Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 82 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

EK Rotterdam: Dujardin uitgesloten, Nederland naar zilver

 
Profiel   

Heleenn, ik vind de reacties hier ook nog erg mild anders. :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 16:34 



 
Profiel   

Een daas kan natuurlijk ook prima zo’n bloedvlekje geven, wel shit als het dan precies op die plek is verder nergens... :+

Blijft rot voor haar, maar regels zijn regels en die zijn er niet voor niets...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 16:35 



 
Profiel   

Nouvel schreef
Een daas kan natuurlijk ook prima zo’n bloedvlekje geven, wel oliebol als het dan precies op die plek is verder nergens... :+

Blijft rot voor haar, maar regels zijn regels en die zijn er niet voor niets...

Het verschil zou wel te zien moeten zijn en anders te voelen. Bij een daas is er ook een bultje en stelt het bloed eigenlijk niet zo veel voor. Ik ga er vanuit dat ze dat wel nader onderzocht hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 16:38 



 
Profiel   

Jessix schreef
Nouvel schreef
Een daas kan natuurlijk ook prima zo’n bloedvlekje geven, wel oliebol als het dan precies op die plek is verder nergens... :+

Blijft rot voor haar, maar regels zijn regels en die zijn er niet voor niets...

Het verschil zou wel te zien moeten zijn en anders te voelen. Bij een daas is er ook een bultje en stelt het bloed eigenlijk niet zo veel voor. Ik ga er vanuit dat ze dat wel nader onderzocht hebben.


Ik denk het eerlijk gezegd niet, bloed is bloed, maakt niet uit waar het vandaan komt voor de regel..

Terecht vind ik ook, geen discussie mogelijk op die manier. Wel zuur als het zo is gegaan uiteraard.


Laatst bijgewerkt door Niobe op 20-08-19 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 16:39 



 
Profiel   

Jessix schreef
Nouvel schreef
Een daas kan natuurlijk ook prima zo’n bloedvlekje geven, wel oliebol als het dan precies op die plek is verder nergens... :+

Blijft rot voor haar, maar regels zijn regels en die zijn er niet voor niets...

Het verschil zou wel te zien moeten zijn en anders te voelen. Bij een daas is er ook een bultje en stelt het bloed eigenlijk niet zo veel voor. Ik ga er vanuit dat ze dat wel nader onderzocht hebben.


Het maakt niets uit, bloed is bloed. En uitsluiting moet dan altijd volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 16:39 



 
Profiel   

Niobe schreef
Ik denk het eerlijk gezegd niet, bloed is bloed, maakt niet uit waar het vandaan komt voor de regel..

Terecht vind ik ook, geen discussie mogelijk op die manier. Wel zuur als het zo is gegaan uiteraard.

Ah nou... dan weet jij het beter. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 16:40 



 
Profiel   

Jessix schreef
Nouvel schreef
Een daas kan natuurlijk ook prima zo’n bloedvlekje geven, wel oliebol als het dan precies op die plek is verder nergens... :+

Blijft rot voor haar, maar regels zijn regels en die zijn er niet voor niets...

Het verschil zou wel te zien moeten zijn en anders te voelen. Bij een daas is er ook een bultje en stelt het bloed eigenlijk niet zo veel voor. Ik ga er vanuit dat ze dat wel nader onderzocht hebben.

Ik ga niks goed praten, ik ga er van uit dat ze er ter plekke wel uit zullen gaan komen.

Maar ik heb wel ooit een paard in bezit gehad waar bij er echt een straaltje bloed uit de dazensteken liep... zonder bulten. Hij had dan ook nog hoge witte benen... Hoe vaak dat paard me in paniek heeft doen slaan omdat een been vol bloed hing en het heeft even geduurd eer ik per toeval op tijd was en de daas zag zitten. Was dus echt gewoon een reactie op de daas. :roll:

Dus het kán maar dat betekent niet dat het ook zo ís natuurlijk, hoop iig wel dat ze hier heel kritisch mee om gaan naar zichzelf maar dat verwacht ik wel van ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 16:46 



 
Profiel   

is het nog ergens terug te kijken? of was het alleen live te volgen? Ben wel benieuwd naar de rit van Emmelie

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 16:47 



 
Profiel   

Benzz schreef
Dreamybol schreef
Oh, maar nu is het Dujardin en dan zou het een daas zijn? Was het een NL ruiter geweest dan hadden de mensen harder geschreeuwd dat het natuurlijk terechte uitsluiting was..


Die rijden ook wat anders, dus dan is de kans dat het doorsporen is ook aanzienlijk groter :+

Kennelijk niet aangezien die paarden niet doorgespoord zijn en deze wel

Ik weet zelf enigsinds hoe een controle na de proef gaat. De plek wordt echt goed bekeken. Een bloedplekje van een daas (rare plek om daar steek te krijgen tijdens rijden) veeg je weg en is niks te zien. Plek van spoor is echt duidelijk anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 16:54 



 
Profiel   

Overigens zie je op meer van haar foto’s met Freestyle dat de plek waar ze been geeft donkerder van kleur is. Lijken op wrijvingsplekken van kuit/spoor, het was me al eerder opgevallen.
Onder andere op de trainingsfoto’s die ze zelf gisteren op FB had geplaatst. Daar zie je ook hoe ver haar onderbeen terugkomt in de piaffe, precies daar waar de donkere plek zich heen vormt.
Dat er uiteindelijk dan iets stuk kan gaan geloof ik wel.

(Ik weet dat er paarden zijn die extra gevoelig zijn op de huid.)

Ik ben verder erg te spreken over Charlotte haar rijden.
Had haar absoluut een succes gegund want ze doet verder veel goed, waar men wat van kan leren.
Al die vreselijke open monden zou harder tegen opgetreden moeten worden maar dat is een andere discussie...

Erg sneu, maar een daas, dat geloof ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 16:57 



 
Profiel   

_lautje_ schreef
Benzz schreef

Die rijden ook wat anders, dus dan is de kans dat het doorsporen is ook aanzienlijk groter :+

Kennelijk niet aangezien die paarden niet doorgespoord zijn en deze wel

Ik weet zelf enigsinds hoe een controle na de proef gaat. De plek wordt echt goed bekeken. Een bloedplekje van een daas (rare plek om daar steek te krijgen tijdens rijden) veeg je weg en is niks te zien. Plek van spoor is echt duidelijk anders.

Gal is ook al om deze reden uitgesloten geweest dus ook Nederlanders slagen er in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 16:59 



 
Profiel   

Wauw... TeamNL slaat er volledig los van en toch weten sommige bokkers toch de Nederlandse ruiters onderuit te halen. Heel bijzonder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 17:00 



 
Profiel   

Het overkomt bijna iedereen een keer. En ik denk dat Charlotte niet heiliger is dan de andere top ruiters

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 17:00 



 
Profiel   

MariekeS_ schreef
Overigens zie je op meer van haar foto’s met Freestyle dat de plek waar ze been geeft donkerder van kleur is. Lijken op wrijvingsplekken van kuit/spoor, het was me al eerder opgevallen.
Onder andere op de trainingsfoto’s die ze zelf gisteren op FB had geplaatst. Daar zie je ook hoe ver haar onderbeen terugkomt in de piaffe, precies daar waar de donkere plek zich heen vormt.
Dat er uiteindelijk dan iets stuk kan gaan geloof ik wel.

(Ik weet dat er paarden zijn die extra gevoelig zijn op de huid.)

Ik ben verder erg te spreken over Charlotte haar rijden.
Had haar absoluut een succes gegund want ze doet verder veel goed, waar men wat van kan leren.
Al die vreselijke open monden zou harder tegen opgetreden moeten worden maar dat is een andere discussie...

Erg sneu, maar een daas, dat geloof ik niet.

Ja op Hartpury viel mij dat ook erg op, de donkere plekken. Dus denk dat de merrie misschien sowieso gevoelig is, wat geen excuus is natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 17:03 



 
Profiel   

Heleennn schreef
_San87_ schreef
Zal wel aan mij liggen (of aan mijn beeldscherm), maar van die foto kan ik geen chocola maken. De official zal haar echter niet voor niets gediskwalificeerd hebben.

Misschien is dit duidelijker, bovenstaande foto zegt inderdaad niet veel. Jammer dat dit is gebeurd! Bij het artikel van Horse and Hound zijn er reacties van mensen die vermoeden dat een daas of mug voor de bloedvlek heeft gezorgd. Maar goed, ik denk dat het wel duidelijk is dat er niet zomaar uitgesloten werd.

[ [url=m/xFtlTS.jpg]Afbeelding[/url] ]
(bron https://www.horseandhound.co.uk/news/br ... SbunPzrQjE )

Ja dat is een stuk duidelijker idd. Ik kan me moeilijk voorstellen dat het een daas of een mug is. Het kán, maar dat zou wel heel erg toevallig zijn.

Nee, dit is gewoon erg jammer en er is geen echt excuus voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 17:16 



 
Profiel   

_lautje_ schreef
Het overkomt bijna iedereen een keer. En ik denk dat Charlotte niet heiliger is dan de andere top ruiters

Weet je wat zo bijzonder is aan de bloedregel, volgens Artikel 46 van het Algemeen Wedstrijdreglement:

3. Wanneer een paard op een wedstrijd bloed op de flanken, in de mond, uit de neus of op een andere plek
op het lichaam heeft (een wond) moet deze worden uitgesloten. Echter voor het onderdeel cross country
in de discipline eventing en het onderdeel marathon in de discipline samengesteld mennen geldt bij
bloed dat dit van geval tot geval wordt bekeken. In het geval van een minimale hoeveelheid bloed mag de official na onderzoek (eventueel na advies van de dierenarts) besluiten de combinatie niet uit te sluiten.

Een soort meten met twee maten, een bloedplekje op een been en hup je kunt de dressuurring verlaten.
Zelfde plekje op het been maar dan voor de cross/marathon: eens even kijken of het meevalt want dan mag je door. De logica ontgaat me volledig, het gaat toch om het paardenwelzijn volgens de KNHS.
Maar blijkbaar voor twee onderdelen van de sport is dat welzijn net wat minder van belang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 17:36 



 
Profiel   

CharleyT schreef
_lautje_ schreef
Het overkomt bijna iedereen een keer. En ik denk dat Charlotte niet heiliger is dan de andere top ruiters

Weet je wat zo bijzonder is aan de bloedregel, volgens Artikel 46 van het Algemeen Wedstrijdreglement:

3. Wanneer een paard op een wedstrijd bloed op de flanken, in de mond, uit de neus of op een andere plek
op het lichaam heeft (een wond) moet deze worden uitgesloten. Echter voor het onderdeel cross country
in de discipline eventing en het onderdeel marathon in de discipline samengesteld mennen geldt bij
bloed dat dit van geval tot geval wordt bekeken. In het geval van een minimale hoeveelheid bloed mag de official na onderzoek (eventueel na advies van de dierenarts) besluiten de combinatie niet uit te sluiten.

Een soort meten met twee maten, een bloedplekje op een been en hup je kunt de dressuurring verlaten.
Zelfde plekje op het been maar dan voor de cross/marathon: eens even kijken of het meevalt want dan mag je door. De logica ontgaat me volledig, het gaat toch om het paardenwelzijn volgens de KNHS.
Maar blijkbaar voor twee onderdelen van de sport is dat welzijn net wat minder van belang.

Dat is omdat je paard bij eventing (en dus cross) of marathon/samengesteld een stuk meer risico loopt op 'natuurlijke verwonding'. Als hij langs een tak schuurt of hij heeft een kras door een steentje wat opvliegt is het wel echt kut om uitgesloten te worden. Daar kan je namelijk zelf echt niks aan doen, de situatie die zich hier heeft voorgedaan is rechtstreeks een gevolg van het spoor. En het is dan misschien perongeluk gegaan, maar dit was niet gebeurd als de ruiter bijvoorbeeld niet met het spoor in de flank hat gezeten. Het is wel degelijk een logica in mijn ogen. Of het een goeie is spreek ik me niet over uit, maar er zit een gedachtegang achter in ieder geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 17:44 



 
Profiel   

Ayasha schreef
_lautje_ schreef


Die rijden ook wat anders, dus dan is de kans dat het doorsporen is ook aanzienlijk groter :+

Kennelijk niet aangezien die paarden niet doorgespoord zijn en deze wel


Gal is ook al om deze reden uitgesloten geweest dus ook Nederlanders slagen er in.


Oh wanneer dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 18:02 



 
Profiel   

knollentuin schreef
Icecrystal schreef
Wat walgelijk.. Ik hoop echt dat ze dit soort sporen met wieltjes een keer gaan verbieden :n .

Wieltjes zijn vele malen zachter dan knop of stang spoortjes, je hoort je paard niet kapot te prikken met niks, maar het ligt niet aan de wielen.

Recent onderzoek (gisteren gepresenteerd op ISES) laat juist zien dat bij sporen met wieltjes 1,5 keer méér verwondingen worden gezien dan bij sporen zonder wieltjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 18:29 



 
Profiel   

Wieltjes zachter dan knopjes? Mijn ervaring is heel anders. Die rubberen beschermers om je sporen zijn trouwens ook niet bevorderlijk voor een gave huid. Zeker niet als je een keer duwt met je kuit ipv kort stoot.
Ik heb me trouwens behoorlijk zitten ergeren aan die doorgeslagen stang bij Zonik . :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 18:36 



 
Profiel   

Charly: dat is idd meten met twee maten en daar is een hele goede reden voor.
Wanneer ik uit de cross kom op een CCI wedstrijd wil het wel eens gebeuren dat mijn paard bij insprong het water in of bij een haag zich heeft geschaafd. Dat is niet door mij als ruiter of door ‘wreedheid’ veroorzaakt. Daarnaast gaan onze paarden door het water wat bloed verdunt en een compleet ander beeld kan geven.
Die schaafwond is vaak al dicht of gestopt met bloeden bij de finish.
Indien het paard de volgende dag nog een opvallende plek heeft waar het last van lijkt te hebben wordt het bij de Horse Inspection voor het springen er uit gehaald. Als hij al wordt voorgebracht. Zodra wij half twijfelen draven we niet op.

De situaties zijn gewoon niet te vergelijken. En de veterinaire controle van eventingpaarden is ongelooflijk zwaar en strikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 18:39 



 
Profiel   

_lautje_ schreef
Het overkomt bijna iedereen een keer. En ik denk dat Charlotte niet heiliger is dan de andere top ruiters
Oeh, ik zit me na dit bericht ook te bedenken hoe dit kan, hoop dat er duidelijkheid over komt. Dit valt, denk ik, niet goed te praten en dat moet je primair ook niet willen :n

Maar om nu te beweren dat Charlotte hetzelfde is als sommige andere top ruiters, dat gaat wat ver. Ik ken zowel Charotte als Carl persoonlijk en in vergelijking met andere topruiters, doen zij het wel degelijk een heel stuk beter. Ik zeg niet dat de rest het niet goed doen, een hele hoop gelukkig wel, maar enkele populaire namen zeer zeker niet en dat is inmiddels ook meermaals bewezen. Dus die vergelijking gaat niet op.

Nogmaals, ik praat dit niet goed, maar het komt niet overeen met het gedrag van enkele andere ruiters/amazones.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 18:46 



 
Profiel   

Algato schreef
Ayasha schreef
Kennelijk niet aangezien die paarden niet doorgespoord zijn en deze wel


Gal is ook al om deze reden uitgesloten geweest dus ook Nederlanders slagen er in.


Oh wanneer dan?
Paar jaar geleden tijdens een EK/WK dacht ik, zwarte hengst/ruin en erg sensibel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 18:47 



 
Profiel   

Dat was idd Aken 2015.. Met Undercover, die zich op de tong had gebeten... https://www.youtube.com/watch?v=MvxZeLnP5Bc

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 18:52 



 
Profiel   

Ik heb alle 69 proeven gezien. Je zou bij sommige bloed verwachten maar bij Charlotte zeker niet. Heel zuur, want ze reed een proef met erg mooie stukken. De Britten hadden wat mij betreft de zilveren medaille verdient....

Echter, bloed is bloed dus het is niet anders. Er zal heus goed naar gekeken zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 19:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 82 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen