Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

EK Rotterdam 2019: Zilver en brons voor para-dressuurruiters

 
Profiel   

knhs
Parasport


Voor TeamNL bemachtigden de para-dressuurruiters vandaag op het EK in Rotterdam maar liefst twee medailles. Rixt van der Horst veroverde het zilver in Grade III, terwijl Nicole den Dulk tekende voor het brons in Grade II.

Met een knap gereden proef verzamelde Rixt van der Horst met Findsley N.O.P. een percentage van 74.706. “Ik ben heel tevreden en heb een fijne proef kunnen rijden. Ik heb er wel hard aan moeten werken, maar dat is niet erg”, vertelt Rixt van der Horst over haar rit. “Ik was vooral blij met de keertwendingen en de verruimingen. De overgangen gingen ook netjes”.

Afwachten
Rixt gaat verder: “Mijn doel toen ik hierheen ging was goud. Daar gaan we na deze rit nog steeds voor. Maar nu hebben we het niet meer in handen en moeten we afwachten wat de rest gaat doen”. Uiteindelijk moest de oranje-amazone het goud uit handen geven aan Tobias Thorning Joergensen. De Deense ruiter kreeg met zijn paard Jolene Hill precies een hele procent meer toegekend van de jury.

Brons
In Grade II beet Nicole den Dulk vandaag de spits af voor de para-dressuurruiters. Met Wallace N.O.P. reed Nicole een percentage van 73.353 bij elkaar. Dit resultaat leverde het paar een mooie bronzen medaille op. “Wallace liep echt superfijn, heel ontspannen en toch fijn actief”, vertelt de medaillewinnares over haar proef.

Mooie score
Nicole vertelt verder: “Wallace zijn draf is heel goed en bijvoorbeeld de grote volte in draf was mooi strak. Ik heb ook nog wel verbeterpuntjes hoor, die houd je altijd, maar op een EK een percentage van 73.353 scoren is heel mooi”.

Na haar proef stond Den Dulk nog op de tweede plaats in het tussenklassement. Maar de jury beloonde de rit van de Britse Georgia Wilson met nipt meer punten (73.471%), waardoor het brons uiteindelijk het hoogst haalbare was. Voor Oostenrijk eiste Pepo Puch het goud op.

De medailleceremonie voor de para-dressuur vindt morgen plaats nadat alle Grades verreden zijn. Voor Nederland komen morgen om 10.59 uur Sanne Voets en om 13.45 uur Frank Hosmar in actie.

Klik hier voor alle uitslagen.

Uitslagen individuele proef para-dressuur EK Rotterdam 2019:
Grade II

Goud: Pepo Puch (Oos) - Sailor's Blue, 75.235%
Zilver: Georgia Wilson (Eng) – Midnight, 73.471%
Brons: Nicole den Dulk (Elen, B) - Wallace N.O.P., 73.353%

Grade III
Goud: Tobias Thorning Joergensen (Den) - Jolene Hill, 75.706%
Zilver: Rixt van der Horst (Nistelrode) - Findsley N.O.P. , 74.706%
Brons: Barbara Minneci (Bel) – Stuart, 70.382%

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 00:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen