Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Opnieuw Lichte Tour-overwinning voor Cupido

 
Profiel   

kwpn
Dressuur


De KWPN-goedgekeurde hengst Cupido boekte zondag onder Carlijn Huberts een overwinning in de Lichte Tour in Uden. Met een score van 71,40% schreven ze de selectie van de Roelofsen Horse Trucks Competitie op hun naam.

De vorige wedstrijd van Carlijn Huberts en de opvallende zwarte hengst Cupido (Daddy Cool uit Promise elite sport pref prest PROK van Jazz, fokker F. van Stiphout uit Hegelsom) was de Roelofsen Horse Trucks Competitie in Kronenberg in juni, die ze ook al wonnen. Daarna ging de amazone met haar Watoeshi (v.Rousseau) naar het EK in San Giovanni, waar ze een zilveren teammedaille mee naar huis nam. Zondag liet Cupido in Uden zien na een korte wedstrijdpauze weer in topvorm te zijn.

Fijne proef
“Het ging gewoon weer supergoed”, reageert Carlijn tevreden. “Ik wilde deze wedstrijd graag rijden omdat het een selectie van de Roelofsen Competitie is, waarvan je drie wedstrijden moet rijden om naar de finale te mogen. Ik moet er dus nog een rijden, maar het is heel leuk dat we er al twee gewonnen hebben. Cupido liep een hele fijne proef, er zijn altijd kleine verbeterpunten maar we maakten geen grote fouten. Ondanks dat ik maar een kwartier had losgereden in plaats van een half uur, omdat het programma inliep, was hij heel braaf en deed hij het super goed in de ring.”

Doortrainen
Over twee weken staat de volgende selectie van de Roelofsen Horse Trucks Competitie op het programma van de combinatie. “Daarnaast zijn we thuis nog steeds aan het doortrainen richting de Grand Prix en dat gaat echt steeds beter. Het is nog niet helemaal bevestigd, maar hij pakt het werk heel goed op en daar ben ik blij mee. Ik wil deze competitie en misschien het indoorkampioenschap nog in de Lichte Tour rijden, maar ik hoop dat we volgend jaar de overstap kunnen maken naar de U25. Ik wil hem daar alleen in starten als hij er klaar voor is, anders krijgt hij alle tijd.”

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 11:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen