Van Grunsven en Werth vrezen voor einde paardensport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:00

Haha, ja ik had ook Halsema in m'n hoofd. Vond ik ook zo suf dat het dan vooral weer de moeder is die er op aangesproken wordt :roll:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41667
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:01

sanne83 schreef:
Haha, ja ik had ook Halsema in m'n hoofd. Vond ik ook zo suf dat het dan vooral weer de moeder is die er op aangesproken wordt :roll:

Sja, die zijn t bekendst in dit geval.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:02

:D

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:17

Als zoontje de genen van paps geërfd heeft zou ik zijn telefoon toch ff afpakken als ie boos is 8-)

Kendra

Berichten: 8740
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:18

IsabelleN schreef:
Als zoontje de genen van paps geërfd heeft zou ik zijn telefoon toch ff afpakken als ie boos is 8-)

_O- _O- _O-

Avalanche

Berichten: 16083
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:59

IsabelleN schreef:
Als zoontje de genen van paps geërfd heeft zou ik zijn telefoon toch ff afpakken als ie boos is 8-)

De genen komen voor 50% van pa natuurlijk :D

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:31

Janneke2 schreef:
Citaat:
Vind het zo ontzettend schaamteloos dat zo'n activist die alle regels overtreedt door tijdens een wedstrijd over het parcours te gaan rennen, een ander aan durft klagen. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten en ik hoop dat voor deze vegankut de blaren lang en pijnlijk mogen zijn.


Ik zou wensen dat bokkers respect zouden kunnen opbrengen voor mensen die een minder ideale boodschap pal voor onze neus zetten.

Wij paardensporters zouden nog wel eens onze rijkunstige billen kunnen branden aan gebruik van zweep, sporen, slofteugels en gebrek aan een goede basisopleiding.

Bij 1 enkele ruiter het parcours verstoren vind ik niet de methode, maar "de paardensport" overtreedt in de dressuur haar eigen regels
en protest daar tegen is terecht.

Dit is meer "schiet de boodschapper van het slechte nieuws dood",
ofwel struisvogelpolitiek.


Extremist!
Dat is geen boodschapper maar iemand die buitensporige (en vaak gevaarlijke) gedachten heeft.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:40

Maar ik begrijp Jannekes punt wel. Zonder de extremisten gelijk te geven of hun methoden goed te keuren, want daar is geen enkele reden voor, kun je het wel zien als een signaal. Als je dat negeert en niets doet om wel degelijk voorkomende misstanden aan te pakken, kan de publieke opinie zich tegen de paardensport gaan keren. Nu zal dat niet snel tot een verbod leiden, maar het kan grote gevolgen hebben, in de zin dat we als ruiters en paardenhouders enorm op onze tenen moeten gaan lopen. Beter om dat vóór te zijn en zelf pro-actief op te treden. We willen toch zelf ook een mooie, paardvriendelijke sport en hobbybeoefening?

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Van Grunsven en Werth vrezen voor einde paardensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:58

Maar de paardensport is al aan het veranderen, al jaren. En dat zal alleen maar sneller gaan, net als de rest van alle ontwikkelingen in het leven.
Door computers gaan we steeds meer meten en weten. Met die wetenschap is het weer makkelijker om regels te veranderen omdat het geen "gevoel/emotie" is. Dat tesamen met Social media zullen er sneller veranderingen zijn.