huis." en we zijn allebei gebleven dus. :)) :)) Maar goed, om dus maar weer te geven dat het IPK zowel met de ruiters als met hun aanhang echt wel wat doet.


Oh en Lienbono: wij vonden de jack met dat rode trui'tje wel helemaal te gek! :+:


Jou eerste proef was ook heel goed vond ik! Ik heb die druk inderdaad gemerkt bij elke ruiter!

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: [Blog] Dressuur-selectie rijden in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 16:35

Proficiat Ayasha!! In ieder geval een verdienste van jou dat hij zich zo netjes gedraagt :D dat is zeker

Stral

Berichten: 2545
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [Blog] Dressuur-selectie rijden in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 17:32

Sowieso al een verdienste dat je telkens in het team zit zeker :)

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: [Blog] Dressuur-selectie rijden in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:16

Thanks voor de felicitaties! Ben gelukkig rustig kunnen blijven. Beetje jammer dat er in m'n kür wat foutjes slopen.. maar ben heel blij hoor! Tkan snel foutlopen met de paarden.

Ik wil gerust de proeven ergens neerzetten. Al heb ik geen zin in ee reltopic ofzo :')

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: [Blog] Dressuur-selectie rijden in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:17

En een hele dikke proficiat aan de KR. Jullie waren overduidelijk de beste. :D

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:18

Ayasha schreef:
Ik zal je de namen even PB'en Stral, met oog op privacy is dat voor de ruiters zelf misschien fijner. Lien noem ik bij naam omdat ze hier zelf ook gereageerd heeft. :D

Kay_Kim: Ik zei het al he... Het IPK doet wat met de ruiters. Ruiters die normaal foutloze proeven zonder stress afleggen, maken op het IPK fouten die ze nog nooit gemaakt hebben. Rustige ruiters hun zenuwen staan strak (zoals de mijne ook.) en ruiters die altijd nuchter relativeren komen huilend de proeven uit omdat ze het niet goed genoeg vonden zelfs als de fouten miniem zijn.

Maar we werken er een heel jaar voor, we trainen er naar toe. We bemachtigen één van die 4 plekken per niveau en zeker als je als team ruiter rijdt, leg je jezelf een "druk" op. Want jouw resultaat is niet enkel jóuw resultaat. Het is ook het resultaat voor het team.
Dat speelt bij mij iig heel erg mee. Ik kon janken na mijn proeven (het is een klein wonder dat dat niet gebeurt is.) omdat ik wist dat er zoveel meer in had gezeten. Ik wéét dat Sam en ik zoveel beter kunnen maar zaterdag zat het er niet in. En dat is onze sport. We werken met levende wezens. Maar het is gewoon dik balen als dat dipje dan net op die wedstrijd valt... Op een gewone wedstrijd zou ik gezegd hebben "Het is niet anders, ik werk met wat ik krijg" maar op het IPK kon ik daar zo nuchter niet mee om gaan. :o En ik baal dan van mezelf, dat ik het niet opgelost krijg.
Maar ben super trots op Sam. Gewoon weer verder werken. Ik zie op de filmpjes eigenlijk niet echt wat onze score nu zo gedrukt heeft, tov vorig jaar loopt hij 10 keer beter zelfs met de probleempjes. Maar Sambal is gesoigneerd als een kampioen en staat al heerlijk thuis te vreten dus hij ligt er niet wakker van. :+:
Maar ja.. Het IPK is een héél andere wedstrijd kwa sfeer.

En dat ze die scores ook afriepen en die tussenstanden. :oo Toen ik dat hoorde kreeg ik helemaal stress. _O- Heb toen zelfs nog tegen Rudy gezegd "Ik ga naar huis." _O- MAar de vader van een teamgenoot zei na mijn 1e proef ook "als dat geen 70% is dan ga ik naar huis." en we zijn allebei gebleven dus. :)) :)) Maar goed, om dus maar weer te geven dat het IPK zowel met de ruiters als met hun aanhang echt wel wat doet.


Oh en Lienbono: wij vonden de jack met dat rode trui'tje wel helemaal te gek! :+:


Was schattig he.. als het niet zo warm was geweest had ik dat ook wel gewillen voor ons Fientje. Maar het was echt tr warm..