Kijktip: Anky van Grunsven bij Zomer met Art

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 14:10

[***] schreef:
Anky heeft helemaal gelijk
Als we er niet mee kunnen sporten of recreëren wat moeten we dan met een paard
Ze heeft wel degelijk uitgelegd dat het voor een sporter ook belangrijk is dat het paard happy is
En waarom zo algemeen: omdat ze het richt aan een groot publiek die geen affiniteit heeft met paarden en dan moet je het simpel maken


De waarheid zal in het midden liggen. Een paard in het wild is namelijk ook niet alles, want dan is hij vooral prooi en wordt zeker niet oud. Uurtje lekker pitten zoals hier in de tuin gebeurd door paardje(s), zul je daar niet zien. Veel te link.
Tevens is het leven in de wildernis enorm zwaar voor paarden, ook vanwege het feit dat het een prooi dier is.

Dus ik denk, dat als we paarden houden, dat niet verkeerd hoeft te zijn. Dat het altijd goed is om te kijken wat vragen we en wat doen we ermee en daarin heel erg kritisch blijven zijn. Ongeacht of je nu Anky heet of pien_2010.

Top sporten zoals bijvoorbeeld dressuur, daar mag best eens heel goed naar gekeken worden. Niets mis mee. Ik kijk al heel lang niet meer naar dressuur omdat ik het geen prettig gezicht vind.
Maar ik vind ook vaak de amateur ruiters niet prettig wat daar allemaal gebeurd.
En als ik kritisch naar me zelf kijk, zie ik ook zaken die ik nu nooit meer zou doen→ voortschrijdend inzicht noemen we dat, maar wel gedaan heb. Ik probeer, omdat dit het enige is waar ik iets in te zeggen heb, zo goed voor mijn paard (en) te zorgen en altijd kijk ik waar kan het nog beter.

Anoniem

Re: Kijktip: Anky van Grunsven bij Zomer met Art

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 14:13

Ik denk dat er in de amateursport veel meer misstanden zijn door gebrek aan kennis, middelen en fitheid van de ruiter dan in de topsport

Net zoals al die stadsmensen met een hond op 3 hoog, een goudvis in een kom of 1 konijn in een minihokje die dan commentaar hebben op bijv melkveehouderij
De waanzin van de moderne tijd

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Kijktip: Anky van Grunsven bij Zomer met Art

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 14:58

Strakgetrokken & geen liefde voor dieren, het is weer een goede dag om Anky te zijn. Welkom op Bokt :')

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:26

Voor al degenen die zelf paarden hebben en rijden of dat nou in de sport, recreatief of anderszins is :
wees blij dat Anky haar nek weer uitsteekt. Ze weet van tevoren dat ze ook na dit optreden weer de nodige kritiek te verduren krijgt. Desondanks gaat ze daar zitten om ervoor te zorgen dat paarden houden/rijden niet straks, door een totaal verkeerd beeld dat leeft, verboden zou gaan worden.
We moeten dit als paardrijdend Nederland waarderen, ze zit daar niet uitsluitend voor zichzelf.

Moeten we kritiekloos zijn: nee. Moeten we kijken hoe het beter kan: ja.
Maar wel met wederzijds respect en begrip.
Laatst bijgewerkt door LDRD op 22-08-19 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Kijktip: Anky van Grunsven bij Zomer met Art

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:39

Is het eigenlijk ergens terug te zien?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Kijktip: Anky van Grunsven bij Zomer met Art

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:12


Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 22:48

Essie73 schreef:
Het is het verschil in profileren. Britt straalt als ze het over haar paarden heeft, Anky komt erg zakelijk over (Wat ik overigens goed begrijp)

Niet onlogisch, behalve het leeftijdsverschil is Anky een paardenvrouw die door topsport op tv komt. Britt is door haar persoonlijkheid een tv persoon geworden en ze is toevallig ook paardenmeid

Christiene
Berichten: 7718
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 23:48

Essie73 schreef:
Ik zeg nergens dat Anky niet om haar dieren geeft, ik zei dat het bij Britt duidelijker te merken is.
Ik zeg zelfs dat ik het jammer vind dat ze zo een knullig nietszeggend filmpje laten zien.
Ze hadden dan beter een stuk kunnen filmen waarin Anky lekker een buitenrit maakt met haar oudje.

Ze is geblesseerd dus rijd nu niet

Benzz
Berichten: 2887
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 23:49

bigone schreef:
Als je pensioenpaard bij Anky bent dan ontbreekt het je aan niets, zij is een van de weinigen die de meeste van haar paarden waar zij wedstrijden mee reed en die op leeftijd komen, niet weg doet.
En Anky is gewoon op een shet begonnen hoor.

Niet een van de weinige, een van de velen waar de paarden op pensioen mogen. En er zijn er ook zat via de achterdeur afgevoerd......

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 08:41

_Reneee schreef:
Strakgetrokken & geen liefde voor dieren, het is weer een goede dag om Anky te zijn. Welkom op Bokt :')

:') :')