Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kijktip: Anky van Grunsven bij Zomer met Art

 
Profiel   

instagram / npo radio 1
Dressuur


Vanavond is Anky van Grunsven te gast bij het programma Zomer met Art. Het programma is te zien op RTL 4 om 22.30 uur.

Eerder deze week kwam Anky van Grunsven al in het nieuws, omdat de amazone vreest voor het einde van de paardensport. In het NRC geeft de drievoudig olympisch kampioen aan steeds vaker negatieve reacties te krijgen op de sport die ze beoefent. Met name online krijgt ze van dierenactivisten geregeld de wind van voren, en krijgt ze vaak het verwijt 'onethisch werk te doen', omdat de paarden tegen hun wil in topsport moeten bedrijven.

Gerelateerd bericht:
[VN] Van Grunsven en Werth vrezen voor einde paardensport
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 18:11 



 
Profiel   

Tot nu toe nog weinig steekhoudende argumenten door Anky. Te veel vanuit mens geredeneerd. Britt verwoordt het beter. Die spreekt vanuit het paard.
Redenaties als: het paard is er voor ons. Daarom lukt het met zebra’s niet. Whut?!?!
Ben een fan van Anky, maar dit helpt echt niet.


Laatst bijgewerkt door ikkedus op 21-08-19 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 22:42 



 
Profiel   

Ik herken haar bijna niet meer terug :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 22:44 



 
Profiel   

Boras schreef
Ik herken haar bijna niet meer terug :oo



Beetje strak getrokken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 22:46 



 
Profiel   

Nee goh, filmpje van hoe Anky de hoeven uitkrabt en een hoofd borsteld, Dat geeft toch niet weer hoe ze daadwerkelijk haar paarden omgaat, rijdt en traint.
Vind Erica een lief mens hoor, maar duidelijk geen verstand van de ruitersport.
(NB ik ben niet anti Anky hoor, maar neutraal)
Ben het met ikkedus eens dat Britt het veel beter verwoord. Zal misschien ook schelen dat Britt jaren met haar paard gewoon op een ponyclub stond en echt liefde voor haar beestjes voelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 22:51 



 
Profiel   

Zie het pas net voorbij komen. Begrijp dat ze al is geweest of komt er nog meer?
:+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 22:52 



 
Profiel   

Newallure schreef
Boras schreef
Ik herken haar bijna niet meer terug :oo



Beetje strak getrokken :')


En de rest :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 23:06 



 
Profiel   

Anky geeft zelf zeker ook veel om haar dieren. Hebben een prima pensioen bij haar. Ze gaat zonder zadel nog stapritjes maken met Salli. En die staat voor de rest lekker op het land met een shet-maatje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 23:09 



 
Profiel   

Oh dat geloof ik best Ikkedus. Daarom vind ik het zo jammer dat ze dat niet laten zien in het filmpje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 23:23 



 
Profiel   

Jammer dat ze van alles zegt maar eigenlijk ook niets zegt... Waar de discussie daadwerkelijk over gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 05:39 



 
Profiel   

Essie73 schreef
Ben het met ikkedus eens dat Britt het veel beter verwoord. Zal misschien ook schelen dat Britt jaren met haar paard gewoon op een ponyclub stond en echt liefde voor haar beestjes voelt.


Zo, lekkere steek naar Anky toe := Ik ben niet pro Anky maar je kunt niet zeggen dat ze niet om haar dieren geeft. Anky is trouwens ook gewoon bij een ponyclub begonnen dus misschien de volgende keer iets beter inlezen? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 07:15 



 

Cayenne schreef
Essie73 schreef
Ben het met ikkedus eens dat Britt het veel beter verwoord. Zal misschien ook schelen dat Britt jaren met haar paard gewoon op een ponyclub stond en echt liefde voor haar beestjes voelt.


Zo, lekkere steek naar Anky toe := Ik ben niet pro Anky maar je kunt niet zeggen dat ze niet om haar dieren geeft. Anky is trouwens ook gewoon bij een ponyclub begonnen dus misschien de volgende keer iets beter inlezen? :+


Nou hele vreemde opmerking idd.. Die beesten worden stokoud bij haar en genieten een heel fijn pensioen.. Bijzondere conclusie :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 09:17 



 
Profiel   

Ik zeg nergens dat Anky niet om haar dieren geeft, ik zei dat het bij Britt duidelijker te merken is.
Ik zeg zelfs dat ik het jammer vind dat ze zo een knullig nietszeggend filmpje laten zien.
Ze hadden dan beter een stuk kunnen filmen waarin Anky lekker een buitenrit maakt met haar oudje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 10:52 



 
Profiel   

Essie73 schreef
Ik zeg nergens dat Anky niet om haar dieren geeft, ik zei dat het bij Britt duidelijker te merken is.


Dat zeg je wel want je impliceert dat dit het verschil maakt met Britt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 10:53 



 
Profiel   

Ik vond die sneer naar Britt "met haar filmpje" wel net niet helemaal cool, maar dat is misschien ongelukkig verwoord zonder verdere bedoelingen. Heb met een half oor geluisterd dus kan niet hele zinvolle inhoudelijke argumenten geven, maar ik blijf erbij dat paarden op topniveau niet dusdanig presteren als ze het volledig tegen de zin in doen. Ik geloof Anky direct als ze zegt dag in- dag uit bezig te zijn met de mentale en fysieke gesteldheid van het paard en daar kan ik niets anders dan respect voor hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 10:55 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Essie73 schreef
Ik zeg nergens dat Anky niet om haar dieren geeft, ik zei dat het bij Britt duidelijker te merken is.


Dat zeg je wel want je impliceert dat dit het verschil maakt met Britt.


Daar blijf ik bij. Het is het verschil in profileren. Britt straalt als ze het over haar paarden heeft, Anky komt erg zakelijk over (Wat ik overigens goed begrijp)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 10:59 



 
Profiel   

Veel geklets en weinig gezegd. Vooral over wat het paard allemaal doet en betekend voor de mens. Misschien moet ze zich eens afvragen wat wij kunnen doen voor het paard? Ook jammer dat ze helemaal niet erkent dat er dingen beter kunnen in de paardensport, en daarmee bedoel ik over de volle breedte.

Eigenlijk gaat ze het gesprek gewoon helemaal niet aan. Enkel paardensport moet blijven, want het is zo leuk voor ons. :+

Wat Britt siert is dat ze haar eerste paard heeft aangehouden op de manege waar hij al zijn hele leven woont. Dat paard houdt niet van dressuur en al helemaal niet van wedstrijden rijden, omdat zij dat wel leuk vindt heeft ze daarvoor nu andere paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 11:04 



 
Profiel   

Ik heb het niet gezien, maar wat mij opvalt in heel veel topics is dat hoge bomen heel veel wind vangen. Natuurlijk zullen er vele zaken ter verbetering van de sport en paardenwelzijn zijn en iedere zoveel jaren zijn er weer 'nieuwe inzichten' of 'oude inzichten in een nieuw jasje' waardoor ik als amateur bijleer en onze vertegenwoordigers van de sport in de top dat ook vast en zeker doen. Ik doel verder op niemand hier. Maar heb wel het idee dat veel dressuurruiters oeverloos worden afgezeken en op iedere slak zout gelegd wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 11:09 



 
Profiel   

Essie73 schreef
Ik zeg nergens dat Anky niet om haar dieren geeft, ik zei dat het bij Britt duidelijker te merken is.
Ik zeg zelfs dat ik het jammer vind dat ze zo een knullig nietszeggend filmpje laten zien.
Ze hadden dan beter een stuk kunnen filmen waarin Anky lekker een buitenrit maakt met haar oudje.

Kun je uitleggen waarom je vindt dat een filmpje van Anky op buitenrit zinvol zou zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 11:10 



 
Profiel   

Essie73 schreef
Oh dat geloof ik best Ikkedus. Daarom vind ik het zo jammer dat ze dat niet laten zien in het filmpje.


Is dat een filmpje waar ik over heen gekeken heb of is dat de uitzending op TV?

Heeft iemand een link. Ben wel nieuwsgierig geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 11:17 



 
Profiel   

Dat staat bij Anky op haar FB. Ik zie regelmatig dat soort clipjes voorbij komen van haar paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 12:35 



 
Profiel   

OK. Ik heb geen facebook, en dan mag je dat soort filmpjes niet kijken. Eigen schuld dikke bult (hahaha).

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 12:51 



 

Anky heeft helemaal gelijk
Als we er niet mee kunnen sporten of recreëren wat moeten we dan met een paard
Ze heeft wel degelijk uitgelegd dat het voor een sporter ook belangrijk is dat het paard happy is
En waarom zo algemeen: omdat ze het richt aan een groot publiek die geen affiniteit heeft met paarden en dan moet je het simpel maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 12:55 



 
Profiel   

Als je pensioenpaard bij Anky bent dan ontbreekt het je aan niets, zij is een van de weinigen die de meeste van haar paarden waar zij wedstrijden mee reed en die op leeftijd komen, niet weg doet.
En Anky is gewoon op een shet begonnen hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 13:11 



 

Was Anky ook niet doodsbang voor paarden in eerste instantie? Meen dat eens gelezen te hebben, dat ze vooral heel veel jaren niet verder durfde dan poetsen :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 13:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen