[Blog] Dressuur-selectie rijden in België

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

[Blog] Dressuur-selectie rijden in België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 11:06

*Bokt.nl
Blog


Wedstrijd rijden in België ligt een beetje gecompliceerder dan in Nederland heb ik het idé. We hebben verschillende bonden waarvoor je kan starten waarvan de LRV en de VLP de meest bekende zijn. En voor beide bonden is het systeem een beetje anders. De LRV lijkt heel erg op het Nederlandse systeem. Bij de VLP rijden we volgens de Duitse proeven en is het zo dat we een “inrijproef” hebben (een proef onder ons daadwerkelijke niveau waarvoor we ook geen winstpunten krijgen) en een proef waarin we winstpunten kunnen rijden. In praktijk houdt dit dus in dat we vanaf niveau 1 in onze hoogste proef standaard tegen ruiters van het niveau hoger rijden. Onze hoogste proef is immers hun inrijproef. Niveau 0 (jullie b) wordt gescheiden gehouden.

Ik rijd bij de VLP, deze bestaat uit verschillende “provinciales”. Eentje per Vlaamse provincie. En die Vlaamse provinciales houden jaarlijks een semi-gemoedelijk kampioenschap tegen elkaar. Gedurende dat kampioenschap mogen vier ruiters per niveau (12 in totaal.) strijden voor hun provinciale. Het team-resultaat bestaat, om het simpel te houden, uit de twee beste gemiddelde scores van niveau 1 en 2. (twee wegstreepresultaten dus per niveau.) Het 3e niveau is een individueel kampioenschap. (vraag me niet waarom want daar heb ik geen idee van.) Sam en ik zijn de afgelopen twee jaar mee mogen gaan voor het team en ook dit jaar was het IPK (Inter Provinciaal Kampioenschap.) ons doel. Elke provinciale bepaalt zelf hoe ze hun ruiters selecteren en in onze provinciale zijn er zes selectie wedstrijden waarvan je er drie gereden moet hebben. De drie beste resultaten tellen. In praktijk is het dus eigenlijk verstandig om ze alle zes mee te rijden want dan kan je jezelf drie schrapresultaten permitteren.

Vlak voor de eerste selectie-wedstrijd schrok Sam zodanig van een tuin-leeuw (lees: buurtkat die vanuit het naastgelegen maisveld de bak in gesprint kwam alsof ze door de duivel zelf opgejaagd werd) dat hij sneller opzij wilde schieten dan hij zijn benen aangestuurd kreeg waardoor hij dus bovenop me eindigde. Sam was licht in shock en ik had iets voelen knappen maar na een kwartiertje op adem komen en checken of al mijn ledematen nog wilde doen wat ik vroeg kon ik met de nodige pijn weer op staan. Een beetje pijn verwacht je ook wel als de knol bovenop je gerold is. Een paar uur later werd die pijn een stuk feller en werd mijn linkerkuit die normaal door een lichte verlamming standaard smaller is dan mijn rechter duidelijk veel dikker dan mijn rechterkuit. Een paar dagen later besliste mijn kinesist dat ik met dat been geen wedstrijd kon rijden. Waardoor ik al één selectie miste. Twee weken later eiste die zelfde kinesist dat ik een röntgenfoto ging laten maken en daar bleek dat het kuitbeen gebroken was. Geen grote schade al bij al maar het maakte wel dat ik al twee selecties (die kort op elkaar volgde) gemist had inmiddels en dat de 3e 'm ook niet ging worden.

Dus ik verlegde mijn doelen, want als ruiter moeten we een balans vinden tussen je vastbijten in wat je wil en flexibel genoeg zijn om los te laten bij onvoorziene omstandigheden en een haalbaar doel nastreven. Ik ging, zodra ik hersteld was, gewoon fijn ritme op bouwen en hopelijk kon ik dan tijdens het inter-club kampioenschap in september voor mijn club een mooi resultaat neer zetten. Vlak voor de 4e selectie-wedstrijd kreeg ik onverwacht van mijn kinesist groen licht om te rijden, Sam was in beweging gehouden aan de longe en ik schreef dus gewoon in onder het mom van “ik rijd gewoon mee en we zien wel waar het schip strand.”

We zijn nog maar pas over gegaan naar dit niveau dus ik ging er van uit dat we ook gewoon nog erg ritme gingen moeten zoeken. Nee, IPK zou 'm niet worden dit jaar.. Ik had niet de wedstrijden kunnen rijden die ik wilde rijden en door een confrontatie met mezelf en uitsluiting aan het begin van het seizoen zat er ook een fikse deuk in mijn zelfvertrouwen. Wij zouden niet goed genoeg zijn… Sam dacht daar anders over en twee van de drie selecties sleurde hij me door mijn nervositeit heen en liep hij, als het geweldige paard dat hij is, in de prijzen. Zondag de 28e was na een week van hitte-records mijn laatste kans om aan drie selecties te komen. Gedurende de week was er één keer vroeg in de ochtend getraind maar de dagen die volgden was dat geen doen meer. Pas toen zaterdag de verkoelende onweersbuien kwamen werd er weer gereden. Zondag bleef er nog maar 22°C en een zeer vastbesloten regenzone over. Thuis viel het al bij al nog mee dus Sam werd geladen. Ik had van vrienden in de buurt van de wedstrijdlocatie gehoord dat het daar nog best hard regende dus ik grapte tegen mijn man toen we vertrokken. “Zo schat, wij gaan echte regen opzoeken!” en met een zoen was hij van me af voor de rest van de dag.

Mijn man verdient trouwens een soort prijs. Net als mijn kinesist trouwens. Of minstens een eervolle vermelding. Bij deze… <3

Op de locatie regende het inderdaad een stukje harder dan thuis. Daarnaast zag de piste waarin we moesten rijden er weinig veelbelovend uit. De regen leek vrij spel gehad te hebben op onze ring. Een paar concullega's waarschuwde al dat de piste glad was. Inrijden kon in een binnenbak dus ik besloot om gewoon binnen te sturen om mijn selectie wedstrijd te hebben en een voorzichtig rondje te sturen. Op het moment dat ik mocht starten besloot de regen nog een tandje bij te zetten. Maar Sam is een erg loyaal paard ondanks zijn neurotische inslag. Hij heeft een bloedhekel aan regen maar hij kent zijn werk. Ik probeerde bij het verkennen van de ring een galopje om te kijken hoe hij zich voelde op deze bodem, kreeg van hem de feedback dat hij erg onzeker was en paste mijn vragen daarop aan. Ik reed dus een heel rustig, voorzichtig proefje. Correct maar niet gedurfd. Na de proef wordt Sam zo snel mogelijk droog op de camion gezet waar hij een beetje muesli kan peuzelen en zijn hooizak verder kan legen terwijl hij zowel opzij als van voor naar buiten kan kijken zonder nat te worden. Zijn pit-crew ging binnen de score even bekijken. Die boeit Sam toch niks. Het bleek een goede score te zijn dus dat werd een reële kans op prijsuitreiking en dus wachten. We zochten een plekje in de kantine en geleidelijk aan drupte mijn concullega's ook binnen om op te warmen na hun eigen natte proeven.

Dat is het mooie aan een wedstrijd met regen-weer. Wanneer het buiten nat en onaangenaam is gaan mensen op zoek naar gezelschap, warmte. Al snel zaten we dus met een heel groepje rond een tafeltje in de kantine en waren we gezellig aan het praten over onze proeven, het weer, het IPK en na de prijsuitreiking werden de protocollen besproken en hielpen we elkaar hier en daar met het begrijpen van de commentaren. “Meer schrijden” in stap blijft voor veel ruiters een moeilijke. Toen het tijd was om naar huis te gaan waren de teleurstellingen gerelativeerd en de overwinningen gevierd. Ik leerde per ongeluk een nieuwe ruiter kennen en iedereen ging tevreden naar huis. Zo kan wedstrijd rijden ook. Het is maar net hoe je er zelf in staat en waarvoor je kiest om jezelf mee te omringen.

Inmiddels hebben we na anderhalve week in spanning gehouden te zijn het telefoontje mogen ontvangen dat we geselecteerd zijn! We hebben al reuze veel voorpret. We besloten met een drietal ruiters om 11 dagen voor het kampioenschap nog jasjes te laten maken. Dus iedereen werd in een groeps-chat gegooid en vraag me niet hoe het gelukt is. Ik heb op een gegeven moment tegen mijn kinesist gezegd dat twaalf dressuurruiters op één lijn krijgen qua kleding ongeveer even makkelijk is als twaalf kleuters de gekleurde bekertjes onderling laten verdelen. Maar dan met minder gehuil. Het is me al vaker opgevallen dat onze provinciale de meest chaotische en droge ruiters heeft. We hebben geen “can do” attitude maar wel een “komt goed” attitude. Dat is ook al wat toch? We zijn eveneens overeen gekomen dat áls het mis loopt, we nu in ieder geval afgaan in stijl. :j

Het maakte ineens dat de twaalf ruiters die elkaar op wedstrijd niet altijd zien door starturen die ver uit elkaar liggen, de mogelijkheid hadden om een eerste echt contact te leggen met elkaar. De sfeer zit in ieder geval al goed! Onze chef d'equipe die bij in de chat gevoegd werd en vermoedelijk niet weet hoe hij zichzelf er uit moet verwijderen mocht dus lijdzaam mee volgen hoe 10 dames en één heer (één heer had geen facebook maar kwam er niet onderuit want hij werd al snel opgespeurd. Vooralsnog heeft dat nog niet tot een straatverbod geleid.) zich voorbereidde op het IPK. _O- Ik denk dat die arme man volgend jaar geen chef d'equipe meer wil zijn… To be continued….

SheeNegro

Berichten: 1510
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: België

Re: [Blog] Dressuur-selectie rijden in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:07

Haha dit is echt grappig :')
Proficiat met je selectie! Zet je beste beentje voor ;)

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:36

Ayasha schreef:
vraag me niet waarom..
België in een notendop :+


Veel succes en vooral veel plezier +:)+

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 16:41

He gelukkige verjaardag SheeNegro!

Rex_Rolfo: _O- Gisteren nog gaan lessen en Chris vroeg of er ook ruiters mee deden van het franse gedeelte van België dus ik zeg heel droog "nee, die mogen niet mee doen denk ik." waarop hij "hoezo, waarom niet?"
Dus ik antwoord gewoon "omdat Vlamingen en Walen er maar niet in slagen om vriendjes te worden met elkaar?"
We delen een land maar daar stopt het ook meteen.

Chris vond het ook een beetje verwarrend allemaal ondanks dat ie inmiddels toch al een paar jaar rond loopt op de Kempische. _O- Het IS ook gewoon best een beetje ingewikkeld allemaal. :')

Ik heb bv geen flauw idé of Wallonie (LEWB? Da's dacht ik de Waalse variant van de VLP) ook een soort interprovinciaal kampioenschap heeft...

Verder gaan we natuurlijk ons uiterste best doen. Sam staat er echt heel erg fijn aan de laatste weken maar het moet de dag zelf ook gebeuren natuurlijk.... Ik hoop dat we gewoon fijn kunnen rijden en iets kunnen betekenen voor het team.. En als dat niet lukt, dan hoop ik dat we er iets van leren. :)

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: [Blog] Dressuur-selectie rijden in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:11

Ben ik blij dat ik enkel springwedstrijden rij in ons kikkerlandje en geen dressuur. Lijkt me allemaal veel te ingewikkeld.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: [Blog] Dressuur-selectie rijden in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:19

Zo blij dat ik als grensbewoner beslist heb om dressuurwedstrijden in NL te rijden. Want dat ingewikkeld gedoe van de VOR snap ik echt niets van...

Getup

Berichten: 8270
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:25

LEWB amazone hier ! Vele dingen zijn hetzelfde. Hier kun je ook n "inloop" proef rijden ,voordat we onze gewone proef rijden. Maar ....... de niveaus zijn wel gescheiden. Als je niveau 1 (A) rijdt, kun je als eerste proef een Ini niv 0 rijden. Dit is echter een andere rubriek als degene die deze proef als hoofdproef rijden .

Via onze groep (GHS) zijn er wel 9 wedstrijden over het hele seizoen. Ik zit wat op de grens en kan ook makkelijk naar de GEPL ( omgeving Luik).

Kampioenschap bestaat uit 2 wedstrijden . Ook is er n challenge over r hele jaar, waarbij je 5 wedstrijden gereden moet hebben.

Wel mooie wedstrijden,trouwens. Alles in mooie accomodaties en op zand.
Laatst bijgewerkt door Getup op 19-08-19 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:25

Leuk geschreven! Proficiat met je selectie :D

Je mag op zich blij zijn dat je een duidelijk selectiesysteem hebt, bij ons zijn er geen bepaalde wedstrijden, er wordt gewoon gekeken wie goed rijdt ofzo denk ik, geen idee :D

Overigens is die inloopproef niet bij alle provinciales samen met de 'beteren'! Bij ons (WVUR) en ik geloof bij de HROV ook, is dat gesplitst, en pony's ook nog eens apart. Dacht ik toch :)

Meer schrijden in stap is nogal moeilijk als de piste onder water staat zeg.

Bocage is een mooie locatie :j 2 zeer grote inrijpistes binnen en buiten ook plek genoeg. Beetje kijkerig wel en kleine parking. Succes!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [Blog] Dressuur-selectie rijden in België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 13:29

Ik geloof dat elke provinciale ook een beetje zijn eigen "regels" heeft.
Onze niveau 0 (initiatie) is apart. Maar niveau 1 is I3 en de N1 proeven
Niveau 2 is N1 en N2 en Niveau 3 is N2 en N3. Al jullie niveau's zijn apart?

Getup; jullie hebben ook een soort inter-provinciale?

Stral; weet jij of de camions op de parking zullen kunnen als ze wedstrijdstallen zetten?
In Brabant stonden we op een straat... := Was erg onhandig afladen. :? (zijlader en je kon enkel langs de straat op parkeren, dus klep op de weg.)

Als er voldoende pony deelnemers zijn, hebben die ook aparte rubrieken.

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [Blog] Dressuur-selectie rijden in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:49

Geen idee, ik rij daar regelmatig wedstrijden maar daar stopt het ook. In de zomer gooien ze een weide open om te parkeren en dan is het te doen, in de winter is het krap (al kan je dan ook bij droog weer nog op die weide hoor). Ze geven goed weer dus ik vermoed parkeren op de wei!

Bij ons is het ehm (ff opzoeken hoe het zit, al enkele jaren geleden dat ik 2 proeven reed), afgelopen zondag dus zo:
- sub I.1 paard niv 00
- sub I.3 paard niv 00
- I.1 pony niv 0
- I.1 paard niv 0
- I.3 pony niv 0
- I.3 paard niv 0
- I.2 paard niv 1
- I.2 pony niv 1
- 1.2 paard niv 1
- 1.2 pony niv 1
- 1.3 paard niv 2
- 2.2 pony niv 2
- 2.2 paard niv 2
- 2.2 paard niv 3
- 3.3 paard niv 3
- 4.3A
en dan nog de 4/5/6jarigen :)

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [Blog] Dressuur-selectie rijden in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:51

Veel bekers en prijzengeld dus, dan zou je denken dat ze misschien sponsoring genoeg hebben? Vroeger met de oude E/A/L/M proeven was het ook gewoon allemaal samen! En denk in het eerste jaar nieuwe proeven ook nog zelfs. 't is wel fijner zo! Al heb je zo dan ook proeven waar maar 1 deelnemer in zit :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 13:56

Ah hier is de I3 de inrijproef van de niveau 1.

Heel vroeger zijn ze begonnen met E7L (dan reed je E5 en E7L) en E7H (E7H en de A6/A7 proef) maar vanaf niveau worden wij dus gewoon samen gegooid met het niveau hoger. :j Aan één kant is dat jammer.. De laatste twee wedstrijden werd ik 2e achter een ruiter van het niveau hoger. Dan denk je wel eens "als het apart was was het winst geweest en dat is stiekem soms toch ook wel eens leuk. Maar aan de andere kant kunnen we ons wel vrijwel meteen "meten" met het niveau waar we naar toe werken... Als je dan "mee kan" in je hoofdproef weet je dat je iig wel kans maakt om in het niveau hoger ook gewoon mee te kunnen kwa basis gehoorzaamheid. Ik maak er vaak ook een sport van om me te meten met de ruiters van het niveau hoger... Als ik kwa percentage in de buurt kan komen voelt dat elke keer als een bereikt doel. :j

Op het IPK elke keer aanpassen voor de KR ruiters gezien we die vanaf de N1 niet meer rijden. En het eerste jaar waren de proeven net veranderd dus had ik de I2 nog nooit gereden. _O- En met mij nog een paar niet want in die i2 zijn toen super veel programma fouten gemaakt. _O- Allemaal ruiters die 'm nog nooit gereden hadden. _O-

Wel kans dat we een beetje in de buurt kunnen parkeren dus. Hoop het! In Brabant hebben we kilometers gemaakt met materiaal en hooi en voer... _O- _O-
Bij aankomst pikte je zo de ruiters van Brabant (die het kennen en voorbereid zijn.) er uit tov de andere provinciales. _O- Er is daar flink gevloekt en gezucht maar ook veel gelachen met de miserie. :') En die prijsuitreiking!!! Kom ik met veel moeite met mijn 1.50m op een geleend paard van 1.70m (lag er bijna aan de andere kant weer af. _O- )
Kom ik in de prijsuitreiking.... Moet ik afstappen!!!!!! Eigenaresse van het paard lag al dubbel want die had me er op geholpen de 1e keer en ik zei meteen "omg, ik ga dus en plein publique" weer op die knol moeten klimmen." en ze kwam niet meer bij. _O-
Gelukkig stond naast me een V-BR ruiter die hetzelfde probleem had en die haar groom had een hogere opstapkruk mee die ie ons ook aan bood toen hij mij naar dat paard zag gaan. _O-

De info-verstrekking van de HROV verloopt wel erg moeizaam heb ik het idé :=
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 19-08-19 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [Blog] Dressuur-selectie rijden in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:02

Is het HROV of WVUR die organiseert? Er worden daar voornamelijk WVUR en VLP-wedstrijden georganiseerd!

Bij ons wisselen de proeven 1x per jaar, vanaf 1/7, daarvoor zijn het andere (vraag mij niet welke nummers, wat een soep met die nieuwe proeven, ik moest alle keren panisch 5x chequen of ik wel de juiste reed :') )

Brabant was in Sint-Genesius-Rode misschien? Daar heb ik ooit ook eens 5 straten verder gestaan ja :D
Op straat parkeren is in Bocage geen optie, sowieso een smalle straat en ook nog eens eenrichtingsverkeer geloof ik :D Dus neen, het zal op de weides te doen zijn!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 14:13

:j in La chevalerie. Mooie manege maar stallen stonden op de parking en waren ‘s nachts dus onder gelopen. :x Ze hebben ook de toon gezet met hun prijs trouwens.
Heb daar op een dag meer gewandeld dan anders op een week. _O-

Het is HROV georganiseerd. WVUR had ‘m in 2017 in Torhout (fantastisch georganiseerd op élk gebied. Stallen, nachtwaker, wedstrijd, prijzen...) dus nu is HROV en ik denk volgend jaar VOR.

Wij wisselen de hele zomer af tussen de drie proeven van elk niveau. _O- en ze zeiden dat het steeds 1, 2, 3, 1,2, 3 zou zijn (dus per zondag) maar af en toe kiezen ze dan toch om twee weken dezelfde proef te rijden... erg verwarrend. _O- ik vraag ook drie keer na of ik de juiste proef heb.

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [Blog] Dressuur-selectie rijden in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:17

Oh jeetje, wel goed als je veel wedstrijden rijdt dat het afwisselt, maar verwarrend inderdaad!

Pistes in Bocage zijn nog beter dan in Torhout :j

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [Blog] Dressuur-selectie rijden in België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 14:32

Oh en Torhout was al luxe kwa piste!

Helpt minder goed dan je denkt hoor, of de mijne is een uitzondering. Die weet na drie lijnen precies welke proef hij aan het lopen is. :roll:

Sam krijgt heel veel wacht-oefeningen in de training om die reden... _O- ‘nee, wachten...’ is de meest gebruikte zin in mijn trainingen naast ‘goed zo’ denk ik.

Sintara

Berichten: 7393
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [Blog] Dressuur-selectie rijden in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:01

Oef, als niet wedstrijd rijdende Nederland is dit topic echt niet te volgen. Wat mega ingewikkeld! Maar veel succes met de wedstrijden allemaal!

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:02

Sintara schreef:
Oef, als niet wedstrijd rijdende Nederland is dit topic echt niet te volgen. Wat mega ingewikkeld! Maar veel succes met de wedstrijden allemaal!

Ik denk altijd "ik kan het simpel uitleggen" maar voor je het weet zit je weer aan een halve A4 :')

De hernoeming van die proeven maakt het voor buitenstaanders echt Chinees nu volgens mij.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [Blog] Dressuur-selectie rijden in België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 15:48

De nieuwe namen maken het idd gewoon erg ingewikkeld. Hoewel als je het eenmaal weet, het weer veel logischer is., maar simpel uit leggen lijkt idd nagenoeg onmogelijk. Ze hadden ook gewoon de lijn moeten doortrekken en i.p.v. initiatie gewoon N0.1 gebruiken. :)

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [Blog] Dressuur-selectie rijden in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:57

Ja echt, gewoon als je snel kijkt zie je ook amper verschil tussen een 1 en een I!

SETEFURII
Berichten: 3257
Geregistreerd: 06-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 19:04

Stral schreef:
Ja echt, gewoon als je snel kijkt zie je ook amper verschil tussen een 1 en een I!

Heerlijk als je moet schrijven en dus de verkeerde protocollen in je handen geduwd krijgt. :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 19:26

De LRV rijdt de proeve van NL maar de werking qua wedstrijden (vooral hoe je je wp bij elkaar rijdt) is nog helemaal anders dan VLP/LEWB en KNHS :')

HROV is zelfde als bij jou Ayasha. De beteren rijden hun inrijproef gewoon samen met diegene die die proef voor punten rijden. Heel leuk als je je debuut maakt in niv. 1 en je rijdt tegen kleppers die in dezelfde proef "inrijden" om nadien in hun niv. 2 met 75% naar huis te gaan.
Motiverend. Echt. Niet dus.
Ik ken best wat locaties van HROV dus als je iets wil weten...

HGVBB (Brabant) ook nog gestart (ik woon op 5km van de grens :)) ) en die hebben zoals de WVUR dus aparte proeven zodat je niet tegen die kleppers moet opboksen.

En nu dus LRV-ruiter sedert jaar of 4 :)

Spat

Berichten: 155
Geregistreerd: 24-01-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 19:31

Mooi geschreven en proficiat met je selectie! Waar ik het ook heel erg moeilijk mee heb is de opbouw van de vlp-proeven. Vind het Nederlandse systeem veel aangenamer. Daarmee bedoel ik dan de volgorde van de oefeningen. Bv eerst een overgang galop-stap en dan pas in het volgende niveau de zijgangen... Voor mij persoonlijk is dit nogal onlogisch... Weet niet of jullie dat ook erveran?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 19:48

Ik rij inderdaad liever de NL/LRV-proeven omwille van de opbouw. Ook lichtrijden/doorzitten is anders.

Zo moet je bij VLP vanaf het begin doorzien in draf. Bij LRV is dat pas vanaf L2 verplicht. Ik rij nu L1 en mag vrij kiezen wat ik doe.
De zijgangen kom je nu ook wel tegen in het niveau waar je stap-galop-stap tegenkomt. Sinds een jaar of 2 is dat aangepast. Maar ik vind het verschil tussen de niveaus onderling nog steeds flink aanpoten.

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 19:53

Proficiat met je selectie!!

Hier ook een geselecteerde maar dan voor de VOR. Jammer dat ze het niet terug in Hulsterlo doen, daar was het 5 jaar geleden. Was toen echt het best geregelde IPK ooit. Beter dan dat kan bijna niet.