Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 82 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

EK Rotterdam: Dujardin uitgesloten, Nederland naar zilver

 
Profiel   

mijn paard schrikt ook weleens maar bijt daarbij nooit op zijn tong....
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 15:49 



 
Profiel   

Kinke schreef
inderdaad. En dan wordt het tijd om dat paard wat meer bomproof te maken :)


Dat een paard schrikt in zo'n ambiance van een drone vind ik niet zo gek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 17:25 



 
Profiel   

Kinke schreef
inderdaad. En dan wordt het tijd om dat paard wat meer bomproof te maken :)


Ik denk dat deze paarden bomproof genoeg zijn, zijn het gewend om in dit soort grote stadions te lopen met publiek en tribunes, zie ik de gemiddelde amateur combinatie nog niet doen. Vermoed dat het dier erg geconcentreerd was en gestoord werd, en gewoon eerlijk schrok. Kan gebeuren

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 17:30 



 
Profiel   

Eén van min vorige dieren heeft wel eens op zijn tong gebeten, ik denk van schrik. Aan het halster, dus het was sowieso niet van het rijden/bit. Die schrok ergens van en daarna bloedde hij. Maar als dat gebeurd was tijdens een wedstrijd is het toch gewoon eerlijk om gediskwalificeerd te worden? Bloed is bloed en niemand kan met 100% zekerheid zeggen of het per ongeluk op tong bijten van schrik is of toch iets anders. Of een daas of toch een spoor. (Waarbij het nog wel wisselt hoeveel een paard bloedt van een daas, de ene bijna niet, de ander kan best flink bloeden)
Ook schrikken hoort erbij, hoe bomproof een paard ook is. Het blijft een vluchtdier en die kunnen altijd wel van iets schrikken.

Wat ik me trouwens afvraag, bij het Wk jonge paarden was er een paard dat bij een schrikactie de hekjes omgooide. Nu was deze zwart, dus als er bloed was geweest had je het niet of nauwelijks gezien, bij één met witte benen wel. Maar valt dat onder dezelfde regel? Bloed = bloed? Ook al zie je bijvoorbeeld wanneer het gebeurt en dus geen gevolg van spoor of bit?

Heel sneu voor de combinaties, zowel met bloed als onregelmatig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 17:39 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Eén van min vorige dieren heeft wel eens op zijn tong gebeten, ik denk van schrik. Aan het halster, dus het was sowieso niet van het rijden/bit. Die schrok ergens van en daarna bloedde hij. Maar als dat gebeurd was tijdens een wedstrijd is het toch gewoon eerlijk om gediskwalificeerd te worden? Bloed is bloed en niemand kan met 100% zekerheid zeggen of het per ongeluk op tong bijten van schrik is of toch iets anders. Of een daas of toch een spoor. (Waarbij het nog wel wisselt hoeveel een paard bloedt van een daas, de ene bijna niet, de ander kan best flink bloeden)
Ook schrikken hoort erbij, hoe bomproof een paard ook is. Het blijft een vluchtdier en die kunnen altijd wel van iets schrikken.

Wat ik me trouwens afvraag, bij het Wk jonge paarden was er een paard dat bij een schrikactie de hekjes omgooide. Nu was deze zwart, dus als er bloed was geweest had je het niet of nauwelijks gezien, bij één met witte benen wel. Maar valt dat onder dezelfde regel? Bloed = bloed? Ook al zie je bijvoorbeeld wanneer het gebeurt en dus geen gevolg van spoor of bit?

Heel sneu voor de combinaties, zowel met bloed als onregelmatig.


Ja bloed=bloed dus disq, is ook een keer gebeurd maar weet niet meer bij wie en wanneer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 18:12 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Dat een paard schrikt in zo'n ambiance van een drone vind ik niet zo gek.


Tuurlijk kan dat. Maar om dat dan als reden voor bloed te geven vind ik ook wel weer gemakkelijk.
Met drones oefenen kan ook gemakkelijk tegenwoordig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 18:15 



 
Profiel   

Maar je kan toch zien dat zo een paard schrikt en op z'n tong of lip bijt? Mijn merrie heeft een keer terwijl ze schrok op de lip gebeten, bloedde als een rund, ik reed aan op A, trok er iemand een fiets een beetje lomp uit t fietsenrek en het halve rek viel om, recht voor ons , 4 benen op superstop, ik gallopeer weer aan en de ac op en toen ik groette meteen de bel, een groot bloedbad gewoon een hap in dr lip, dikke pech.was de eerste keer en verder nooit meer zoiets gehad. Het gebeurd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 18:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 82 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen