Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

EK paardensport in Rotterdam: Wie, wat, wanneer en hoe?

 
Profiel   

nos / knhs
Dressuur, Springen

[ img ]
Maikel van der Vleuten met Dana Blue. Foto door aniek1985

Vanaf maandag staat Rotterdam een week lang in het teken van paardensport. De Europese kampioenschappen springen en (para-)dressuur vinden dan namelijk plaats in het Kralingse Bos.

Nederland komt met twee ploegen in actie. Bij de springruiters geen Harrie Smolders, wel Marc Houtzager (Sterrehof's Calimero), Maikel van der Vleuten (Dana Blue) en debutanten Frank Schuttert (Lyonel D) en Doron Kuipers (Charley).

De dressuurploeg bestaat uit Edward Gal (Glock's Zonik), Emmelie Scholtens (Desperado), Hans Peter Minderhoud (Glock's Dream Boy) en debutante Anne Meulendijks (MDH Avanti).

Zowel in de spring- als in de dressuurploeg maken drie jonge talenten hun debuut in het Nederlandse team. Voor de 28-jarige springruiter Doron Kuipers en 26-jarige dressuuramazone Anne Meulendijks een bijzonder moment, debuteren bij een EK in eigen land.

"Ik zit gewoon in het team met mijn twee grootste idolen", vertelt Meulendijks over Hans Peter Minderhoud en Edward Gal. "Toen mij werd verteld dat ik in het team zat, zei ik: 'wil je het nog een keer zeggen?' Ik wilde gewoon weten of ik het echt goed had gehoord."

Dat er drie jonge ruiters in het Nederlandse team zitten, is best bijzonder. "De toppers beschikken over toppaarden en doen mee aan de grote wedstrijden", aldus Kuipers. "Ik heb maar één paard, maar Charley beschikt wel over veel vermogen en hij is ook nog voorzichtig."

Dolgelukkig en overdonderd zijn Meulendijks en Kuipers. Ambitieus ook. "Het doel is gewoon een medaille", vertelt Kuipers. "Natuurlijk ga ik vooral genieten, maar ik ga er ook keihard voor werken en hopen dat die medaille werkelijkheid wordt."

Tokio
Nederland kan zich dus focussen op de medailles, want beide teams plaatsten zich in september 2018 al voor de Olympische Spelen in Tokio. De EK zijn, met uitzondering van de teamwedstrijd dressuur op maandag en dinsdag, elke dag live te volgen bij de NOS via radio, televisie (NPO 1) en internet.

Uitzendingen van de EK paardensport
Met uitzondering van de teamwedstrijd dressuur op maandag en dinsdag, zijn alle wedstrijden dagelijks live te volgen bij de NOS via radio, televisie (NPO 1) en internet.

Dag en tijdOnderdeel
woensdag 21 augustus (14.00-18.00 uur) springen (kwalificatie)
donderdag 22 augustus (10.00-14.00 uur) springen (eerste manche landenwedstrijd)
donderdag 22 augustus (16.00-22.00 uur) dressuur (Grand Prix Special)
vrijdag 23 augustus (15.00-18.00 uur) springen (tweede manche landenwedstrijd)
zaterdag 24 augustus (15.00-18.00 uur) dressuur (Grand Prix Kür)
zondag 25 augustus (13.00-14.00 en 15.30-16.00 uur) springen (individuele finale)


Via FEI.tv zijn alle wedstrijden, inclusief de teamwedstrijden (met abonnement) te volgen.

De wedstrijden van de para-dressuur zijn via een livestream op de Facebook van de FEI te volgen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 11:12 



 
Profiel   

Zometeen op NPO 1 live verslag van 14.10 tot 18.00 uur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 13:43 



 
Profiel   

De NOS zendt de Grand Prix Special niet uit, weet iemand of dat nog ergens te volgen is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 16:03 



 
Profiel   

Merel_Brit schreef
De NOS zendt de Grand Prix Special niet uit, weet iemand of dat nog ergens te volgen is?

Wat een tegenvaller... Speciaal vanmiddag vrij gehouden om de special te kunnen zien.

Nog geen andere livestream gevonden. ..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 16:10 



 
Profiel   

https://www.horses.nl/evenementen/europ ... x-special/

Hierin staat dat de NOS het vanaf 20.00 uur online uitzend. Vanaf 18.00 uur kunnen we ook proberen via een Duitse website

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 16:12 



 
Profiel   

NOS zendt GP uit vanaf 20.00 ongeveer als het goed is. Een Duitse zender vanaf 18.00.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 16:13 



 
Profiel   

Oh leuk, het is weer eens zover... switchen tussen de livestreams van het kunstschaatsen en paarden.
Hoe ben ik mijn jeugd doorgekomen zonder high-speed internet? ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 16:17 



 
Profiel   

Pff, dacht idd ook dat het op internet gewoon vanaf 16u te volgen was..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 16:18 



 
Profiel   

Ik baal hier ook wel heel erg van. Vind het heel jammer dat het niet live uitgezonden word en er ook geen livestream is. Dat moet toch gewoon kunnnen in deze tijd?
Eurosport heeft volgens mij ook geen livestream en zend het ook niet uit |o
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 16:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen