Prestigieuze Renovo Schaal voor Fantijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Prestigieuze Renovo Schaal voor Fantijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 14:23

kwpn
Aangespannen rijden

Afbeelding
Linda Boelens met Fantijn. Foto door aniek1985

Sinds 2013 strijden de allerbeste ereklassepaarden (nationaal en regionaal) tegen elkaar in de baan tijdens de Nationale Tuigpaardendag. Sinds 2014 wordt de Renovo Schaal uitgereikt aan de winnaar. Natuurlijk streden de toppers dit jaar opnieuw om deze fraaie ereprijs.

Na vijf keer winst voor Brandy won vorig jaar Cizandro deze felbegeerde prijs. Dit jaar kwamen opnieuw diverse toppers in de baan voor deze ereprijs, te weten Elegant met Cor van Dijk, Briljant in handen van Hanneke van Wessel, Amadeus met Leendert Veerman aan de leidsels, Fantijn met Linda Boelens en tot slot Diesel met Berry van der Genugten. Voor het overrijden werden uitgenodigd Fantijn, Briljant en Amadeus. Drie geweldige paarden die tijdens het overkampen hun kwaliteiten toonden aan het massaal toegestroomde publiek. Onder luid applaus werd KWPN-hengst Fantijn in handen van Linda Boelens uitgeroepen tot winnaar. Vorig jaar werd deze imponerende vos nog tweede in deze strijd, dit jaar neemt hij de Renovo Schaal mee naar huis.

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Prestigieuze Renovo Schaal voor Fantijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 14:29

Ik vind het bijzonder om te zien.
Kan ook genieten van echt mooie tuig combinaties in klassieke kledij enzo.

Maar ik vind persoonlijk dit geen mooi beeld.

Op een gegeven moment gaan de benen echt in onmogelijke hoeken.
(En rug strak)
Ik vind dat oprecht niet mooi.

(Overigens vind ik dat bij dressuurpaarden van nu ook regelmatig al te ver gaan. Net alsof de competitie 'been heffen' geworden is, in plek van een totaalplaatje.



Uiteraard toch gefeliciteerd, als ik het goed lees is het een prestigieuze prijs. En dat is altijd leuk natuurlijk!

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 12:07

Femke_Tweety schreef:
Ik vind het bijzonder om te zien.
Kan ook genieten van echt mooie tuig combinaties in klassieke kledij enzo.

Maar ik vind persoonlijk dit geen mooi beeld.

Op een gegeven moment gaan de benen echt in onmogelijke hoeken.
(En rug strak)
Ik vind dat oprecht niet mooi.

(Overigens vind ik dat bij dressuurpaarden van nu ook regelmatig al te ver gaan. Net alsof de competitie 'been heffen' geworden is, in plek van een totaalplaatje.



Uiteraard toch gefeliciteerd, als ik het goed lees is het een prestigieuze prijs. En dat is altijd leuk natuurlijk!



Dit is geen foto van afgelopen keer dit is gewoon een random foto.
De wedstrijd werd gereden op zand bij het knhs centrum. En het heeft de hele dag geregend. ( vandaar waarschijnlijk de keuze voor een andere foto)